Ouwe bakkies

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
Hai,

Zat zojuist even in 1 van die apk discussies.
Viel me op dat er 1 reactie is die het meest gehoord is, namelijk dat echt "slechte" motoren er maar weinig zijn.

Mijn vraag aan jullie als reactie hierop. Hoeveel risico loop je als beginner als je tweede(?)hands een motor van tussen de 500 en 1000 Euro koopt? (Als beginner koop ik eerst iets ouds om wat ervaring op te doen. Dan geeft het niet als ie af en toe nog plat gaat).

Ciao
 
Vroeggaaar had je een sticker waarop stond"mijn motor rook zuipt en wipt"
Als je hiermee kunt leven en zonu en dan ff wat onderhoud pleegt is er niks aan de hand en doen de oudje's het prima maar,als je er weinig verstand van hebt neem ff iemand mee die er ook een beetje van heeft twee weten/zien meer dan één.

Suc6
 
ik vind dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun eigen veiligheid. dat wil zeggen dat mensen die de ballen verstand hebben van hun motor en maar net erop kunnen rijden gewoon hun onderhoud bij een dealer moeten laten doen. PUNT. daarentegen mag je best van mij motoren van de weg plukken een 'kleine' inspectie doen. komen ze dan gebreken tegen, mogen die van mij gerust 'aangepakt' worden. bij rijles wordt geleerd het bravoa(nogwat) systeem. iedereen WEET het dus wel en het is iets waar je rekening mee kunt houden. rijden met slicks, kan iedereen zien, remmen met thermischebescherm kapjes voor de remolie ipv met remblokjes kan ook iedereen zien.

verder moet je nadenken over wat je ermee op schiet. denk je echt dat mensen die nu niet kijken, WEL gaan kijken als er een APK is ? dacht het niet. het enige wat je er mee op schiet is precies hetzelfde als met de auto. op de dag van de APK, er nog vanuit gaande dat er ook daadwerkelijk een APK gedaan wordt, is het zaakje nog net wel in orde, terwijl 1 week later tot 1 dag voor de volgende apk de fiets de brik van de weg is.
 
Hai,

Inderdaad een leuke masjien.

Maar voor mijn examen koop ik nog niets. Daarna moet ik ff wachten tot er een sloepje met geld weer langskomt. Mocht ie dan nog te koop staan dan doe ik wellicht een bod. Het is wel een fiets die binnen mijn wensen zou passen.

Mvg, Eric
 
D'r zitten best nog redelijke motoren tussen. Mijn Kawa GT550 uit 1983 heeft 750 euro gekost en na het vernieuwen van remmen en banden heb ik een fiets die goed genoeg is om mij van de winter te vervoeren.
 
hoi, ik dank dat je minimaar rond de 1000 euro voor een redelijke motofiets kwijt bent.

als je eronder een goede kan vinden heb je mazzel,maar meestal is daat scroot!

maar waar zit je aan te denken(welk merk model en een bijpassende prijs)

zoek uit wat de zwakke punten zijn van de motorfiets en de algemene controle punten , voelt dit goed aan dan kan je het doen, "stinkt"het dan verderzoeken

garantie is altijd handig maar daar betaal je meestal ook voor, zorg dat je daarom zeker weet dat je geen bagger koopt zonder garantie, helaas kan je nooit in het hartje van een motor kijken tenzij je hem geheel demonteerd, daarom is het altijd verstrandig om bij een goede dealer te kopen
 
maar waar zit je aan te denken(welk merk model en een bijpassende prijs)
Tsja... zit niet specifiek ergens aan te denken.

Wil in ieder geval iets wat voor beginners een beetje behapbaar is.
Verder ben ik geen racefanaat, dus de pure sportmodelletjes zijn aan mij niet besteedt.

Voor de rest niet veel eisen. Ja 1, betrouwbaarheid gaat voor image.

Mvg
 
Als je rondkijkt kun je zien dat je voor 500 euro een brik koopt. Dat kan meevallen mar ook tegen natuurlijk. Als je voor betrouwbaarheid gaat zul je ook bij een dealer in de door jou genoemde prijsklasse op je tellen moeten passen. Het is een gebruikte motor van betrekkelijk hoge leeftijd (1980-1990)met de daarbij horende (kans op) gebreken. En voor 500-1000 euro heeft ook een dealer 'm niet helemaal voor je nagekeken hoor.
Maar door de APK zijn auto's van die leeftijd al helemaal met een lampje te zoeken.
 
Kijk effe bij meneer Gaastra in leidschendam geloof ik ( website)
kweenie wat jou regio is , maar deze is bij mij in de "buurt" ( 15 km verderop) .
Budgetbikes.

Veel plezier. :]

Er is genoeg te krijgen voor weinig.
Je kunt ook kijken en bieden, bijv: marktplaats of motormarkt.
Heb zo zelf kawa KZ750 op de kop getikt.
Je moet wel ZELF kunnen sleutelen, als je iets goedkoops en ouds wil


Greetings ... :+ KAWAidioot :+
 
Kijk effe bij meneer Gaastra in leidschendam geloof ik ( website)
kweenie wat jou regio is , maar deze is bij mij in de "buurt" ( 15 km verderop) .
Budgetbikes.

leidschendam ligt wat uit de richting. Woon in Woudenberg (pak 'em beet 10 km onder Amersfoort). Wat aanbod betreft, er lijkt inderdaad keus genoeg te zijn. marktplaats, motor.tweedehands.nl. motoronline, motortrader en nog een stuk of wat van die sites. Zelfs op ebay is misschien nog wel wat te vinden.

Voor sleutelen ben ik niet echt ban, deed ik vroegah bij de brommertjes ook. Alleen de techniek van die viertakt dingen zal een stukkie ingewikkelder zijn.

Aan de andere kant is sleutelen geen hobby, dus liefst wel een bike van "starten en rijden".
 
Terug
Bovenaan Onderaan