Over de drempel....

Ik weet niet of jullie het weten maar er is door de eu bepaald hoe breed en hoe een 80km/u weg ingericht moet zijn.
Vrijwel geen 80km/u weg hier in Nederland voldoet aan die eisen. Voor gemeenten wordt het dan veel te duur om alles aan te passen aan die eisen dus hoppa 60km/u zone er van maken met drempels zodat je ook niet harder kan want dat moet ook van de eu.
Interessant, alleen kan ik die info nergens terugvinden. Heb je een linkje?
 
Ik ga bij drempels/hobbels in de weg altijd op de stepjes staan. Laatst een 'mooi' weggetje gehad, ben de tel kwijtgeraakt hoeveel drempels er waren, maar ik had het gevoel dat ik aan het paardrijden was :?
 
Ik ga bij drempels/hobbels in de weg altijd op de stepjes staan. Laatst een 'mooi' weggetje gehad, ben de tel kwijtgeraakt hoeveel drempels er waren, maar ik had het gevoel dat ik aan het paardrijden was :?
Zo hoort het eigenlijk ook, en houd je je balans tussen jou en je motor, optimaal door licht door de knieën te gaan en mee te veren.

Bij een rechtop zit gaat, het op de stepjes gaan staan, wel makkelijker dan bij een meer voorover, race, sporthouding.

Ook kan je, voordat je over een hoge drempel of oneffenheid in de weg rijdt, bij voldoende snelheid, je koppelingshendel even inknijpen en gas wat minderen, zo voorkom je dat je motor zou kunnen gaat bokken of schokken, en je behoud je evenwicht.
 
Zo hoort het eigenlijk ook, en houd je je balans tussen jou en je motor, optimaal door licht door de knieën te gaan en mee te veren.

Bij een rechtop zit gaat, het op de stepjes gaan staan, wel makkelijker dan bij een meer voorover, race, sporthouding.

Ook kan je, voordat je over een hoge drempel of oneffenheid in de weg rijdt, bij voldoende snelheid, je koppelingshendel even inknijpen en gas wat minderen, zo voorkom je dat je motor zou kunnen gaat bokken of schokken, en je behoud je evenwicht.

Valt reuze mee hoor op een supersport; effe je kont iets boven het zitje is genoeg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan