ouwe vs nieuwe Ural

Ik snap het begin van dit topic niet helemaal.
Ik heb net een week een Chang Jiang. Heerlijk, lekker sleutelen tot het weer werkt.

Groeten Bendix.
Net een week, dat zegt genoeg.
Onthoud deze datum, de week voor kerst en meld je volgend jaar weer.

sleutelen is helemaal niet erg, maar als je eerst je krukaskeerringen vervangen hebt en de week daarop loopt je distributie in elkaar ben je niet blij.
en daar tussendoor heb je nog de gewone dingen, als een ontsteking die weigert en een vlotter die lek raakt.

Dus tot volgend jaar.
 
Net een week, dat zegt genoeg.
Onthoud deze datum, de week voor kerst en meld je volgend jaar weer.

sleutelen is helemaal niet erg, maar als je eerst je krukaskeerringen vervangen hebt en de week daarop loopt je distributie in elkaar ben je niet blij.
en daar tussendoor heb je nog de gewone dingen, als een ontsteking die weigert en een vlotter die lek raakt.

Dus tot volgend jaar.
voledig mee eens , mijn vuistregel is , 2 x in panne en weg met het barrel.....
 
Daarmee kom ik dus terug aan het begin van dit topic. Je hebt motoren om te rijden en je hebt motoren om te sleutelen. Als je niet van sleutelen houd moet je die niet kopen. Als je niet veel wilt rijden juist wel. Ik rijd al veertig jaar op van alles. Nieuw, oud groot, klein, maakt mij niet uit. Ik heb er altijd 1 met een knoppie er op die het altijd doet. Dan kun je lekker onbekommerd rijden.

Maar zo af en toe ga ik een dagje uit met een oudje, neem de tijd en gereedschap mee en amuseer mij kostelijk. Daar is zo'n Chinees goed voor. Mijn ervaring met het oude spul is prima, zolang je een rijstijl hebt die er ook bijhoort. Als je hebt leren rijden op een motor waarbij de lol pas begint bij 6000 toeren dan zul je je moeten aanpassen aan dat oude spul.

Dat maakt motorrijden nou zo leuk. Iedereen kan er wat in vinden. ;)
 
een week voor kerst, dan maken we de balans op. ik ga me niet aan voorspellingen wagen, maar een CJ is niet zomaar ouwe troep.
Post ondertussen naar hartelust je belevenissen met de CJ.
 
Hoi bendix..
Er zijn genoeg mogelijkheden om je chinees redelij of goed te krijgen.
Ik hoop dat je de betere kwaliteit carter en krukas/cylinders hebt zodat je een vlugge start kan maken. op de diverse websites staan voldoende tips hiervoor. In duitsland leeft het veel meer met deze motoren en zijn er veel aanpassingen en onderdelen voor te vinden.
Hou os op de hoogte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan