Overeenkomsten CBR PC25 en PC31

-070-

MF'er
1 apr 2004
127
0
den haag
Ik ga morgen naar een PC31 Bj.1997 kijken en heb nu zelf een PC25 uit 1992.

Als ik die motor koop, heb ik dan een grote bron van rederveonderdelen, of zijn er veel verschillen?

oja, als ik dan toch bezig ben. Is er specifiek iets waar ik op moet letten?
 
F2/F3 is praktisch identiek, zijn wat minimale verschillen, zo heeft een F3 een geknikte radiateur, zwevende remschijven voor, andere carburateurs, aluminium passagierpegs, andere distributiespanner, schokbreker met losse piggybag, vacuüm gestuurde brandstofkraan, ander voorspatbord.

Maar álles is 1:1 over te bouwen, het kan alleen zijn dat je dan meerdere delen over moet zetten. Zo kan je bijv. niet de schijven overzetten zonder de vork.
 
Laatst bewerkt:
akkoord, goed nieuws (en ineens snel :} )

F2 is op, kosten wegen nu niet meer op tegen de baten.

Maar waarom is F2 dan volgens jullie beter dan F3? (kan er nattuurlijk wel een paar verzinnen, we zijn 10 jaar onafscheidelijk gerweest)
 
akkoord, goed nieuws (en ineens snel :} )

F2 is op, kosten wegen nu niet meer op tegen de baten.

Maar waarom is F2 dan volgens jullie beter dan F3? (kan er nattuurlijk wel een paar verzinnen, we zijn 10 jaar onafscheidelijk gerweest)

Geen vacuümgestuurde brandstofpomp, kan dus ook niet stuk.
Carburateurs zijn 'beter', maar dat ga je voor straatgebruik niet merken.
Geen zwevende remschijven, geen gedoe met glijbussen.
Stalen passagierpegs zijn nog een keer terug te buigen, gietaluminium niet.

Het is allemaal minimaal hoor... F3 moest gewoon (denk ik) wat lichter, sportiever en technisch hoogstaander zijn dan zijn voorganger. Gevolg is dat de F2 daarmee nét ff wat degelijker is in alledaags gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan