oude koplamp iemand die hem herkent ?

Jelle_Gillet

Die hard MF'er
25 mrt 2009
250
0
Ninove
hallo iedereen,

deze namiddag was het uitverkoop bij men buurman ook een oldtimer "freak" en heb daar dan ook heel wat spullen gekocht }) waaronder ook een koplamp dier ergens in de jaren 1910 moet gemaakt zijn en uit nieuwsgierigheid zou ik toch wel willen weten op welke motor(en) deze heeft gezeten op de koplamp vond ik de namen :(op de lamp zelf ) déposé
( op een boutje langs beiden kanten van de lamp ) reisser dan was er in de koplamp nog iets in de aard van lucas eray met wat cijfers achter
full
 
Het lijkt mij in ieder geval een carbidlamp te zien aan de ventilatieopeningen en de brander, dus het zou van alles kunnen zijn. De grootste kans dat het van een rijtuig is, aangezien ook op de vroegste motoren al electrische verlichting zit.
Waarschijnlijk doet hij het wel als je er een beetje acetyleen doorheen laat stromen.

Leuk trouwens die google ads;
Xenon Lampen
2 Xenon lampen zonder ballasten Scherpe prijs met 1 jaar Garantie
:+
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij in ieder geval een carbidlamp te zien aan de ventilatieopeningen en de brander, dus het zou van alles kunnen zijn. De grootste kans dat het van een rijtuig is, aangezien ook op de vroegste motoren al electrische verlichting zit.
Waarschijnlijk doet hij het wel als je er een beetje acetyleen doorheen laat stromen.

oké bedankt zal ik zeker is proberen

Leuk trouwens die google ads;
Xenon Lampen
2 Xenon lampen zonder ballasten Scherpe prijs met 1 jaar Garantie
:+
_O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan