Ouwehoeren over klassiekers

Het blok van CB400MAN bevalt prima!! :} Echt waar voor zijn geld!
Geen klachten, hoogstens dat het wat " zingt". Dwz als ik de koppeling op laat komen (versnelling ingeschakeld, fiets rolt nog niet) gaat er iets " zingen".
Blijft zo totdat het kabaal uit den uutlaetpiep het overstemd.
Schijnen wat tandjes te zijn die aan elkaar moeten wennen...
Het ziet er nog pico bello uit *D .
Moet je mijn versnellingsbak eens horen, maak je je meteen geen zorgen meer over je CB :P
 
Na verloop van tijd ga je aan de geluiden die je masjien maakt wennen.
Een ander geluidje erdoorheen spitst de oortjes onmiddellijk; wat zou 't zijn?
Gelijk proberen de oorzaak te achterhalen en reparatie, als dat nodig is.

Heb ik trouwens bij mijn vorige blokje niet goed gedaan...

Na een rit (OBT?) was ik op een paar honderd meter van huis toen ineens TIK TIK TIK TIK etc.
Heel langzaam en tikkend dat laatste hele kleine stukje al zorgen makend naar huis.
Had het idee dat de nokkenasketting uitgelubberd was, de spanner naar de kl*te of zoiets.
Daarnaar gekeken en het tikken was weg!
Ik had alvast maar een nieuwe nokkenasketting gekocht |( , maar dat was niet nodig.
Later, tijdens een OBT begon het olieverbruik zorgwekkende vormen aan te nemen. Een blauwe sliert achter me aan......
Hoort bij een brik natuurlijk, maar ik was er alles behalve blij mee!

Na een vraagtopic hierzo geopend te hebben kwamen de meest afschuwelijke mogelijke oorzaken :r aan de orde, die in mijn hoofd de meest walgelijke operatiebeelden opriepen.
En natuurlijk de gedachte : dat lukt me nooit! ;(
CB400MAN bood me toen een goed blokje :9~ aan, met inruil van het oude.
Ik heb gretig gebruik gemaakt van zijn aanbod en op een mooie vrijdagavond het oudje in mijn auto gemikt en de reis naar CB400MAN aanvaard.

Nog dezelfde avond heeft hij me wat foto's gestuurd van het mankement aan mijn oude blokje : een bovenste zuigerveer die compleet verdwenen was (waar zou dat ding in vredesnaam gebleven kunnen zijn), de betreffende zuiger was bovenaan geheel zwartgebakken en was duidelijk overleden. Ook een plaatje van een andere zuiger die het ook duidelijk minder naar zijn zin begon te krijgen...
De cilinders waren wonderlijk genoeg nog aardig gaaf en zelfs nog redelijk aan de maat, dacht ik, alhoewel wel enigszins ovaal (honderdsten).
De ene (van de verdwenen zuigerveer) had slechts een klein krasje, nauwelijks noemenswaardig.
Plaatjes heb ik niet meer : zijn verloren gegaan bij een crash van mijn pc '(

De zaterdagerop mijn nieuwe aanwinst erin gebouwd en sindsdien :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan