ouwe nieuwe of nieuwe ouwe

Chiel74

Rookie
7 mrt 2012
9
0
hoi allemaal,

graag jullie advies/mening.
afgelopen zaterdag heb ik een Schubert R1 helm gekocht in de kleur dark ice, idd een oud type.
Nu ben ik gaan twijfelen, hoe oud is de helm eigenlijk en verouderd een helm ook al wordt ie niet gebruikt? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen over veroudering.
Ik heb gisteren Schubert gemaild met serienummer met de vraag hoe het zit met veroudering en of ze mij de productiedatum kunnen doorgeven.
Van de klantenservice hoorde ik dat zij adviseren een helm om de 5-7 jaar te vervangen.
Ze vroegen me nog naar de kleur en maat voor bepalen vd exacte productiedatum...?

Wat zouden jullie doen als de fabriek meldt dat de helm bv al 4 jaar oud is? Voor mezelf denk ik nu, het zal wel meevallen met veroudering. Dat ding is gewoon nieuw..
 
Dikke onzin dat een helm verouderd als deze in de schappen ligt. Tja het zal zo zijn maar zeer marginaal. Een helm verouderd door de elementen van moedertje natuur. Meestal weet een winkeldeur deze wel buiten te houden.
 
hoi allemaal,

graag jullie advies/mening.
afgelopen zaterdag heb ik een Schubert R1 helm gekocht in de kleur dark ice, idd een oud type.
Nu ben ik gaan twijfelen, hoe oud is de helm eigenlijk en verouderd een helm ook al wordt ie niet gebruikt? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen over veroudering.
Ik heb gisteren Schubert gemaild met serienummer met de vraag hoe het zit met veroudering en of ze mij de productiedatum kunnen doorgeven.
Van de klantenservice hoorde ik dat zij adviseren een helm om de 5-7 jaar te vervangen.
Ze vroegen me nog naar de kleur en maat voor bepalen vd exacte productiedatum...?

Wat zouden jullie doen als de fabriek meldt dat de helm bv al 4 jaar oud is? Voor mezelf denk ik nu, het zal wel meevallen met veroudering. Dat ding is gewoon nieuw..


Er was hier ergens een topic over> het verouderen van een helm als je hem niet/nooit draagt. oid. :]


alleen waar... :z :')


gebruik de zoekfunctie ff, geen idee waar dat topic staat.
 
hoi allemaal,

graag jullie advies/mening.
afgelopen zaterdag heb ik een Schubert R1 helm gekocht in de kleur dark ice, idd een oud type.
Nu ben ik gaan twijfelen, hoe oud is de helm eigenlijk en verouderd een helm ook al wordt ie niet gebruikt? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen over veroudering.
Ik heb gisteren Schubert gemaild met serienummer met de vraag hoe het zit met veroudering en of ze mij de productiedatum kunnen doorgeven.
Van de klantenservice hoorde ik dat zij adviseren een helm om de 5-7 jaar te vervangen.
Ze vroegen me nog naar de kleur en maat voor bepalen vd exacte productiedatum...?

Wat zouden jullie doen als de fabriek meldt dat de helm bv al 4 jaar oud is? Voor mezelf denk ik nu, het zal wel meevallen met veroudering. Dat ding is gewoon nieuw..

om de 5-7 jaar

Dat is dus elke 10 tot 14 jaar.
Gaan lang mee, die Schuberts :)
 
Verouderen gebeurt.
Komt door het uitwerken van stoffen in het materiaal (schaal en vulling).
Kan door zonlicht versnelt worden.
 
Ik laat jullie weten wat Schubert antwoord op mijn vraag. Nu nog aan het rondkijken naar mijn 1ste motor!
 
Verouderen gebeurt.
Komt door het uitwerken van stoffen in het materiaal (schaal en vulling).
Kan door zonlicht versnelt worden.

Kan ik alleen maar beamen. Ik heb ooit een AGV helm, na deze twee jaar gebruikt te hebben, op zolder opgeborgen, in een doos. Dus donker. Niet extreem warm, koud of vochtig.
Toen ik de helm na een jaar of 15 toevallig in handen kreeg, viel de binnenkant er letterlijk uit. Het schokdempende materiaal was volledig verstorven en verpulverd.
m.a.w. Invloeden van zon en weeromstandigheden zullen het proces alleen maar versnellen, maar achteruit gaan in kwaliteit doet ie in ieder geval, zelfs al is ie in een doos keurig opgeborgen.
 
hoi allemaal,

graag jullie advies/mening.
afgelopen zaterdag heb ik een Schubert R1 helm gekocht in de kleur dark ice, idd een oud type.
Nu ben ik gaan twijfelen, hoe oud is de helm eigenlijk en verouderd een helm ook al wordt ie niet gebruikt? Op internet vind ik tegenstrijdige verhalen over veroudering.
Ik heb gisteren Schubert gemaild met serienummer met de vraag hoe het zit met veroudering en of ze mij de productiedatum kunnen doorgeven.
Van de klantenservice hoorde ik dat zij adviseren een helm om de 5-7 jaar te vervangen.
Ze vroegen me nog naar de kleur en maat voor bepalen vd exacte productiedatum...?

Wat zouden jullie doen als de fabriek meldt dat de helm bv al 4 jaar oud is? Voor mezelf denk ik nu, het zal wel meevallen met veroudering. Dat ding is gewoon nieuw..
Als het goed is staat de productiedatum in de helm.

Lees dit topic maar:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/316116/productie-datum-van-een-helm-1.html
 
de kundenservice zegt dat de helm in het 3e of 4e kwartaal 2007 (!) is geproduceerd. Ik ga 'm dus omruilen morgen! Vind het geen veilig idee dat ik met deze de komende 7 jaar rondrij!
De winkel was zelf niet verbaasd en leek het geen probleem..
 
vandaag de R1 ingeruild voor de C3, ook van Schunberth. Toch erg zitten twijfelen tussen arai en schuberth maar uiteindelijk de C3 omdat systeemhelm toch wel handig is (ook bij dit mooie weer ;). Maar ook omdat ie zo makkelijk op te zetten is en omdat ie een zonnevizier heeft! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan