"Ouwe doos"!

Ziet er uit dat het van eglass is (misschien verkeerd geschreven, kan zijn dat er nog een "-" tussen moet).
Was redelijk goed passend spul maar de tank wilde nog wel een een beetje lekken....
 
tumblr_psp1emNdpM1rddzai_1280.jpg
kevin magee
 
Laatst bewerkt:
Zag zojuist in de "nutteloze" statistieken van MF dat de Sloopkogel niet meer onder ons is, had er hier helaas niets over meegekregen.
RIP Sloopkogel, ik zal je missen en je avatar met de pijp rokende kat ook....
die avatar blijft wel, zeker in dit soort topics. Ik vond nog een oude foto van hem met z'n gele VMax in ons vakantiedorpje 1997
20211229_131336.jpg
 
Hi Adriano, ondanks dat ik hem niet echt kende heb ik altijd genoten van zijn bijdragen op het forum. Prachtige foto's en filmpjes met die zeer herkenbare helmpjes, die je zelfs bij Google tegenkomt als je wat dan ingeeft over vroeger. Zag recent zelfs bij instragram een oude vakantiefilm plotseling voorbij komen toen ik zocht over youngtimers....
Tja triest, but that's life...
 
......In Italie ergens in 2003 pas. Maar daar werd onderscheidt gemaakt tussen motoren en scooters...
De helmplicht voor motoren is in Italië al in 1986 ingevoerd. Ik ga vrijwel ieder jaar naar het Madonnina dei Centauri-treffen in de regio Piemonte en was daar ook in het jaar dat de helmplicht een feit was geworden. Er werd alleen dat eerste jaar niet streng op gehandhaafd.
 
Gezien het een arm team was en met wat verouderd materiaal meereed in in de achterste legioen kan het ook net wat jonger zijn...84 of zo.
Equipe Lejeune.
 
liege---24h-motos...27_01_02-53e1b68.jpg
.

Ik ken 2 anekdotes van dit sympathieke team.
Hier met de Martin Z1000. 1980-82.

De eerste anekdote heb ik bij minstens 2 betrokken personen nagevraagd.
Gar. Lejeune had heel trouwe klanten en hij had het financieel niet breed.
trouw met grote "T".
De klanten leenden hun motorfiets of het motorblok uit voor deelname aan de 24h !!!
Naderhand werd de motor terug goed gezet en terug overhandigd aan de eigenaar. Met weinig roet binnen in het blok. 8)7

Hij heeft dit gedaan met blokken of volledige motorfietsen :

RD400
RDLC 350
Benelli Sei
CBX 1000
Z1000 kawa
Bol d'or 900

Het team viel zeer zelden.
Zie je dit nu nog gebeuren?
Zie je het "professionele" pak van de piloot rechts. Een vriend van mij. Precies of hij gaat een ommetje rijden in de Ardennen. :]
 
Een kleine extra anekdote ertussen.
Marc (de man rechts op bovenstaande foto) had op de laatste uren geen kracht meer in de vingers om te koppelen.
Zoveel mogelijk op 2 versnellingen rijden (4 en 5) en terugschakelen met het polsgewricht op 1 of andere klunzige manier zonder de vingers te gebruiken. Stikdood was hij.
Marc heeft nooit op het grote circuit gereden 24h. Wel sprint..
 
Ik ben trouwens geen Martin frame fan voor competitie. Het frame is te veel blootgesteld aan schade bij vallen.
Dit is meer een blingbling frame voor de show op caferaces.
IMHO !
O-)

Hier een hersteld frame wegens vorige val en opnieuw stuk. Niet te zien maar frame stond scheef door huidige val....

DSC_1402.JPG
 
Laatst bewerkt:
1642504258700.png


deze foto heeft een kennis van me gevonden, het zou de vader van zijn opa zijn. Ergens achterin de jaren 20.

Is er iemand die merk en type herkend? Ik zit niet zo in de vooroorlogse voertuigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan