over r.i.p. topics

Een gevoelige snaar is het zeker voor velen denk ik.
Veel herrineringen die terug komen.
Je heb daar volkomen gelijk in!
 
dat begrijp ik, maar aan de andere kant, het zijn er wel echt veel en soms vind ik het ook gewoon ongepast dat deze topics midden in een "algemeen" forum wordt neergekwakt tussen boetes en vrijdagmiddag topics. Daar is het onderwerp naar mijn mening niet voor.

Niet alleen is het respectloos tov de overledene, het is ook nog eens een gevoelige snaar voor sommige
Geef eens een paar links dan, zoveel zijn het er toch niet.
 
schetterbekkie en race in piece zijn er al 2 en dat is in de afgelopen 2 dagen. Ik wil niet eens weten hoe dat is in de laatste 31 dagen
 
Het is maar een idee, maar kan er geen aparte motorstekpagina komen?
Dan hou je het MF "schoon".
't Is een idee. Lang niet elke MF-er is immers bekend met Stek. Daarnaast betekent het ook dat we een slotje op een RIP-topic moeten gaan zetten, wat ook een beetje gevoelloos is.
 
schetterbekkie en race in piece zijn er al 2 en dat is in de afgelopen 2 dagen. Ik wil niet eens weten hoe dat is in de laatste 31 dagen
Op basis van dit trieste toeval gaan we natuurlijk geen extra forum openen.

edit: even gezocht en dit zijn de enige topics de afgelopen 31 dagen
 
Laatst bewerkt:
Een gevoelige snaar is het zeker voor velen denk ik.
Veel herrineringen die terug komen.
Je heb daar volkomen gelijk in!
Tja maarmoet het dan maar verborgen blijven? Zoals alles in deze plastic feelgood maatschappij? Dat mensen sterven aan nare ziektes of ongevallen hoort er net zo goed bij als geboortes, feestjes enzovoort.

Verdriet delen maakt deel uit van het rouwproces. Bovendien doen dergelijke openbare rouwregisters enorm deugd aan nabestaanden.

Ik ben ook enorm geraakt door het bericht van Schetter, maar ben blij dat ik het heb meegekregen want ik denk niet dat ik anders erover had gehoord. Of denk je dat iemand elke dag de rouwadvertenties op MF gaat lezen?

Vergeet niet dat het voor jou slechts gaat om 'een confronterende boodschap', maar voor tientallen MFers ligt er vaak een giga verdriet achter. -O-
 
schetterbekkie en race in piece zijn er al 2 en dat is in de afgelopen 2 dagen. Ik wil niet eens weten hoe dat is in de laatste 31 dagen
Schetterbekkie heeft om te beginnen al niets, maar dan ook niets met het risico van het motorrijden te maken.

Een apart subforum voor het aantal overlijdensberichten dat er op mf geplaatst is is imho respectlozer dan de huidige situatie. Je stopt ze weg in een hoekje terwijl de meesten hier een vrij brede bekenden/kennissenkring hebben.

Als er een bekende van je overleden is wil je dat graag weten. En niet door iedere keer met trillende vingertjes op een apart subforum te hoeven klikken om te kijken of er misschien toch niet iemand...

Er sterven mensen, op natuurlijke wijze en door onze gezamelijke hobby, get used to it... trek je kop eens uit het zand...
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt wat je zegt.
Maar als ik dit lees denk ik dus wel aan me oma terug die ook zo heb geleden.
Dat is wat ik bedoel en hij waarschijnlijk ook.
Ik vind het niet erg om dit verhaal te lezen over haar en heb netjes een bericht neergezet.
Maar snap dat het voor sommige mensen heel erg de gevoelens kunnen terug halen.
Maakt mij niet uit of er RIP berichten op MF staan omdat ik dat ook heel goed kan begrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Het topic van Schetterbekkie stond overigens in Off-Topic maar is (bij wijze van uitzondering) verplaatst naar Algemeen omdat er mensen zijn die het topic willen lezen maar niet in OT kunnen komen.

edit: oh nee, het staat er (voorlopig) nog. Wordt wellicht nog verplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Schetterbekkie heeft om te beginnen al niets, maar dan ook niets met het risico van het motorrijden te maken.

Een apart subforum voor het aantal overlijdensberichten dat er op mf geplaatst is is imho respectlozer dan de huidige situatie. Je stopt ze weg in een hoekje terwijl de meesten hier een vrij brede bekenden/kennissenkring hebben.

Als er een bekende van je overleden is wil je dat graag weten. En niet door iedere keer met trillende vingertjes op een apart subforum te hoeven klikken om te kijken of er misschien toch niet iemand...

Er sterven mensen, op natuurlijke wijze en door onze gezamelijke hobby, get used to it... trek je kop eens uit het zand...

Ik vind het juist wel respectvol om dit soort berichten in een apart forum te zetten.
Een overlijdensadvertentie in de krant zet je ook niet tussen reclameboodschappen of de strips.
Nu staat het in "algemene motorpraat" en raakt imo dan te snel op de achtergrond.
 
Voor wat betreft berichten over verongelukte motorrijders is mijn mening:
Inderdaad niet erg fijn om te lezen maar volgens mij juist goed dat we aan dit aspect niet voorbijgaan.

Volgens mij kun je altijd leren van fouten van anderen en is het af en toe weer even goed om te beseffen hoe kwetsbaar je bent. Je kop in het zand steken veroorzaakt alleen maar sneller overmoed.

Heb ik het niet over de mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt en al genoeg in hun leven hieromtrent hebben meegemaakt....
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt wat je zegt.
Maar als ik dit lees denk ik dus wel aan me oma terug die ook zo heb geleden.
Dat is wat ik bedoel en hij waarschijnlijk ook.
Ik vind het niet erg om dit verhaal te lezen over haar en heb netjes een bericht neergezet.
Maar snap dat het voor sommige mensen heel erg de gevoelens kunnen terug halen.
Maakt mij niet uit of er RIP berichten op MF staan omdat ik dat ook heel goed kan begrijpen.


Ik heb het ook met Robert Longen of Jossen Brink, voetballers die zich te pletter rijden... je hebt iets ergs meegemaakt, iemand zien lijden en/of zelf een rouwproces meegemaakt maar moet je dan ook maar de radio uitzetten (liedjes van begrafenissen hakken er ook in kan ik wel zeggen), geen journaal meer kijken, geen nieuws lezen? Geen telefoon meer oppakken want misschien heeft degene die belt wel een naar nieuwtje?

Nee toch? Gun de vrienden en nabestaanden hun meedeling van hun verdriet, niemand dwingt het je te lezen.
 
M-F is al terughoudend met overlijdenstopics door niet toe te staan dat er ongevalstopics worden geopend waar geen M-Fers op enigerlei wijze bij zijn betrokken. Dat heeft tot gevolg dat de topics die wel worden geopend gaan over mensen die hier thuis waren, die hier vrienden hebben zitten, waar we posts van gelezen hebben, die wij kenden. Mensen, die toen zij nog leefden, midden in M-F stonden. En ik vind het dan niet meer dan logisch dat midden in M-F, in Algemene Motorpraat dus, de meest geschikte plek is om afscheid van hen te nemen.

Dit word volgens mij een ruzietopic.
Dat hoop ik niet, daar vind ik het onderwerp te gevoelig voor.
 
Zielig gedoe man...
Wil een ieder op de hoogte brengen dat mijn beste maatje overleden is.
En ik lees vaak zat dat veel mensen hem kenden via MF... dus dan maak ik dat dus netjes bekend...

en te gortig...... hier heb ik egt geen woorden voor.... en mis maar goed dat je mij niet kent..

en t is niet het juiste moment om ruzie te gaan maken... dat zouden ze niet gewild hebben, we steken netjes het handje op als we elkaar zien rijden.

Respect aan degene die we verloren hebben, zij hebben er niet voor gekozen, en uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde passie... Motoren...
 
Ik snap best dat er behoefte is aan een aparte "sector" binnen het forum voor dit soort spijtige berichten. Alleen blijf je naar mijn idee geconfronteerd worden met deze berichten. Waarom zeg ik dat.....
Op een gegeven moment weet je namelijk in welke sector de overlijdens berichten komen te staan. Dus word je er ook weer indirect mee geconfronteerd (als je tenminste via de actieve onderwerpen kijkt).

Eigenlijk vind ik het wel goed dat deze berichten tussen de andere onderwerpen staat.
Dan word je weer even (hoe vervelend ook) met de beide benen op de grond gezet en zie je maar weer hoe kwetsbaar je bent als motorrijder zijnde.
 
ik vind zelf niet dat dit soort berichten horen op dat soort algemene plekken. Off topic kan ik nog wel begrijpen. Maar het komt vaak genoeg voor dat het in algemene motorpraat komt.

Zoals hierboven genoemd is, een rouwbericht staat in een apart gedeelte van van een krant, en niet op de algemene pagina's of de sportpagina's. Ik snap daarom ook niet waarom dit dan wel zou moeten bij algemene motorpraat. IMHO hoort doodgaan niet bij motorrijden. Het kan voorkomen dat het gebeurt, maar het gros van de mensen gaat niet dood op de motor en ik vind dan ook om die reden het gewoon niet gepast dat zoiets op deze wijze getoond wordt.

Ik moet ook zeggen, het is zo ongeveer het enige forum waar overlijdensberichten worden geplaatst. Ik zie het op geen enkele andere fora en beschouw het om die reden dan ook absoluut niet normaal om dat soort berichten in dat soort (algemene) plekken te posten.

Dat heeft absoluut niets te maken met het respect dat ik voor de overledene en/of de nabestaande heb.
 
Bijzonder topic dit! Als ik alles zo lees, sluit ik me geheel aan bij Deusjevoke die alles op een heldere, niet-veroordelende manier weet te verwoorden!

Ik snap van beide "kampen" de argumenten, maar ben wel van mening dat je je niet overal voor af kunt sluiten. Dat dingen soms confronterend kunnen zijn, is een onderdeel van het leven. Zo word ik zelf dagelijks geconfronteerd met mensen die kinderen hebben, terwijl ik dat zelf niet kan door medische klachten! Het zij zo en ik moet er zelf mee leren omgaan. De wereld is geen Walt Disney-film met altijd een goede afloop!
 
Vandaag heb ik 2 keer ''Rust zacht'' op dit forum neer gezet helaas.

Een door een ongeval met motor, en een door een vreselijke ziekte.
De man die om kwam door het ongeval kende ik niet, de vrouw die verloor
van de ziekte eigenlijk ook niet, maar heb wel erg veel van haar posts gelezen
op dit mooie forum.

Misschien is een apart gedeelte op dit forum op zijn plaats.
Maar ik vind ook, dat het overal te lezen moet zijn!

Dus stop de overledenen van hier niet in een hokje, maar laat
ze vrij op het forum.

Komt er iemand te overlijden van dit forum, post het.
De mods kunnen dan het bericht kopieëren naar
het nieuwe gedeelte. (mocht dat er komen)

En gezeur van mensen die het liever niet willen lezen...
Wordt wakker, je zit niet meer op de lagere school!!!

Arjan.
 
Vandaag heb ik 2 keer ''Rust zacht'' op dit forum neer gezet helaas.

Een door een ongeval met motor, en een door een vreselijke ziekte.
De man die om kwam door het ongeval kende ik niet, de vrouw die verloor
van de ziekte eigenlijk ook niet, maar heb wel erg veel van haar posts gelezen
op dit mooie forum.

Misschien is een apart gedeelte op dit forum op zijn plaats.
Maar ik vind ook, dat het overal te lezen moet zijn!

Dus stop de overledenen van hier niet in een hokje, maar laat
ze vrij op het forum.

Komt er iemand te overlijden van dit forum, post het.
De mods kunnen dan het bericht kopieëren naar
het nieuwe gedeelte. (mocht dat er komen)

En gezeur van mensen die het liever niet willen lezen...
Wordt wakker, je zit niet meer op de lagere school!!!

Arjan.

een aparte sectie zou mij ook sieren. Begrijp me absoluut niet verkeerd, ik ben niet van mening dat dat soort topics in de ban moeten. Ik vind gewoon niet dat ze thuishoren in het algemene motorpraat.

Ik ben me bewust dat de dood bij het leven hoort, maar op een gegeven moment wordt het ook gewoon te persoonlijk en/of wordt je er teveel mee geconfronteerd. Ik vind ook dat daar rekening mee gehouden moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Respect aan degene die we verloren hebben, zij hebben er niet voor gekozen, en uiteindelijk hebben we allemaal dezelfde passie... Motoren...
Helemaal mee eens!!! :}

En een forum als dit is toch ook een gemeenschap, met mooie dingen zoals huwelijken, maar ook met de verdrietige dingen zoals overlijden. En ook daarover hebben mensen behoefte om te delen.

Het hoort erbij, je kan je kop niet in het zand steken. En off-topic vind ik te respectloos. Als je kijkt naar het gewone leven dan worden dit soort onderwerpen ook besproken tussen de onderwerpen van alledag. Maar ik kan nog wel meegaan in een aparte sectie, zo lang als dit dan openbaar tiegankelijk is, zodat eventuele nabestaanden die de behoefte hebben om even te komen kijken, toegang hebben. En dat deze topics ook vermeld worden in de actieve onderwerpen lijst.

Ik zeg: houdt een poll zodat iedereen kan stemmen. Weet je gelijk wat de mensen willen
 
Ik moet ook zeggen, het is zo ongeveer het enige forum waar overlijdensberichten worden geplaatst. Ik zie het op geen enkele andere fora en beschouw het om die reden dan ook absoluut niet normaal om dat soort berichten in dat soort (algemene) plekken te posten.

Dit moet ik jammer genoeg tegenspreken, op diverse autofora waar ik lid van ben zie ik ze helaas ook verschijnen (ooit zelf 1 toegevoegd...) en heb eigenlijk nog nooit gezien dat er gevraagd werd dit weg te moffelen in een apart hoekje. Integendeel, meestal werden daar begrafenisstoeten en rouwkransen geregeld, ook door mensen die de persoon in kwestie nooit echt gekend hebben maar wel geraakt waren.

MF is nu eenmaal een zeer druk bezocht forum met hechte klieken mensen dus de kans is groot dat als er iemand sterft of ziek wordt, er plots een hele hoop mensen mee geconfronteerd wordt. En laat ons eerlijk zijn: onze hobby is iets dodelijker dan koivissen kweken of postzegels verzamelen...

Ik gok dat op fora van gevaarlijke sporten ook regelmatig rouwberichten te lezen zijn.
 
Stel je toch niet aan ts. Dit is een forum voor MENSEN die een gemeenschappelijke hobby hebben. Mensen gaan dood, al dan niet tijdens de uitvoering van hun hobby. Gelukkig is dit een forum -altans zo zie ik het- waar mensen vrienden worden en na verloop van jaren ga je mensen min of meer kennen. Dat er dan over gesproken wordt als iemand overlijd dan is dat goed en heel normaal. Kijk dat zoiets niet thuis hoort in de sectie techniek, dat lijkt me evident maar in verder alle secties hoort dat juist wel.

Kun je daar niet tegen dan moet je het niet lezen. Zap je ook weg bij het jorunaal als er iets akeligs gebeurt? Draai je je hoofd ook om als er op straat een dooie valt?

Wordt volwassen. Of juist niet: juist kinderen kunnen heel mooi naar dood kijken (ik heb er drie, ik kan het weten).
 
Laatst bewerkt:
MF is een community, met bijbehorende momenten van vreugde en momenten van verdriet. Sommige zaken moet je niet te veel willen reguleren maar juist een natuurlijke manier van verwerking of viering gunnen.
 
de dood hoort bij het leven. Die dingen gebeuren idd nu eenmaal. Ik spreek dit dan ook niet tegen. Ik vind alleen wel dat dit niet zo wereldkundig gemaakt hoeft te worden. Toevallig posten hier nu alleen de mensen die er op tegen zijn (enkele daargelaten) maar ik denk dat ik zeker niet de enige ben die hier zo over denkt. Helaas kijkt niet iedereen in dit gedeelte van het forum en zijn het maar een enkele die het meegekregen hebben van een rip topic.

En idd je hoeft niet alles te reguleren, maar het getuigd gewoon een beetje van respect voor andere als je ook durft rekening te houden met mensen die daar niet zo gecharmeerd van zijn.

Je ziet mij toch ook niet in die topics posten: "zo dat ruimt op" of "ach je leeft maar eens" Dat valt ook binnen de regels, maar het getuigd gewoon van een wederzijds respect als je dat niet post.

Net zo als met die rip topics. Het mag, maar het is gewoon wat smaakvoller als niet iedereen geconfronteerd ermee wordt als ze dat niet willen.
 
Laatst bewerkt:
@ts: ben je bang voor de dood?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan