over een stotterende motor

robbyvw

MF veteraan
23 apr 2005
1.254
0
beste mensen,

ik zit al een tijdje met het volgende.
bij mijn cbr 600f2 uit 92 heb ik, als ik tussen de 0 en 4000 toeren rij een vooral, hikkend vermogen. geef ik meer gas dan loopt hij in een keer door!

wat zou dit kunnen zijn? volgens mijn is mijn afstelling goed!

gr
 
Ik denk dat hij zo veel van hoge toeren houdt (boring 65 x slag 45) dat-ie misschien al geleden heeft onder zuinig-rijd-probeersels. Ik zou er met 3000rpm nog geen 50 mee durven rijden.

www.sportbikerider.us/index.cfm?fuseaction=specs

ENGINE:
Type: Liquid-cooled, four-stroke inline-four
Valve arrangement: DOHC, four valves/cylinder, shim adjustment
Displacement: 599 cc
Bore x stroke: 65.0 x 45.2 mm
Compression ratio: 11.6:1
Carburation: Four 34mm Keihin
Transmission: 6 speed

CHASSIS:
Front suspension: 5.1 in. travel; adjustments for rebound damping, spring preload
Rear suspension: 4.3 in. travel; adjustments for rebound damping, spring preload
Front brake:
Rear brake:
Front wheel:
Rear wheel:
Front tire: 120/60ZR17 Bridgestone Battlax BT50F
Rear tire: 160/60ZR17 Bridgestone Battlax BT50
Rake/trail: 25.0 deg./3.7 in.
Wheelbase: 56.0 in.
Seat height: 31.5 in.
Fuel capacity: 4.2 gal.
Fuel consumption (Hi/Low/Ave): 46/39/43 mi.
Avg. range inc. reserve: 181 mi.
Weight: 431 lb. dry; 456 lb. wet

PERFORMANCE:
Quarter mile: 11.32 @ 119.6 mph
0-30 mph: 1.4 sec.
0-60 mph: 3.4 sec.
0-90 mph: 6.5 sec.
0-100 mph: 7.9 sec.
Top gear time 40-60 mph: 4.30 sec.
Top gear time 60-80 mph: 4.80 sec.
Top gear time 80-100 mph: 0.00 sec.
Measured top speed: 145.00 mph
Engine speed at 60 mph: rpm
Breaking from 30 mph: 26.0 ft.
Breaking from 60 mph: 113.0 ft.

Honda-CBR600F2-1993.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets ook gehad, maar het bleek dat mijn kettingset erug was versleten. Hij kwam namelijk tegen mijn middenbok aan bij het afremmen zo erg was dat, mijn achterwiel stond ook op zijn uiterste stand dus de ketting kon niet meer gespannen worden. Bij lage toeren had ik het gevoel dat hij stotterde, maar als ik meer toeren maakte liep hij dan beter. Ik dacht eerst ook dat mijn carburatie gesteld moesten worden enz..

Nu een nieuwe kettingset eronder en hij loopt prima, ook bij lage toeren nu geen gestotter meer. Rijdt nu ook veel beter. Maar de honda wilt sowieso graag in hoge toerentallen rijden... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan