Over en sluiten

ik zal even voor je duimen
Bedankt! :}

Speel met de gedachte de man nog even te bellen en hem 100 of 125 te bieden.
De koper die hij verwacht geeft kennelijk 50, dus dat zou interessant voor de verkoper kunnen zijn.
Die koper zou gisteren komen, of vandaag, of zo....
En de verkoper gaf aan al eerder slechte ervaringen te hebben met langskomers die kennelijk nooit zijn komen opdraven.

Wat is wijsheid?
 
Bedankt! :}

Speel met de gedachte de man nog even te bellen en hem 100 of 125 te bieden.
De koper die hij verwacht geeft kennelijk 50, dus dat zou interessant voor de verkoper kunnen zijn.
Die koper zou gisteren komen, of vandaag, of zo....
En de verkoper gaf aan al eerder slechte ervaringen te hebben met langskomers die kennelijk nooit zijn komen opdraven.

Wat is wijsheid?
Zeggen dat je het nu komt ophalen voor 75euro(of wat je er ook voor wilt bieden) :)
Telefoonnummers en adres wisselen werkt bij mij iig in zo.n situatie goed :Y
 
meer bieden en gelijk ophalen. Melden dat je meteen in de auto springt en naar hem toerijdt.
 
Ziet er idd interessant uit, bedankt!
Moet ik wel eerst zeker weten dat mijn blok geen problemen heeft mbt de zuigers / pistonlagers.
Anders kan ik niet van 2 blokken 1 maken....

Heb al wel ff gebeld, maar er wordt niet opgenomen :(
 
Net het blok even "lopend" gehad.
Met de hand aan de linkerkant van het blok geprobeerd te vinden waar het gebonk zo'n beetje zit.
Tot mijn verbazing werd de trilling beter voelbaar als ik mijn hand ter hoogte van de uitgaande as hield. ieg veel beter dan wanneer ik mijn hand ter hoogte van de krukas hoiel of op het cilinderblok.
Dat zou wijzen op een probleem in de versnellingsbak (lager?) in plaats van mijn vermoeden dat het drijfstang of krukas lagers zouden zijn.
Inknijpen koppeling gaf een ietsje minder gebonk.

Ben benieuwd wat ik tegen ga komen als het blok open ligt......

Als ik het niet vergeet zal ik plaatjes maken (ben niet zo'n fotograaf :P )
 
En geen smoesjes, van ik ben niet zo een goede fotograaf...PICCIES!! willen we zien. :(

En anders mag je mijn wielen ook niet zien. :N

:W
 
Damn Brikker... da's balen -O-

en we hadden juist nog contact gehad over het oliepeilen van de radian '(

ikzelf ben ook altijd een beetje panisch als het op olie nivo aankomt, hou het van de Rad altijd goed in de gaten.
Van de Duc trouwens ook, die lust ook wel een klein beetje, schijnt door het afremmen op de motor te komen bespaart dan wel weer remblokken zeg maar ;)

kan je helaas met onderdelen of sleutelervaring niet helpen, ben zelf nog niet verder hoeven gaan dan de kleppenstellen...

Succes!

:W
 
Net het blok even "lopend" gehad.
Met de hand aan de linkerkant van het blok geprobeerd te vinden waar het gebonk zo'n beetje zit.
Tot mijn verbazing werd de trilling beter voelbaar als ik mijn hand ter hoogte van de uitgaande as hield. ieg veel beter dan wanneer ik mijn hand ter hoogte van de krukas hoiel of op het cilinderblok.
Dat zou wijzen op een probleem in de versnellingsbak (lager?) in plaats van mijn vermoeden dat het drijfstang of krukas lagers zouden zijn.
Inknijpen koppeling gaf een ietsje minder gebonk.

Ben benieuwd wat ik tegen ga komen als het blok open ligt......

Als ik het niet vergeet zal ik plaatjes maken (ben niet zo'n fotograaf :P )


Ik meen mij te herinneren, dat bepaalde Yamaha blokken nog wel eens problemen hadden met het lager van de uitgaande as de FZ i.i.g. wel, dus dat zou ook kunnen
en dan is het carter splitsen, lagervervangen en weer raggen
 
Ja, ja, ja..... :P

Ja, ja, ja, ten halve een bezitter van een heftafel is nu ten hele aan de slag! Desnoods donorblokje erbij als proefstagesleutelobject, whp-tje en doorgaan voor goud! Goed de BLuMT niet, maar de OBW toch zeker wel op een frisse Radian!
Wel bedenken dat als de zaak opengaat er altijd nog wat zaken bijkomen maar kan ook een verbetering inhouden. Blok eruit geeft ook de gelegenheid het frame op eventuele kale plekjes effe lekker te tsjette. Alles effe lekker te smeren etc. Kortom het onderhoud even goed mee te pakken!

Er is alleen maar te winnen, een crisis is het moment om een verandering tot stand te brengen. Nu bezig de diagnose te stellen is al weer vooruitgang. Kennis opdoen winst! Niet schromen maar een cameraatje erbij en het wordt meteen een ander verhaal, permanent education, de kenniseconomie is wat telt.

Paar cheerleadertjes erbij


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

en :Y suk6 en eeuwige roem is je deel!

Ik hoop dat het toch nog meevalt!
 
Leuk, al jullie reacties! *O* *O* *O*

Het zal idd wel iets van een lager van de uitgaande as of zo zijn.
Mijn probeersel, waarbij het geklop en gebonk heftiger aanvoelde naarmate ik meer die kan op ging wijst daar wel op.
Dus is het donorblok met een cilinderprobleem interessant.

De motor staat imiddels op de "behandeltafel"....

Inmiddels heeft de man van het blok ook gebeld, zo fff terugbellen.
En dan wellicht heuteabend nog naar Enschede om het ding te halen.

In dat geval : ciliderpartij, zuigers en kop wisselen en weer rijden.
 
Hé, wat lees ik nou?

Naar. Gelukkig is er aan zo'n blok goed te werken. Ik heb zelf mijn XJ blok geheel uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Als je vragen hebt, kun je mij mailen (zie profiel)
 
tsjonge oude brikker dat is balen hoor ;( ,ik heb altijd van je begrepen dat het niveau lampje het was , maar kan natuurlijk ook geweest zijn geen voldoende oliedruk ! sterkte er mee en als het te veel moet gaan kosten om te reviseren ,maybe eens een boldor proberen zijn wel degelijke motoren !ik heb er twee en nog geen noemenswaardige problemen mee gehad ! ik hoor wel hoe het gaat met je nogmaals sterkte sorry voor de verkeerde opmerking dat het krukas gebeuren het zou zijn maar las het eerste blad en ging gelijk typen maar er waren meer kanten aan de zaak hoop dat het tot een goed en voordelig eind komt voor je :Y
 
Laatst bewerkt:
bel als je tijd heb met bolman die heeft mischien ook donor blokken staan
is maar een idee
sterkte met de strijd die je gaat onder nemen

gr mart
 
Hé, wat lees ik nou?

Naar. Gelukkig is er aan zo'n blok goed te werken. Ik heb zelf mijn XJ blok geheel uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Als je vragen hebt, kun je mij mailen (zie profiel)
Welbedankt voor je aanbod!

Ik heb een blok gehaald dat een probleem in cil.1 heeft het ding tsjilpt volgens de verkoper.
Dat wordt dus mijn cilinderpartij en kop overzetten op het andere blok.
Dat andere blok is van later datum dan het mijne; links zit de generator er aangebouwd, als een soort pukkel.
een en ander moet gaan passen, zo zei de verkoper.

Dat was trouwens iemand die ook rondzwerft.
Hij vroeg of ik soms oude brikker was.
Ja dus. hij is MatjeR1.

De wereld is zo groot niet......
 
Terug
Bovenaan Onderaan