overgewicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronco

Rookie
26 jul 2006
18
0
gent
man man wat een gedoe..
dat er mensen zijn die zwaarder gebouwd zijn, ok. Dat er mensen zijn die genetische afwijkingen of bepaalde ziektes (schildklier, ..) hebben en zwaar zijn, akkoord. Maar het grootste deel van de zwaarlijvigen heeft het aan hun levensstijl te danken: veel frisdrank, snoep, tussendoortjes, vet, .. Veel te veel eten, op slechte momenten eten, niet of nauwelijks bewegen, bureaujobs, voor de buis 's avonds, enz..
Mijn motto daaromtrent is beter voorkomen dan genezen, dus wacht niet met je levensstijl om te buigen wanneer je reeds 15 kg overgewicht hebt, en het maw al te laat is, of je de motivatie niet meer hebt om eraan te werken, maar doe het voor het te laat is en ga wat bewegen en verander een paar slechte eetgewoontes. Je zal er al een heel eind mee raken (als je't al niet na een maandje weer opgeeft natuurlijk). Mensen voelen zich dan ook dikwijls 'levenslang veroordeeld' als ze te horen krijgen dat ze wat gaan moeten sporten en wat minder snoepen, maar het probleem is dat ze zichzelf als de norm beschouwen, waarbij gezond leven bijna de uitzonderingssituatie wordt, terwijl het eigenlijk zij zijn die als uitzonder leven, terwijl hen gewoon gevraagd wordt de norm te worden..
En asjeblieft mensen, voed de kinderen gezond op: frisdrank, snoep, chips, McDonalds: dat moeten uitzonderingen zijn ! Dat ze als ze't huis uit zijn doen wat ze willen, maar als ouder zal jij de allergrootste invloed hebben op de toekomstige levensstijl van je kind, en van hun kinderen enz..
 
oeps.. wilde reageren op het overgewicht topic, maar heb blijkbaar een nieuw aangemaakt.. Mijn excuses..
 
Lijkt me typisch geval van verkeerde knopje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan