Oudere mensen in koekblik, levensgevaarlijk

Lady-BMW

MF veteraan
23 okt 2004
2.289
6
Scherpenzeel
Ik reed net naar mijn werk door de Willemstunnel in Arnhem op de linkerrijstrook. Ik reed achter een aantal auto's en naast mij ook een aantal.
Gaat er bij de auto die rechts naast mij rijdt het knipperlicht uit. Ik denk nog, hij zal toch wel kijken of gekeken hebben of er iets naast hem rijdt? Nee dus,die eikel komt zo naar links. |( Ik zag het gelukkig op tijd aankomen, anders had ik tegen de tunnelwand aangeplakt gezeten. Ik toeter nog, maar er wordt niet gereageerd. :( Blijft hij een tijdje voor mij rijden en haalt dezelfde stunt nog een keer uit, maar dan naar rechts. |( Ben ik er op een gegeven moment naast gaan rijden, zaten er een man en een vrouw in de het koekblik met een gemiddelde leeftijd van 75 jaar.
Toen ben ik maar gewoon doorgereden. :X
 
Ik reed net naar mijn werk door de Willemstunnel in Arnhem op de linkerrijstrook. Ik reed achter een aantal auto's en naast mij ook een aantal.
Gaat er bij de auto die rechts naast mij rijdt het knipperlicht uit. Ik denk nog, hij zal toch wel kijken of gekeken hebben of er iets naast hem rijdt? Nee dus,die eikel komt zo naar links. |( Ik zag het gelukkig op tijd aankomen, anders had ik tegen de tunnelwand aangeplakt gezeten. Ik toeter nog, maar er wordt niet gereageerd. :( Blijft hij een tijdje voor mij rijden en haalt dezelfde stunt nog een keer uit, maar dan naar rechts. |( Ben ik er op een gegeven moment naast gaan rijden, zaten er een man en een vrouw in de het koekblik met een gemiddelde leeftijd van 75 jaar.
Toen ben ik maar gewoon doorgereden. :X

Tsja... wat else is new?

[me]RoyR die sterk voor herexamens is vanaf een jaartje of 70[/me]
 
Tsja... wat else is new?

[me]RoyR die sterk voor herexamens is vanaf een jaartje of 70[/me]
Het rare is dat ik dat soort situaties meestal heb met "mannen" van een jaar of 35 in een leaseding van de zaak...meestal met telefoon aan een oor en agenda op het stuur...
 
Het rare is dat ik dat soort situaties meestal heb met "mannen" van een jaar of 35 in een leaseding van de zaak...meestal met telefoon aan een oor en agenda op het stuur...

Ja, maar het is dus duidelijk waarom die niet zitten op te letten. Onze bejaarde medemens heeft al die afleiding niet eens nodig om dergelijke stunts uit te halen. Wat overigens niet wil zeggen dat de hier omschreven lease-bak bestuurders ook maar een haar beter zijn. En wat betreft de ervaring, hoeveel mensen zullen er zijn die pas na hun 70e het rijbewijs halen? De meeste oudjes zullen het al zo een slordige 50 jaar hebben.
 
Ach, ik denk dat ik net zo rij als ik 75 ben. Probleem is gewoon dat er in het huidige verkeer geen plaats meer is voor de wat minder begaafde verkeersdeelnemers. Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn ogen en rijd daardoor niet zo scherp als daarvoor ('k moet wat nadrukkelijker kijken) en dan merk je dat het een stuk moeilijker is om een plekje te vinden in het verkeer. Door goed anticiperen kun je 90 procent van de ongevallen zelf voorkomen en dat heb je dus netjes gedaan. Als iedereen die moeite zou doen zou het een stuk vriendelijker worden op de weg.
 
Heeft niets te maken met leeftijd...maar met rijervaring :P

Ik denk dat deze mensen best wel eens 40 jaar al rond rijden....
dus rijervaring ,,, zal wel mee vallen ,, ik denk eerder dat ze je niet gezien hebben en een door de leeftijd aangetaste mentale vermogens..

veel ouderen zien slecht of hebben een lange reactie tijd,, en het medicijn gebruik is ook gemiddeld hoger...
 
Ik heb 2 keer een bijna dood ervaring gehad door hetzelfde probleem!

Eerste keer gewoon om 06:30 onderweg naar Nijmegen op de totaal lege snelweg
besluit de bestuurder in een fiat panda om van rechter naar linker strook te rijden met de gangetje van 80 km per uur . Ik reed iets van 140 en zag het gewoon absoluut niet aankomen !! En ja hoor een vrouwtje van rond de 100 zat haar bril schoon te maken achter de stuur |(

Ik heb 10 dagen achter elkaar zitten vloeken .

2de keer dode hoek situatie op de snelweg tijdens file langzaamrijdend gewoon weer die auto naar links en dan ook kijkend naar mij toch stug naar links sturen
!!!!!

Gelukkig is er ook een klein strookje aanwezig tussen de linker baan en de vangrail anders zouden er een paar sneuwelen in de koekblik !
 
Wat een gezeik weer over anderen die niet goed kunnen rijden en natuurlijk worden fouten gemaakt wie niet. Zelf maak ik ook fouten zoals afgelopen kertvakantie toen ik de weg opdraaide, zag dus een auto helemaal over het hoofd. De desbetreffende bestuurder heeft op dat moment wel rekening gehouden met mijn fout. En daar gaat het nou om: rekening houden met jong, oud enz. enz.....

Hou een spiegel voor je en tel tot tien, ben dan benieuwd hoe jij over 'tig' jaar rijdt............
 
In de tijd dat je met een rondje om de kerk en niets doodgereden of geramd je je rijbewijs haald.
Laat staan dat ze:

# de HUIDIGE verkeersregels kennen (ik heb pas enkele jaren de mijne en ik heb al tientallen regels 180 graden zien omdraaien)
# de huidige verkeersintensiteit gewend zijn, laat staan kunnen verwerken, die mensen schrikken al van een afstand bediening.
# het voertuig nog kunnen beheersen

Ik ben er helemaal voor om IEDEREEN (gratis welliswaar, tis voor de VEILIGHEID, niet voor de staatskas en het wanbeleid van de overheid te financieren) elke 10 jaar in ieder geval de theorie opnieuw te laten doen.
 
Over 40 jaar laat ik me rijden verdomme , met een lekkere chick naast mij en een fles champagne .
 
Het rare is dat ik dat soort situaties meestal heb met "mannen" van een jaar of 35 in een leaseding van de zaak...meestal met telefoon aan een oor en agenda op het stuur...

Zo zijn er zoveel categorieen... Ik val in de groep snotneuzen die altijd te hard rijden.

Ach, ik denk dat ik net zo rij als ik 75 ben. Probleem is gewoon dat er in het huidige verkeer geen plaats meer is voor de wat minder begaafde verkeersdeelnemers. Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn ogen en rijd daardoor niet zo scherp als daarvoor ('k moet wat nadrukkelijker kijken) en dan merk je dat het een stuk moeilijker is om een plekje te vinden in het verkeer. Door goed anticiperen kun je 90 procent van de ongevallen zelf voorkomen en dat heb je dus netjes gedaan. Als iedereen die moeite zou doen zou het een stuk vriendelijker worden op de weg.

Ik denk niet dat je dan net zo rijd. Tegen die tijd is het verkeer al weer ernstig verandert. Je zult dezelfde gewoontes hebben maar die passen dan niet meer in het verkeer van die tijd met dit topic over tig jaar als dejavu.

En trouwens... doe me dan een lol en ga een bril op laten meten! Der rijd geloof ik zowat 2/3!!!! Met te slecht zicht rond in Nederland. Was eens met Blik op de weg. Vrijwillige test kon je kijken hoe goed of slecht je ogen waren. 2/3!!!!

[me]RoyR die ook voor een verplichte oogtest voor het behalen van je roze papiertje is
[/me]


Ik heb 2 keer een bijna dood ervaring gehad door hetzelfde probleem!

Eerste keer gewoon om 06:30 onderweg naar Nijmegen op de totaal lege snelweg
besluit de bestuurder in een fiat panda om van rechter naar linker strook te rijden met de gangetje van 80 km per uur . Ik reed iets van 140 en zag het gewoon absoluut niet aankomen !! En ja hoor een vrouwtje van rond de 100 zat haar bril schoon te maken achter de stuur |(

Ik heb 10 dagen achter elkaar zitten vloeken .

2de keer dode hoek situatie op de snelweg tijdens file langzaamrijdend gewoon weer die auto naar links en dan ook kijkend naar mij toch stug naar links sturen
!!!!!

Gelukkig is er ook een klein strookje aanwezig tussen de linker baan en de vangrail anders zouden er een paar sneuwelen in de koekblik !

Nou hoor je ook niet in de dooie hoek te blijven rijden. Maar als ze je zien en toch doorgaan is wel heel cru!

Wat een gezeik weer over anderen die niet goed kunnen rijden en natuurlijk worden fouten gemaakt wie niet. Zelf maak ik ook fouten zoals afgelopen kertvakantie toen ik de weg opdraaide, zag dus een auto helemaal over het hoofd. De desbetreffende bestuurder heeft op dat moment wel rekening gehouden met mijn fout. En daar gaat het nou om: rekening houden met jong, oud enz. enz.....

Hou een spiegel voor je en tel tot tien, ben dan benieuwd hoe jij over 'tig' jaar rijdt............

:^

In de tijd dat je met een rondje om de kerk en niets doodgereden of geramd je je rijbewijs haald.
Laat staan dat ze:

# de HUIDIGE verkeersregels kennen (ik heb pas enkele jaren de mijne en ik heb al tientallen regels 180 graden zien omdraaien)
# de huidige verkeersintensiteit gewend zijn, laat staan kunnen verwerken, die mensen schrikken al van een afstand bediening.
# het voertuig nog kunnen beheersen

Ik ben er helemaal voor om IEDEREEN (gratis welliswaar, tis voor de VEILIGHEID, niet voor de staatskas en het wanbeleid van de overheid te financieren) elke 10 jaar in ieder geval de theorie opnieuw te laten doen.

Theorie alleen is niet genoeg. De echt gevaarlijke situaties komen in mijn ervaring meestal niet voort uit het niet kennen van de huidige verkeersregels maar uit het niet toe kunnen passen.
 
Wat een gezeik weer over anderen die niet goed kunnen rijden en natuurlijk worden fouten gemaakt wie niet. Zelf maak ik ook fouten zoals afgelopen kertvakantie toen ik de weg opdraaide, zag dus een auto helemaal over het hoofd. De desbetreffende bestuurder heeft op dat moment wel rekening gehouden met mijn fout. En daar gaat het nou om: rekening houden met jong, oud enz. enz.....

Hou een spiegel voor je en tel tot tien, ben dan benieuwd hoe jij over 'tig' jaar rijdt............

:^ Maar je moet toegeven de driver from hell: dik bejaard, met petje in een leasebak :+
 
:^ Maar je moet toegeven de driver from hell: dik bejaard, met petje in een leasebak :+


EN een visje op de kofferbak, blauwe achterlichten, neonbalken onder de auto en motorkap, zoveel 'boom boom boom' dat je die politieauto met sirene ECHT niet meer hoort, en natuurlijk geblindeerde ruiten zodat je ook die blauwe zwaailichten niet ziet en als het een opel of vag is, met TWEE armen uit het raam.
 
Ach, ik denk dat ik net zo rij als ik 75 ben. Probleem is gewoon dat er in het huidige verkeer geen plaats meer is voor de wat minder begaafde verkeersdeelnemers. Ik heb de laatste tijd wat problemen met mijn ogen en rijd daardoor niet zo scherp als daarvoor ('k moet wat nadrukkelijker kijken) en dan merk je dat het een stuk moeilijker is om een plekje te vinden in het verkeer. Door goed anticiperen kun je 90 procent van de ongevallen zelf voorkomen en dat heb je dus netjes gedaan. Als iedereen die moeite zou doen zou het een stuk vriendelijker worden op de weg.

idd :^
 
[me]RoyR die sterk voor herexamens is vanaf een jaartje of 70[/me]


Helemaal gelijk in... Wanneer een oudje niet meer mee kan komen met het huidige verkeer, BANNEN die handel...(op IP-adres ofzo :+ )

Vriend van mij is op z'n motor aangereden door zo'n oud ei-hoofd en hierdoor zo levensgevaarlijk gewond geraakt dat het een wonder was dat hij ooit nog het ziekenhuis is uitgekomen!

"Ik zag hem niet!".

"Tsjah mevrouw, misschien komt dat omdat u een deel van uw gezichtvermogen kwijt bent |( ????"

"Nee, het was een motor, en die rijden altijd veel te hard!!!"
En dit terwijl het politierapport aangeeft dat de motorrijder langzamer dan de maximumsnelheid heeft gereden? (hij had afgeremd voor een afslaande auto!)

En dan @#$%^&* als klap op de vuurpijl worden vrijgesproken van alle tenlaste leggingen.

Echt een GEVAAR voor de samenleving!!!

Oftewel, RoyR :^ :+
 
Helemaal gelijk in... Wanneer een oudje niet meer mee kan komen met het huidige verkeer, BANNEN die handel...(op IP-adres ofzo :+ )

Vriend van mij is op z'n motor aangereden door zo'n oud ei-hoofd en hierdoor zo levensgevaarlijk gewond geraakt dat het een wonder was dat hij ooit nog het ziekenhuis is uitgekomen!

"Ik zag hem niet!".

"Tsjah mevrouw, misschien komt dat omdat u een deel van uw gezichtvermogen kwijt bent |( ????"

"Nee, het was een motor, en die rijden altijd veel te hard!!!"
En dit terwijl het politierapport aangeeft dat de motorrijder langzamer dan de maximumsnelheid heeft gereden? (hij had afgeremd voor een afslaande auto!)

En dan @#$%^&* als klap op de vuurpijl worden vrijgesproken van alle tenlaste leggingen.

Echt een GEVAAR voor de samenleving!!!

Oftewel, RoyR :^ :+

geheel in "style" met het huidige justitie beleid...
als je 3 km (gecorriceert) te hard gaat hang je ....
als minder dan 2.99 kg coke/wiet etc het land binne smokeld ga je vrij uit
als je alles aan je laars lapt al minister 10 miljard over de balk smijt ga je vrij uit.
 
geheel in "style" met het huidige justitie beleid...
als je 3 km (gecorriceert) te hard gaat hang je ....
als minder dan 2.99 kg coke/wiet etc het land binne smokeld ga je vrij uit
als je alles aan je laars lapt al minister 10 miljard over de balk smijt ga je vrij uit.
yeb de grootste criminelen rijden nog altijd op de weg hier in nederland.
makkelijk zonder al teveel moeite te vangen,cameraatje hier radartje daar,en jawel weer een prent.
En wat ouderen betreft.Sommigen horen gewoon niet meer in het verkeer thuis.
ze zijn nog gevaarlijker dan de mensen die alles aan hun laars lappen in het verkeer!!!!!!!!!!!!!!!,want die letten tenminste op })
 
ik fietste gister (op mn trap-fiets, niet motorfiets) naar de fitness toe, en haalde een oudje in een auto in, die slingerde met 30 km/h over de weg. Ze had wel licht aan.... ik haalde haar in!!!! op de fiets!!! Vette rij auto's erachter!!!

Het verkeer in Nederland is druk. (niet vol, want dat mag je niet zeggen)... Het is gevaarlijk en kan levensgevaarlijk worden. oudere mensen hebben 60 jaar geleden hun rijbewijs gehad (voor een appel en een ei, alleen de auto was toen onbetaalbaar) en het er waren gemiddeld 3 auto's per dorp, van de rijkste mensen... Vroegah had je geen verkeer. Nu hoef je één klein foutje te maken of even 0,5 seconden niet op te letten en je bent maakt jezelf tot een gevaarlijke doodrijder. Het is snel reageren en je moet verschrikkelijk defensief rijden wil je je niet doodrijden (kan er nog een gek frontaal op je inrammen, is het nog niet jouw fout, maar ben je wel dood).
Oude mensen reageren trager in het verkeer en hebben geen begrip van het begrip 'snelheid', 'doorrijden' of 'voorrang'...

Ikzelf kom alleen nog maar op het fietspad als ik oud ben. Ik wil niet aan de doelgroep meedoen waarvan ik kriebels krijg.
 
Helemaal gelijk in... Wanneer een oudje niet meer mee kan komen met het huidige verkeer, BANNEN die handel...(op IP-adres ofzo :+ )

Vriend van mij is op z'n motor aangereden door zo'n oud ei-hoofd en hierdoor zo levensgevaarlijk gewond geraakt dat het een wonder was dat hij ooit nog het ziekenhuis is uitgekomen!

"Ik zag hem niet!".

"Tsjah mevrouw, misschien komt dat omdat u een deel van uw gezichtvermogen kwijt bent |( ????"

"Nee, het was een motor, en die rijden altijd veel te hard!!!"
En dit terwijl het politierapport aangeeft dat de motorrijder langzamer dan de maximumsnelheid heeft gereden? (hij had afgeremd voor een afslaande auto!)

En dan @#$%^&* als klap op de vuurpijl worden vrijgesproken van alle tenlaste leggingen.

Echt een GEVAAR voor de samenleving!!!

Oftewel, RoyR :^ :+

Dat is dus echt zo'n typisch voorbeeld ja |(

ik fietste gister (op mn trap-fiets, niet motorfiets) naar de fitness toe, en haalde een oudje in een auto in, die slingerde met 30 km/h over de weg. Ze had wel licht aan.... ik haalde haar in!!!! op de fiets!!! Vette rij auto's erachter!!!

Het verkeer in Nederland is druk. (niet vol, want dat mag je niet zeggen)... Het is gevaarlijk en kan levensgevaarlijk worden. oudere mensen hebben 60 jaar geleden hun rijbewijs gehad (voor een appel en een ei, alleen de auto was toen onbetaalbaar) en het er waren gemiddeld 3 auto's per dorp, van de rijkste mensen... Vroegah had je geen verkeer. Nu hoef je één klein foutje te maken of even 0,5 seconden niet op te letten en je bent maakt jezelf tot een gevaarlijke doodrijder. Het is snel reageren en je moet verschrikkelijk defensief rijden wil je je niet doodrijden (kan er nog een gek frontaal op je inrammen, is het nog niet jouw fout, maar ben je wel dood).
Oude mensen reageren trager in het verkeer en hebben geen begrip van het begrip 'snelheid', 'doorrijden' of 'voorrang'...

Ikzelf kom alleen nog maar op het fietspad als ik oud ben. Ik wil niet aan de doelgroep meedoen waarvan ik kriebels krijg.

Mag ik je hier op je 70e ff aan helpen herinneren? Ik wil weleens zien hoeveel mensen dat vrijwillig doen. De enigste vrijheid die ze hebben om eens op bezoek te gaan op te geven. Ik kan me voorstellen dat die mensen hun rbw ook nodig hebben. Maar ja. Dat is met het hedendaagse verkeersbeeld niet meer te doen. Je kan het als oudere niet meer allemaal zo snel. Tenminste dat kan ik me goed voortstellen. Maar sommige gaan te ver. 60 rijden als je 80 mag enzo... Niet iedereen is vrij. Sommige mensen zijn aan het werk!
 
Ik kwam vanmiddag ook nog een invalidewagen tegen op de 80km weg. Zo eentje die op het fietspad moet. Levensgevaarlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan