Oudere Africa Twin importeren uit bijv. DE

Status
Niet open voor verdere reacties.
23 jul 2013
27
2
Hoi forum,

Ik wil binnenkort een Honda Africa Twin kopen. Ik weet nog niet welke, maar waarschijnlijk een rd04 of rd03. Ik overweeg er een in DE te kopen, want daar zijn ze iets betaalbaarder in het algemeen. Ik heb gezocht op info hierover en er is redelijk wat te vinden, maar het eea is nog niet helemaal helder. Ik heb oa de volgende vragen:
- Klopt het dat je bij een dergelijk oude motor (25+ jaar oud) geen BPM hoeft te betalen omdat hij afgeschreven is voor de belastingdienst? (En ook geen btw)
- Is een TUV gekeurde motor noodzakelijk, of is dit niet per se nodig voor de RDW?
- Hoe gemakkelijk verloopt het proces bij de RDW en wat is het risico dat de motor niet wordt goedgekeurd?
- En heeft toevallig nog andere tips?

Bij voorbaat dank!

gr., Berry
 
Hoi forum,

Ik wil binnenkort een Honda Africa Twin kopen. Ik weet nog niet welke, maar waarschijnlijk een rd04 of rd03. Ik overweeg er een in DE te kopen, want daar zijn ze iets betaalbaarder in het algemeen. Ik heb gezocht op info hierover en er is redelijk wat te vinden, maar het eea is nog niet helemaal helder. Ik heb oa de volgende vragen:
- Klopt het dat je bij een dergelijk oude motor (25+ jaar oud) geen BPM hoeft te betalen omdat hij afgeschreven is voor de belastingdienst? (En ook geen btw)
- Is een TUV gekeurde motor noodzakelijk, of is dit niet per se nodig voor de RDW?
- Hoe gemakkelijk verloopt het proces bij de RDW en wat is het risico dat de motor niet wordt goedgekeurd?
- En heeft toevallig nog andere tips?

Bij voorbaat dank!

gr., Berry
misschien heb je hier wat aan;
 
Hoi forum,

Ik wil binnenkort een Honda Africa Twin kopen. Ik weet nog niet welke, maar waarschijnlijk een rd04 of rd03. Ik overweeg er een in DE te kopen, want daar zijn ze iets betaalbaarder in het algemeen. Ik heb gezocht op info hierover en er is redelijk wat te vinden, maar het eea is nog niet helemaal helder. Ik heb oa de volgende vragen:
- Klopt het dat je bij een dergelijk oude motor (25+ jaar oud) geen BPM hoeft te betalen omdat hij afgeschreven is voor de belastingdienst? (En ook geen btw)
- Is een TUV gekeurde motor noodzakelijk, of is dit niet per se nodig voor de RDW?
- Hoe gemakkelijk verloopt het proces bij de RDW en wat is het risico dat de motor niet wordt goedgekeurd?
- En heeft toevallig nog andere tips?

Bij voorbaat dank!

gr., Berry

Dat topic even twee keer doorlezen en je hebt de meeste vragen denk ik wel beantwoord gezien en tegen gesproken en gecorrigeerd.

db
 
Thanks iedereen,

Uit zowel Fast Guzzi als Belastingdienst tabellen komt inderdaad dat 0 euro bpm is, omdat elke motor na zo’n 20-25 jaar volledig afgeschreven is.
En mooi dat TÜV niet noodzakelijk is. Ben nog even aan het kijken of je een motor zonder TÜV eventueel wel naar huis kan rijden met bijv eendagskenteken.
 
Thanks iedereen,

Uit zowel Fast Guzzi als Belastingdienst tabellen komt inderdaad dat 0 euro bpm is, omdat elke motor na zo’n 20-25 jaar volledig afgeschreven is.
En mooi dat TÜV niet noodzakelijk is. Ben nog even aan het kijken of je een motor zonder TÜV eventueel wel naar huis kan rijden met bijv eendagskenteken.

Het eendagskenteken is een Duitse, dus zonder tüv geen kenteken

Is een aanhanger niks? Kun je thuis op je gemakkie kijken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan