Oude politiemotoren nog steeds in gebruik?

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Gisteren middag even in Vlaardingen geweest. Gaan we van de snelweg af, staat daar op het fietspad dat ook onder de snelweg doorloopt een oude politiemotor pontificaal midden op het fietspad geparkeerd, recht voor de uitrit met twee agenten ervoor die de afrit op hun gemak in de gaten aan het houden waren. Tien meter verderop, onder het viaduct, stond een politiebusje even asociaal op hetzelfde fietspad.

Beide agenten hoorden duidelijk niet bij de motor. Zij stonden namelijk in hun zomeroutfit naar de áfrit te kijken als ware zij een gordelcontrole aan het houden. Maar, een motorrijder heb ik niet gezien en gezien de plaats van de motor leek deze er toch bij te horen.

De politiemotor leek op een klassieke oude Amerikaan, maar zeker weten doe ik dat niet. In ieder geval was ie mooier dan de huidige fietsen. Ook geen striping ed., maar een schitterende klassieker.

Vraag is, was dit nu een oude Nederlandse politiemotor of was dit puur toeval?
En tevens de vraag of er mensen zijn die piccies hebben van oude politiemotoren en deze hier willen plaatsen?


Het was trouwens rond een uurtje of 15.30 en de tweede afslag in Vlaardingen, komend vanuit de richting Rotterdam.
 
Laatst bewerkt:
Op de beurs in Utrecht stond een stand van een stichting of zoiets die die dingen heeft. Heb er hier ergens op MF nog een piccie van staan geloof ik.

[me]Tuckson zoekt ff...
[/me]


Ah... gevonden...
22.jpg
 
Als politiemotor uit dienst worden gehaald komen ze vaak bij de dienst Domeinen terecht. Ze worden dan wel ontdaan van de zuurstok kleuren, en zwaailicht en sirene. Bij de Domeinen kan je dan een bod op zo'n motor uitbrengen, ben je de hoogste bieder dan mag je hem meenemen.
 
De politie in Enschede kocht Guzzi's vroeger gewoon bij de plaatselijke dealer, die ze destijds ook weer inruilde, waardoor wij in staat waren voor een mooi prijsje een goed onderhouden V7 aan te schaffen.

B|

Tegenwoordig rijden ze geloof ik op BMW's, en is alles anders.
 
Dat ze via Domeinen verkocht worden was mij bekend. Maar daar heb ik ze nooit gezien.

Het vreemde was dat er geen motorrijder te bekennen was en zo'n oud beessie natuurlijk de ultieme manier van controleren voor de politie. Niemand die argwanend is dat er wel eens een echte agent op kan zitten.

Overigens, ding was een stuk fraaier dan de huidige generatie politiemotoren en ik kon niet goed zien of het wel een Nederlandse politiemotor was.

Dadelijk de link maar eens bekijken en kijken of ik 'm daar kan vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan