Ouwe lullen Honda CB750 ---> ratbike

Sleeve

MF'er
24 mrt 2006
141
0
Nijmegen
Omdat de hardtail chopper die ik aan het (laten) bouwen ben nog lang niet af is(zie topic 'mid-controls' in 'choppers') en ik hopelijk bijna mijn rijbewijs heb, heb ik vorige week een motor erbij gekocht.
Mijn voorkeur ging uit naar een Honda CB750, het liefst een Oldtimer om de kosten laag te houden. Na een korte zoektocht vond ik een Honda CB750 F2 uit 1978. De motor was prachtig roze met zwart :r
Maar, voor 400 euro mocht ik 'm meenemen en ik wilde er toch een ratbike van maken, dus eigenlijk was de motor perfect.

Afgelopen zaterdag ben ik samen met een vriend begonnen met onze eigen 'Biker Build Off' (we hebben tot de 27e de tijd want dan heb ik examen!)

Hier volgt een kort verslag.

De motor toen alleen het zadel eraf was. Inclusief High Tech topkoffer (nog compleet met instructieboekje)

full
 
Eerst al het 'overbodige' eraf gehaald.. en ja, dan toch maar even die lelijke rechte achterkant van het frame zagen...


full
 
Vervolgens het spatbord dat van mijn andere motor af kwam er op.

Ondertussen ook de ontzettend mooie roze met zwarte tank vervangen voor een Honda CB750 K7 tank. (als iemand toevallig nog zo'n tank heeft liggen hoor ik het graag!)

full
 
Een motor is geen motor zonder een sissybar.

Aan mij de eer om het verrassend leuke buigwerk te doen *O*

full
 
Sweeet

CB750 ratbike rules (heb er ook één :Y )

Ken je deze al?

http://www.rataplan-ratbikeclub.tk (www.rataplan-ratbikeclub.tk)
http://www.ratbikeforum.tk (www.ratbikeforum.tk)
 
Vervolgens het spatbord dat van mijn andere motor af kwam er op.

Ondertussen ook de ontzettend mooie roze met zwarte tank vervangen voor een Honda CB750 K7 tank. (als iemand toevallig nog zo'n tank heeft liggen hoor ik het graag!)

(Afbeelding)

Allemaal leuk een aardig, maar ik ben veel nieuwsgieriger naar dat mooie blauwe tankje op de achtergrond
:9
 
lekkere stoere griet ben jij , daar houd ik wel van :Y :}

Nog een goed VT700 zadel erop en je zit als een queen.

afbeelding0825ga.jpg


Dit was ooit een gewone GS400 uitvoering, na enkel laswerk, een langere voorvork,
voorspatbord van een soes GS550 als achterspatbord, VT700 zadel, en een compleet gereviseerd twee cilinder blok met halfopen dempers en uiteraard de kickstarter.

Nog te doen nieuwe ketting/tandwielen/achter en voorband en een voorspatbord verchroomd.

was ooit zo
gs400.jpg
 
Laatst bewerkt:
lekkere stoere griet ben jij , daar houd ik wel van :Y :}

Nog een goed VT700 zadel erop en je zit als een queen.

http://img102.imageshack.us/img102/3231/afbeelding0825ga.jpg ((Afbeelding))
Vind het zadel te groot in vergelijking met de tank/gehele motor :Y , maar dat is mijn mening :)
 
heb je ook zo`n verbouwde brik ?
had(CB750,GSX1100,XJ750), en nu staat er onder het zeiltje een XS400(chopperuitvoering) te wachten totdat ik van mijn luiereet opsta en er eens aan begin :P met een zadeltje gemaakt van zo'n 'brandingsurfboard' wat je in elke speelgoedwinkel kan kopen :)
 
Ik hou meer van het spartaans-gedoe ;)

Ik dus ook.. ik ben nog niet met het zadel bezig, maar het gaat natuurlijk een lekker dun zadel worden.
Voor mij gaat het meer om de looks dan het comfort.
Bovendien zit ik al 10 jaar achterop op een plakzadeltje, dus ik ben wel wat gewend, zeker na het afgelopen jaar achterop een hardtail.
De motor voelde zo zonder zadel al als een soort troon voor mij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan