Over de drempel

Doen jullie dat ook?

  • Altijd

    Stemmen: 18 27,7%
  • Nooit

    Stemmen: 1 1,5%
  • Soms

    Stemmen: 46 70,8%

  • Totaal aantal stemmers
    65

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Naar aanleiding van DIT herinnerde ik me iets

Reed afgelopen weekend een BMW moto achter me. Dacht eerst dat het een pliessieman was en ik reed 110 waar 90 mocht ( :z ) dus ik vertraag en hij gaat me voorbij. Ik versnel weer en rij een eindje achter em. (tot dusver nutteloze info)

Toen hij over een verkeersdrempel reed (tot drie keer toe) ging hij rechtop staan Dus rechtopstaan, drempel op...rechtop blijven rijden, drempel af, weer gaan zitten. Is daar een reden voor?

Kort vraagje :)
 
Inderdaad; door te gaan staan en je knieën een beetje te buigen zet je (tijdelijk) een paar extra schokdempers op je lichaam .... *D
 
Yep als je met je knieen de drempel opvangt kan je vaak gewoon doorrijden over drempels, ipv er bijna vanaf gecatapulteerd te worden. Ziet er wat vreemd uit misschien, maar drempels worden er een stuk relaxter door.
 
Ok dan. Doen jullie dat soms ook? (eerste post aangepast)
Komt tegenwoordig tig drempels tegen...als je daar moet mee beginnen.

Want die kerel zag er mij best een beetje dwaas uit :? Hij reed amper harder als ik dus om hard te gaan was het niet. Plus hij had een beamer met trampoline vering bij wijze van spreken.
 
Doe ik ook altijd als ik wat te hard op een drempel aankom, dan krijg je niet zo'n optater. En je houdt volgens mij ook de motor beter onder controle als het écht hard gaat.

[edit]het lijkt me voor zo'n agent die een xxx aantal kilometer per dag maakt, en dat 300 dagen per jaar, ook niet al te bevordelijk voor de rug als je altijd de klappen van zo'n drempel opvangt. Na zoveel duizend keer over zo'n drempel gereden te hebben boeit het volgens mij geen ene hol meer dat het er niet uit ziet :+ [/edit]

[nogmaalsedit]whoops, zie net dat het helemaal geen agent wás. Nou ja, het rijdt dus comfortabeler[/nogmaalsedit]
 
Laatst bewerkt:
Yep als je met je knieen de drempel opvangt kan je vaak gewoon doorrijden over drempels, ipv er bijna vanaf gecatapulteerd te worden. Ziet er wat vreemd uit misschien, maar drempels worden er een stuk relaxter door.
dat doe ik als ik op mn paard zit ook
 
Rij met een beetje sportmotor maar eens langs de Napoleonkaai in Antwerpen centrum :X Dan doe je dat ook
 
Ok dan. Doen jullie dat soms ook? (eerste post aangepast)
Komt tegenwoordig tig drempels tegen...als je daar moet mee beginnen.

Want die kerel zag er mij best een beetje dwaas uit :? Hij reed amper harder als ik dus om hard te gaan was het niet. Plus hij had een beamer met trampoline vering bij wijze van spreken.


Hoi Vincent ,

Het gaat er ook niet in eerste om dat je dan héél hard over die drempel zou kunnen, maar gewoon dat wanneer twee rijders met dezelfde snelheid dezelfde drempel nemen, de rijder die staat een veel lichtere schok door zijn lichaam zal voelen, en waarschijnlijk daardoor zijn motor (iets) beter onder controle zal hebben. Zoals Anouk ook al schreef;"door te gaan staan"op een paard, vangen je knieën een deel van de schok op" ... en de situatie is enigszins vergelijkbaar ...
 
Hoi Vincent ,

Het gaat er ook niet in eerste om dat je dan héél hard over die drempel zou kunnen, maar gewoon dat wanneer twee rijders met dezelfde snelheid dezelfde drempel nemen, de rijder die staat een veel lichtere schok door zijn lichaam zal voelen, en waarschijnlijk daardoor zijn motor (iets) beter onder controle zal hebben. Zoals Anouk ook al schreef;"door te gaan staan"op een paard, vangen je knieën een deel van de schok op" ... en de situatie is enigszins vergelijkbaar ...
keb je nu al lief :P
 
Toen hij over een verkeersdrempel reed (tot drie keer toe) ging hij rechtop staan Dus rechtopstaan, drempel op...rechtop blijven rijden, drempel af, weer gaan zitten. Is daar een reden voor?

Kort vraagje :)

van me rij-instructeur ooit geleerd, en nagenoeg er hier genoeg drempels liggen gebruik ik het wel eens
 
Ik doe dat als sinds het brommertijdperk. Kon je lekker met 70 over de drempel ipv 40 per uur. ~_^

En met de motor doe ik het nu vaak ook. Soms wil ik wel eens over een auto heen kijken en ga ik ook even "staan"

En met mijn oude cd50 brommert is het zeker altijd raak. Die vering is zo stug dat ik last van mijn rug krijg bij 30+
 
Bij sommige drempels en een hogere snelheid wil ik ook nog weleens gaan staan om de 'klap' op te vangen.

Volgens mij las ik vandaag in het Brabants Dagblad over een motorongeluk in Esbeek. Als ik het goed heb begrepen reed hij over een drempel en raakte de bestuurder daardoor de macht over zijn stuur kwijt. De bestuurder ligt zwaargewond in het ziekenhuis en zijn vrouw is helaas overleden. Zo zie je maar dat drempels de verkeersveiligheid niet altijd verhogen.
Verder ken ik de details niet maar wil ik bij deze alle bekenden van dit echtpaar veel sterkte wensen!

En nu gaan we dus weer ontopic verder :]
 
keb je nu al lief :P

Ik denk dat je verkeerd zit .... ik heb een angstig vermoeden dat je je misschien beter tot Vincent kan richten .... langzaam maar zeker bekruipt mij de angst dat het topic van Vincent geen stelling is maar een vraag ; geen gewone vraag, maar een Freudiaans soort contact-advertentie. Ik denk dat Vincent onbewust gewoon eens wil trouwen ..... LOL !!! :} :} :}
 
Trouwen? Ja en kinderen ook.
Maar daar heb ik nog 10 jaar (dan ben ik 32 en dus hopeloos)

Maar over de drempel ging dus gewoon over verkeersdrempels O-)
 
Trouwen? Ja en kinderen ook.
Maar daar heb ik nog 10 jaar (dan ben ik 32 en dus hopeloos)

Maar over de drempel ging dus gewoon over verkeersdrempels O-)


Tsja ... dat kan zo gebeuren met die "huis-tuin-en-keuken-psychologen" die óók wel eens een boek hebben gelezen he ? .... ik neem aan dat ik nu ook naar mijn honorarium kan fluiten? '(
 
Schokken opvangen met zijn benen i.p.v. met ruggegraat :?

:^

probeer maar es zittend hard over een drempel te rijden en doe het daarna eens staand. Je zult merken dat staand over een drempel toch heel erg veel fijner voor je rug is.
 
ik voel me aangesproken,ik ben 34 en niet hopeloos

Jij bent een vrouw... :? Tuurlijk ben je niet hopenloos.
Open maar eens een topic "Motorrijdende vrouw van 34" en ik zal er een openen "Ik ben een motorrijdende man van 34" Is kijken wie de meeste "hits" heeft B|

Zo gaat dat in het echte leventje ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan