Oude nieuwprijzen

wat was de laatste keer dat jij bij de te koop sectie bent geweest?

Te koop - Honda CBR 600F 1998

cbr 600 f 1998 zwart/grijs

:+

Kheb er zelf ene te koop staan.
Vraagprijs nu 3999. Wie mij 3500 cash overhandigd, mag hem zo meenemen (wie 3999 geeft ook natuurlijk ;) )

Mijn andere fiets kwam 5 jaar terug vanop een soort www .motortekoop.be, en toen is de prijs instant van 4500 naar 4000 gegaan (tegen een toendertijd okkazie marktprijs van 5000).
 
Laatst bewerkt:
Even los van een historische prijslijst:

Particulieren hebben vaak een emotionele band. Ik kan me dat wel voorstellen.

Als je de moeite neemt om even met zo'n persoon te praten, zien ze vaak toch ook de realistische kant er van in. Voordat ze zelf weer kunnen rijden komt er een hoop onderhoud aan (vaak dan he), en er is natuurlijk altijd een reden dat die fiets überhaupt (is daar niet een Nederlands woord voor?) te koop staat.

Maak duidelijk dat je snapt dat iemand ook gewoon centen in het handje wil hebben. Ik heb ook liever 2500 dan 2000, dat is logisch. Maar leg ook uit dat je aan de andere kant van de (mogelijke) deal zit, en dat je ook kijkt naar de kosten om eea rijdend te krijgen of te houden.

Voor de rest: de kostprijs van iets is wat de hoogste bieder er voor over heeft, en wat de verkoper kan accepteren. Zo, komt mijn studie BE toch nog van pas :)

En de vraagprijzen op de sites? Ik heb motoren opgehaald voor 150 tot 600 euro, terwijl de vraagprijzen tussen de 500 en 1500 lagen. Begin altijd met een bod onder de helft, bel dezelfde dag nog op. Maak een bezichtigingsafspraak of een testrit afspraak. Maak duidelijk dat je er meer voor over hebt als de motorfiets inderdaad helemaal oppietoppie is.

Maar er is altijd wel wat....

Mijn SV650 S staat te koop voor 4950 euro. Natuurlijk is daar over te onderhandelen, maar ik ga pas in onderhandeling als iemand serieus op mij overkomt en dat is dus echt niet bij een bod van de helft of zelfs nog minder. Bij mij is het in ieder geval zo dat ik 4950 gewoon écht een redelijke prijs vind voor de motor die ik aanbied, dus geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem te verkopen voor nog geen 2500 euro. Weggeven kan ik hem altijd nog...

Als ik de vraagprijzen van de motoren van particulieren zie, heb ik echt wel het idee dat die meestal redelijk zijn. Het is echt heel irritant als je hele lage biedingen krijgt, want dan doe je echt alsof de verkoper een beetje simpel is ofzo. Niet doen dus!
 
De waarde van iets kan je best bepalen door te kijken wat de gek er voor wil geven... O-)
...en geloof me, er lopen veel gekken rond! :W

Ik hoop dat er bij mij ook snel een gek komt *D , want ik vind het ook zonde dat de motor er nu alleen maar staat... Maar gek is degene die mijn SV koopt zeker niet, want het is een hartstikke mooi ding!
 
aan de andere kant, als je een realistischr prijs vraagt, krijg je nog de meest rare biedingen en vragen.

mijn vorige gsxr stond te koop, `93, 60,000 km, gebruikt voor woonwerk verkeer en circuitdagen, niet in showroom staat, instelbare stuurdemper, wp veren, andere remtangen en nog wat, vroeg ik toen 2000 euro voor, ongeveer 12 euro minder dan de rest op MP, krijg je nog reacties als, als ie in perfecte staat is wil ik wel kijken en evnetueel kopen, beideingen van 900 euro

pffffffffff
 
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een andere fiets. (staat pas voor dec. gepland maar voor het geval deze het voor de tijd opgeeft :+ )
Het is mij ook al opgevallen dat er motoren te koop staan voor prijzen die hoger zijn dan bij de dealer.
Waarom zou ik €7500,- betalen voor een motor bij een particulier terwijl ik bij een dealer een motor van hetzelfde bouwjaar en ongeveer dezelfde Km stand voor €6475,- kan kopen met 6 mnd garantie.
Als ik een beetje onderhandel en erbij vertel dat ik geen inruil heb dan heb ik voor iets meer (en dan nog steeds goedkoper als bij die particulier) alle opties erop die het verschil maken tussen die particuliere fiets en die bij de dealer want dat zijn er vaak niet eens zoveel.
 
Ben eindelijk sinds vorige week onze CBR 600 F2 kwijt
't Schatje stond al te koop vanaf april voor een vraagprijs van 2800/2700

Reden voor die vraagprijs: zodat men ook wat af kan dingen (we zijn NL-ers)

Maar als ik 3200,- voor een fiets neerleg, er 800+ euro instop in twee jaar, en 'm dan toch wegdoe ... gaat ie niet weg voor de prijs van een standaard CBR 600 F met 13-in-dozijn kleuren, zeg 1800,-.

Moraal: 70% van de MP bezoekers zijn hobby-bieders en geen hobby-rijders imo


Gelukkig was de nieuwe eigenaar helemaal in de wolken met z'n 'nieuwe' eerste fiets.
Ik hoop dat hij er meer op rijdt dan wij hebben gedaan (2000km in 2 jaar)
 
@ piepdeuse, die 800 euro die jij erin stop interesseert de koper niks die wil een motor voor een lage prijs die hij naar zijn smaak kan inrichting en niet een die voor jouw smaak goed is.
 
Als je bij mij zo'n bod zou plaatsen zou ik je niet serieus nemen. Als jij dan belt en je zegt dat jij degene bent van dat bod, dan zou ik niet de tijd nemen om mijn motor aan jou te laten zien. Simpelweg omdat ik dan toch denk dat jij er geen realistische prijs voor wilt geven. Dat je er iets af wilt halen zou ik begrijpen, dat wilt iedereen. Een verkoper past zijn prijs daar ook altijd een beetje op aan, beetje hoog inzetten zodat je er altijd nog wat van af kan laten lullen.

Dat je mensen niet serieus neemt, is uiteraard je eigen keuze. En ik zal ook wel geen motor van je gekocht hebben! :)

Ik zit ook wel in een ander segment he (oudjes, tot ong 1500 vraagprijs), dat scheelt ook een hoop. Als een motor gewoon 4000 waard is en te koop staat voor zeg maar 4500, dan is een bod van 2500 natuurlijk niet iets waar je van mag verwachten dat de verkoper akkoord gaat.

Maar, voor mij is een eerste bod interesse tonen. En los daarvan kan die mooie nette fiets die keurig is onderhouden van 4000 best nog wel eens gebreken hebben... Ik bel daarom altijd op.

Op de een of andere manier heb ik meer met wat menselijk contact dan de cijfertjes via een mail. Ik kan dan ook vertellen dat het maar een bod is, en dat ik besef dat er een wellicht reële vraagprijs ligt. Ik wil de tijd van de verkoper niet verkloten met een bezoek dat toch nergens toe leidt, laat staan mijn eigen tijd en moeite.

Als je op die manier biedingen benaderd, dan wordt het verhaal al echt anders.

Los daarvan zie je dat andere potentiele kopers eerder mee gaan bieden als er al wat staat, zolang het maar niet bijna de vraagprijs is...

Daarom heb ik een hekel aan mensen die (bijna) de vraagprijs bieden, en waar je nooit mee wat van hoort. Staat zo klote op een biedingssite....
 
van die mensen weet je zeker dat ze er niets mee doen, dan bel ik de verkoper op, zegt ie: ja, maar er is al 4500 op geboden(hij staat voor 4600 ik zeg maar wat) en jij bied maar 4000. Dan zeg ik meestal: maar dat bod staat er al best lang, en de motor is nog steeds niet weg dus ik neem aan dat dat bod niet serieus is. Dan willen ze wel onderhandelen, maar niet zo graag als wanneer de motor er voor 4600 op staat, er 3200 op geboden is en jij belt voor 3800 ofzo.
 
Dat je mensen niet serieus neemt, is uiteraard je eigen keuze. En ik zal ook wel geen motor van je gekocht hebben! :)

Ik zit ook wel in een ander segment he (oudjes, tot ong 1500 vraagprijs), dat scheelt ook een hoop. Als een motor gewoon 4000 waard is en te koop staat voor zeg maar 4500, dan is een bod van 2500 natuurlijk niet iets waar je van mag verwachten dat de verkoper akkoord gaat.

Maar, voor mij is een eerste bod interesse tonen. En los daarvan kan die mooie nette fiets die keurig is onderhouden van 4000 best nog wel eens gebreken hebben... Ik bel daarom altijd op.

Op de een of andere manier heb ik meer met wat menselijk contact dan de cijfertjes via een mail. Ik kan dan ook vertellen dat het maar een bod is, en dat ik besef dat er een wellicht reële vraagprijs ligt. Ik wil de tijd van de verkoper niet verkloten met een bezoek dat toch nergens toe leidt, laat staan mijn eigen tijd en moeite.

Als je op die manier biedingen benaderd, dan wordt het verhaal al echt anders.

Los daarvan zie je dat andere potentiele kopers eerder mee gaan bieden als er al wat staat, zolang het maar niet bijna de vraagprijs is...*

Daarom heb ik een hekel aan mensen die (bijna) de vraagprijs bieden, en waar je nooit mee wat van hoort. Staat zo klote op een biedingssite....**

* dat zijn waarschijnlijk vrienden die de prijs (lees achterlijke bod) wat proberen op te krikken..

** Dat ben ik dan wel met je eens.. & inderdaad met old-timers gaat dat iets anders.. (kocht ooit een CB550 uit '77 voor 150 euries)
 
Zou dat echt zo werken? Dat vrienden lekker meebieden? Dan maak je toch lekker zelf een tweede account aan, veel makkelijker?!?

Ik ben te naief voor dit soort gedachten.

Ik ga gewoon voor een prijs waarvoor ik zelf denk dat ik er tevreden mee kan zijn. Dito voor de verkoper. Komt het overeen, dan heb je een deal, zo niet, dan even goede vrienden hoor.

Iemand hoeft mij echt niet iets te verkopen voor een lagere prijs dan ie in het hoofd heeft. En wat motoren betreft staat er echt ontzettend veel te koop, dus ik kom er wel.
 
Iemand die echt serieus is komt kijken naar de motor en bied in sommige gevallen zelfs niet vantevoren!
Mijn advies is daarom ook onderhandel niet over de prijs door de telefoon of via email, maar laat diegene komen kijken.
Dan weet je dat hij echt geinteresseerd is en waar hij zijn geld voor betaald.
 
Iemand die echt serieus is komt kijken naar de motor en bied in sommige gevallen zelfs niet vantevoren!
Mijn advies is daarom ook onderhandel niet over de prijs door de telefoon of via email, maar laat diegene komen kijken.
Dan weet je dat hij echt geinteresseerd is en waar hij zijn geld voor betaald.

Mijn motor komt ook van marktplaats af en ik heb het onderhandelen juist wel van te voren via de telefoon en de mail gedaan omdat de motor niet naast de deur stond. We hebben toen een bepaalde prijs afgesproken die ik zou betalen als de motor naar mijn zin was, en niet meer gebreken had dan de verkoper van tevoren had aangegeven.

De motor was en naar mijn zin en had niet meer gebreken dan de verkoper had aangegeven, dus de deal was snel gemaakt :)
 
en on-topic: Best wel grappig die oude nieuwprijzen. Zo zie ik dat mijn motor nieuw maar 3650 euri's kostte, dat is echt nogal weinig. Natuurlijk is het geld minder waard geworden, maar nog steeds weinig. Dat plaatst een vraagprijs van meer dan 1000 euro natuurlijk wel in een ander daglicht.
 
en on-topic: Best wel grappig die oude nieuwprijzen. Zo zie ik dat mijn motor nieuw maar 3650 euri's kostte, dat is echt nogal weinig. Natuurlijk is het geld minder waard geworden, maar nog steeds weinig. Dat plaatst een vraagprijs van meer dan 1000 euro natuurlijk wel in een ander daglicht.

In Belgie (NL zal quasi gelijk zijn) is de inflatie van 2008 tov 1986, ongeveer 175%
Die 3650€ in 1986 is equivalent aan 6400€ in 2008.
De vraagprijs van NU 1000€, is equivalent met 570€ in 1986.
Van daglicht gesproken ... ;)
 
sow, dat noem ik nog eens een onderbouwde reactie. Ik dacht ik zal jouw cijfers wel eens ff narekenen m.b.v. het CBS. Kom ik echt wel op ongeveer hetzelfde bedrag (6100€) uit Interessant.
 
Dat je mensen niet serieus neemt, is uiteraard je eigen keuze. En ik zal ook wel geen motor van je gekocht hebben! :)

Ik zit ook wel in een ander segment he (oudjes, tot ong 1500 vraagprijs), dat scheelt ook een hoop. Als een motor gewoon 4000 waard is en te koop staat voor zeg maar 4500, dan is een bod van 2500 natuurlijk niet iets waar je van mag verwachten dat de verkoper akkoord gaat.

Maar, voor mij is een eerste bod interesse tonen. En los daarvan kan die mooie nette fiets die keurig is onderhouden van 4000 best nog wel eens gebreken hebben... Ik bel daarom altijd op.

Op de een of andere manier heb ik meer met wat menselijk contact dan de cijfertjes via een mail. Ik kan dan ook vertellen dat het maar een bod is, en dat ik besef dat er een wellicht reële vraagprijs ligt. Ik wil de tijd van de verkoper niet verkloten met een bezoek dat toch nergens toe leidt, laat staan mijn eigen tijd en moeite.

Als je op die manier biedingen benaderd, dan wordt het verhaal al echt anders.

Los daarvan zie je dat andere potentiele kopers eerder mee gaan bieden als er al wat staat, zolang het maar niet bijna de vraagprijs is...

Daarom heb ik een hekel aan mensen die (bijna) de vraagprijs bieden, en waar je nooit mee wat van hoort. Staat zo klote op een biedingssite....


Klopt, heb nog nooit een motor verkocht en heb ook geen old-timers ;)

Maar wat ik probeerde te zeggen is dat ik een bod onder de helft niet reëel vind en dat ik zoiets ook niet serieus neem. Bel je en je komt dan heel anders over en dat bod is om interesse te tonen, dan kan het weer heel anders zijn, maar dat weet je pas op het moment dat je gebeld wordt. Maar als jij interesse wilt tonen, hoef je toch helemaal geen eerste bod te plaatsen? Dan kun je toch ook direct de telefoon pakken??
 
Je nieuwe fiets in de winter kopen en je oude pas in het voorjaar verkopen scheelt al een hoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan