Overbelichten kentekenplaat??

2wheels

MF veteraan
1 dec 2002
2.642
0
Gouda
Naar aanleiding van functie verbogen nummerplaten zat ik eens na te denken, voor zover dat mogelijk is met flink wat bier achterover...

De sensor/lens van mijn digitale camera pikt infrarood licht op. Dit heb ik net ff getest door de afstandsbediening van m'n TV op mijn camera te richten. Ik krijg dan een paars puntje in beeld….

full


Het leuke van IR licht is dat de golflengte dusdanig groot is dat het voor het menselijk oog niet te zien is.
Nu wil ik graag weten hoe het zit met een “analoge” camera die er in de flitskasten zit ingebouwd. Ik denk niet dat dat IR licht “ziet”. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn hier die daar meer van weten (zag dat er iemand op het forum is die student fotonica was/is……)

Het idee hierachter is om de kenteken plaat over te belichten met IR licht zodat de tekens niet meer te lezen zijn. Meneer de agent kan dit uiteraard niet zien…..
LED-jes of VCEL’s (die volgens mij hier niet geschikt voor zijn vanwege de benodigde driver om een closed loop te krijgen) zijn goedkoop. Waardoor een unit naast de kentekenverlichting makkelijk te maken is.

Graag wat info over de vraag of een analoge camera wel of niet IR licht oppikt.



Edit: Poll aangemaakt
 
Laatst bewerkt:
DPSS schiet niet op.....uhm die zijn tot een paar honderd mW's te verkrijgen....lijkt me toch meer dan genoeg :+

Dan heb je een hele flinke pomplaser nodig. Zijn leuke diodes die erin zitten dan :)

waterstoffluoride chemische laser? hm geloof dat ik die ken als zijnde "Dye-LASER" maarja, dan moet je wel weer een ERG grote topkoffer hebben he :+

Dye-laser is wat anders; lijkt meer op DPSS, maar dan met vloeistof. HF-laser werkt door waterstof en fluor te verbranden in een resonantiekamer. Kun je pulsen van 6kJ mee opwekken in een relatief kleine behuizing.

Gekkigheid natuurlijk

Inderdaad :)

Met tegenflitsen kan je niet zo veel licht terug sturen dat je hele kentekenplaat zo overbelicht is, dat er niets meer uit te halen is.

Overdag niet nee...

Overbelicht wil nog niet zeggen dat *alle* chemische deeltjes van de film belicht zijn. Als een groot deel belicht is is de foto voor het menselijk ook al overbelicht, maar met wat werk krijg je die verschillen eruit.

Het grote probleem is de reflectie van de zwarte letters...

Ze flisten schuin van achteren. De zijkant staat er ook op. Heb genoeg fotootjes van Justitie toegestuurd gekregen :(

Hmmz. Stickers eraf :P

Zolang het gaat om het ontlopen van flitsers gebruik dan gewoon een detector. Die zijn momenteel zat te krijgen voor weinig :)

Maar als je wil tegenflitsen, ik ben benieuwd naar jullie resultaten!
succes,

martijn

Mwoah, niet echt behoefte aan zo lang ik geen waterdicht systeem gevonden heb...
 
Als je flitskasten kan herkennen met een zogenoemde radardetector ( bepaalde frequentie) dan moet het ook mogelijk zijn om die frequentie te verstoren door een omgekeerde straal uit te zenden.
 
Je hangt je plaat op via een scharnier. Rijd je snel dan gaat de plaat Horizontaal hangen :P sim-pel :D

Mooi niet; door de zuiging slaat juist lucht hard tegen de plaat op, een soort van omslaande golf (ook op je eigen rug of die van de passagier). Nummerplaten worden ook altijd snel vuil. Misschien wel dat als je hem in een raampje hangt dat-ie juist naar voren/binnen klapt bij hoge snelheid maar het zou ook kunnen gaan klapperen en dan afbreken op vermoeidheid.
 
Mooi niet; door de zuiging slaat juist lucht hard tegen de plaat op, een soort van omslaande golf (ook op je eigen rug of die van de passagier). Nummerplaten worden ook altijd snel vuil. Misschien wel dat als je hem in een raampje hangt dat-ie juist naar voren/binnen klapt bij hoge snelheid maar het zou ook kunnen gaan klapperen en dan afbreken op vermoeidheid.

Scharnier andersom monteren :? :? Klapt ie naar binnen :+
 
Kunnen we niet beter een of ander raket lanceersysteem op je motor monteren, zodra er geflitst wordt vuurt dat ding naar de flits (werkt ook leuk bij vervelende mensen met groot licht) :+

[/ontopic]
Een gewoon film rolletje lijkt mij niet te reageren op infrarood. Heb jij wel eens op film gezien dat iets een andere kleur heeft omdat het warm is?
[/ontopic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan