oude motorsportfoto's. Wie zijn dit?

Wilddam

MF veteraan
11 mei 2003
17.273
45
Almelo
In de jaren 70 en in de begin jaren 80 was mijn vader sponsor van enkele motorcoureurs, te weten : Alan North, Guus ten Tije en Klaas Hernamdt.

In 1997 overleed mijn vader en heb ik veel motorsportfoto's geerfd. Nu ben ik bezig met een website op te zetten, maar er zijn twee foto waarvan ik de naam van de rijder niet weet. Waarschijnlijk zijn dit rijders geweest die eenmalig of kortstondig door mijn vader zijn gesponsord. De éérste foto zou Gerard van de Wal kunnen zijn, maar dit is dan weer geen motorfiets van mijn vader. De sponsering (Wilddam) wel weer.

Iemand hier op dit forum die mij verder kan helpen?

Wie_is_dit.sized.jpg


Scannen.sized.jpg
 
phew enige wat ik kan zien is dat de eerste fiets een Nico bakker frame heeft maar wie er op zit? Helaas is mijn geheugen niet meer zo goed :(
 
Stuur anders een mailtje naar de Moto73 daar is een redacteur die af en toe verhaaltjes plaatst over de racers van vroeger. Die zal 't wel weten.
 
Volgens mij staat op de eerste foto inderdaad Gerard v.d. Wal en de tweede foto zou Hans Breukers kunnen zijn (1982?)

Je zult wel meer fotos tegenkomen van motoren die niet van je vader waren( Alan North op de Yamaha TZ750 van Jan Kostwinder tijdens de F750 in Assen bv. :9~ )
Laat je het hier weten wanneer de site on-line komt?

[me]TZ750 Owner zou graag weer een hoop van die oude foto's willen zien.[/me]

p.s. Was je vader soms H.t.D.?
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik je kan vertellen, is dat de 2e foto genomen is in "De Bult" in Assen, als ik dat zo zie. Maar misschien wist je dat al.

Succes met je speurtocht en laat het weten als je pagina af is! :}
 
Volgens mij staat op de eerste foto inderdaad Gerard v.d. Wal en de tweede foto zou Hans Breukers kunnen zijn (1982?)


Je zult wel meer fotos tegenkomen van motoren die niet van je vader waren( Alan North op de Yamaha TZ750 van Jan Kostwinder tijdens de F750 in Assen bv. :9~ )
Laat je het hier weten wanneer de site on-line komt?

[me]TZ750 Owner zou graag weer een hoop van die oude foto's willen zien.[/me]

p.s. Was je vader soms H.t.D.?


Hans breukers zou inderdaad kunnen, maar er is ook al gesproken van Wilco Zeelenberg.

Wat betreft de foto,s van de TZ 750 van J. Kostwinder: zie hieronder :9
Dat kon in die jaren nog, gewoon je motorfiets uitlenen of er ééntje lenen van een ander. Ik denk dat die tijd nu wel voorbij is. Jan en Marco Kostwinder zag ik een maand of wat geleden terug nog rijden in een historic race in Saasveld. Ze reden daar met een ex Mike Hailwood NSU Sportmax :9
Verder zijn er nog foto's van Boet van Dulmen en van Tom Herron op de Wilddam Yamaha's. En natuurlijk heel erg veel foto's van Alan North, Klaas Hernamdt, Guus ten tije, en nog heel veel meer oude foto's van diverse coureurs.

Als de site online komt, dan laat ik het hier weten.

Wat je laatste vraag betreft: mijn vader was inderdaad H.t.D.

Verder ben ik wel nieuwschierig of je vroeger zelf hebt geraced of actief bent geweest in de wegrace.

Alan_North_Wheelie.jpg


Wilddam_Yamaha_rood.sized.jpg


Rode_Yamaha_met_Kostwinder_sponsoring_TZ_750.sized.jpg


Karen_Ekerold_Jan_kostwinder_met_Wilddam_T_shirt_en_Henry_ten_Dam.sized.jpg
 
Volgens mij staat op de eerste foto inderdaad Gerard v.d. Wal en de tweede foto zou Hans Breukers kunnen zijn (1982?)

Je zult wel meer fotos tegenkomen van motoren die niet van je vader waren( Alan North op de Yamaha TZ750 van Jan Kostwinder tijdens de F750 in Assen bv. :9~ )
Laat je het hier weten wanneer de site on-line komt?

[me]TZ750 Owner zou graag weer een hoop van die oude foto's willen zien.[/me]

p.s. Was je vader soms H.t.D.?
Zou de 2de foto Rinus van Kasteren(als ik het goed schrijft :? ) kunnen zijn.

Lijk mij echt leuk om al die oude helden eens weer eens te zien,op foto *D
 
Jan en Marco Kostwinder zag ik een maand of wat geleden terug nog rijden in een historic race in Saasveld.

Ben ik ook geweest, damn wat was dat :9~

Ben er ook de dag van tevoren geweest (woon er 10 minuten fietsen vanaf) en was prachtig rondlopen in het rennerskwartier enzo. Een sfeer zoals ik die nog nooit had meegemaakt, zoals het vroeger dus ook is geweest. En het geluid van die motoren :X
 
Op maandag 27 oktober 2003 17:59 schreef Wilddam het volgende:Heel verhaal met prachtige foto's uit de oude doos...



Verder ben ik wel nieuwschierig of je vroeger zelf hebt geraced of actief bent geweest in de wegrace.

Ik heb zelf van 1979 t/m 1988 gereden bij de NMB en de KNMV in de Formule klasse en in de 500cc. Ik heb je vader niet persoonlijk gekend maar weet wel dat hij de motorsport in zijn algemeenheid een heel warm hart toedroeg.
Ik ben nu bezig om alles in orde te maken om volgend jaar met de demo races van de CRT mee te rijden(honda cr450 replica en misschien met m'n TZ750).
 
Zou de 2de foto Rinus van Kasteren(als ik het goed schrijft :? ) kunnen zijn.

Lijk mij echt leuk om al die oude helden eens weer eens te zien,op foto *D

Dat geloof ik niet, ik dacht niet dat Rinus van Kasteren ooit gesponsord was door Wildddam ( het bedrijf dus, niet de topicstarter persoonlijk ;) ).
Ik heb RvK na de overgang van de NMB in de KNMV eigenlijk ook niet meer zo vaak in actie gezien, terwijl hij bij de NMB toch een van de grote namen was.
 
Op dinsdag 28 oktober 2003 07:51 schreef TZ750 Owner het volgende:Dat geloof ik niet, ik dacht niet dat Rinus van Kasteren ooit gesponsord was door Wildddam



Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het Rinus van Kasteren is, Maar ja, ik weet ook niet wie het nu wel is geweest, dus alles is mogelijk volgens mij. Ik ben nog wel in het bezit van heel veel oude motorbladen, die ik allemaal heb nageken maar niets gevonden.

Ik denk ook niet dat de man op de betreffende motorfiets ooit gesponsord is door mijn vader, maar dat de motorfiets gewoon is uitgeleend. Een vriendendienst zeg maar.

Groetjes:

Henry
 
kun je niet iets uit zn helm afleiden?

er staat een tekst op en een nummer.. en dat is niet z'n starnummer
 
Die bovenste zou inderdaad wel eens vd wal kunnen zijn gezien de lengte van de coureur, mischien een idee om het hem te vragen hij zit tegenwoordig in de Pyreneeën met ofroad tours.
Mail, MotorcycleExperience@andorra.ad

[Tz750 owner]

Doen die tz bij het crt daar willen ze vast wel een uitzondering voor maken...
 
Op zaterdag 01 november 2003 02:30 schreef jaccobird het volgende:
Die bovenste zou inderdaad wel eens vd wal kunnen zijn gezien de lengte van de coureur, mischien een idee om het hem te vragen hij zit tegenwoordig in de Pyreneeën met ofroad tours...

Jij haalt twee rijders door elkaar, Johan en Gerard v.d.Wal. Johan is inderdaad een heel eind de hoogte in terwijl Gerard van een meer gemiddeld postuur is. Het is Johan die in Andorra off-road tours organiseerd.
 
Geweldige foto's !!!! TZ 750 mag je van mij deze winter in elkaar zetten hoor !! kom ik zeker een dag helpen ! ik heb je CR achterbrug klaarliggen !! (en mijn telefoon ligt in Joure..komt vandaag weer hierheen met behulp van een auto)..
over oude namen en harde rijders weet ik nog niet zoveel, dus ik hou het even kort in deze topic..groet !
 
Zou de tweede foto Marcel Ancone kunnen zijn?
Die kwam toch uit twente.
Wilco Zeelenberg is het niet, want die racede in die tijd nog niet, die is later gaan rijden, en begonnen in de 50cc klassen.
 
Fantastische foto's! :9
Echte motoren -echte mannen.
Ik kan me een verhaal herinneren over Jumping Jack Middelburg die tijdens een race op het circuit van Zolder bij het oprijden van de Sacramentsheuvel ronde na ronde compleet met 2 wielen los kwam. (al rijdende met zo'n bitchy 4cil 2takt 500cc suzuki)
Respect voor de oude garde! :} :} :}

Hakinnen
Op de foto: een nog wreder exemplaar Suz.TR750 3cil 2tkt.

full
 
Fantastische foto's! :9
Echte motoren -echte mannen.
Ik kan me een verhaal herinneren over Jumping Jack Middelburg die tijdens een race op het circuit van Zolder bij het oprijden van de Sacramentsheuvel ronde na ronde compleet met 2 wielen los kwam. (al rijdende met zo'n bitchy 4cil 2takt 500cc suzuki)
Respect voor de oude garde! :} :} :}

Om even on-topic te blijven, ik herinner me Alan North die elke keer bij de chicane voor de sacramentsheuvel zijn motor zo hard omgooide dat zijn voorwiel los kwam waardoor hij een andere lijn kon nemen dan dat hij had ingestuurd. Dit was gewoon op zo'n donderdagochtend training zoals die er toen was. (gewoon met alles tegelijk de baan op, van 50cc tot zijspan :) )

[hakinnen : ]
Toen de TZ750 op de markt kwam was het eigenlijk wel afgelopen met de hoogtij dagen van de TR750, het gewichtsverschil was gewoon te groot. Maar het was inderdaad een prachtige machine.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan