Ouderdom motorfiets

peterbelmans

Rookie
16 jun 2008
2
0
Hoi

Ik heb er totaal geen gedacht van van hoe lang een motorfiets kan meegaan als deze normaal gebruikt en onderhouden wordt.

Dus bij deze de vraag:
Ik heb een suzuki gsx 750 f van 1998 met 42000km op de teller.
Wat kunnen jullie zeggen over de leeftijd van deze motor? Hoeveel km is nog aannemelijk om ermee te doen?

Doei!
 
Hoi

Ik heb er totaal geen gedacht van van hoe lang een motorfiets kan meegaan als deze normaal gebruikt en onderhouden wordt.

Dus bij deze de vraag:
Ik heb een suzuki gsx 750 f van 1998 met 42000km op de teller.
Wat kunnen jullie zeggen over de leeftijd van deze motor? Hoeveel km is nog aannemelijk om ermee te doen?

Doei!

In principe kan dat tot de eeuwigheid als je maar onderdelen blijft vervangen.

Maar een Suzuki 70.000 een Honda 150.000 kms gemiddeld
 
Bij normaal onderhoud en gebruik is 100.000 km erbij nog goed te doen. Maar ergens bereik je het punt dat het onderhoud of vervangingsonderdelen duurder worden dan de waarde van de motor en dan moet je je afvragen of het financieel verstandig is om er nog langer mee door te rijden.
 
Hoi

Ik heb er totaal geen gedacht van van hoe lang een motorfiets kan meegaan als deze normaal gebruikt en onderhouden wordt.

Dus bij deze de vraag:
Ik heb een suzuki gsx 750 f van 1998 met 42000km op de teller.
Wat kunnen jullie zeggen over de leeftijd van deze motor? Hoeveel km is nog aannemelijk om ermee te doen?

Doei!

Zo goed als op, kun je beter weggooien. Ik bied 200 euro dan kom ik hem voor je ophalen.

(geintje, kan bij goed gebruik vast nog minimaal een ton lopen)

Maar een Suzuki 70.000 een Honda 150.000 kms gemiddeld

dat is echt onzin. Een honda kun je ook in 1000 km naar zn grootje helpen, en een soes kan ook tonnen meegaan.
 
Laatst bewerkt:
Hannzzzz heeft dan ook een Honda. -O- Is dat niet dat merk dat al 25 jaar dezelfde problemen heeft met nokkenaskettingspanners en spanningsregelaars. Oh ja, Honda's zijn niet SPANNEND! Dat zal het zijn _O- _O- _O-


Even serieus: ik heb een 95'er GSXR750W uit 1997 met 46000 km's en die gaat nog steeds als de brandweer. *O* *O* *O*
Het is een heel normale kilometerstand en deze kan dan ook nog jaren mee. Een F is wat minder potent dus bij normaal onderhoud en gebruik . . . wie zal het zeggen.
 
Das dan wel weer waar, Honda moet het niet hebben van de verkoop van de motoren maar van de spanningsregelaars.

Dan ook weer. van mijn Suuz is ie nu ook kapot geloof ik :+

Feit is wel dat Suzuki geen brandstoftanks kan maken!
 
Laatst bewerkt:
1998 en iets meer als 40.000km?? net ingelopen man, kan je nog wel even mee vooruit.....

mijn dagelijks vervoer komt uit 1985 en heeft bijna 250.000km weg (90km woonwerk per dag momenteel)
is overigens een Moto Guzzi 1000 SPII
 
Terug
Bovenaan Onderaan