Overheid ontpopt zich als ordinaire graaiclub

Doodziek?

  • Ja, ik krijg ook last van braakneigingen

    Stemmen: 4 1,9%
  • Prima, dan betaal ik minder belasting

    Stemmen: 8 3,9%
  • De overheid is een grote graaiersbende

    Stemmen: 78 37,9%
  • De politie moet weigeren hier nog langer aan mee te doen

    Stemmen: 100 48,5%
  • Het interesseert me allemaal geen fluit

    Stemmen: 16 7,8%

  • Totaal aantal stemmers
    206

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Zojuist in de krant gelezen:

Vorig jaar zijn er 10% meer verkeersboetes uitgeschreven
Per 1 april gaan de boetes met 20% omhoog1

We zijn met z'n allen natuurlijk niet ineens veel vaker te hard gaan rijden.
Nee, de jacht op de weggebruiker is geintensiveerd.
De verhoging van 20% kan onmogelijk vergoelijkt worden als inflatiecorrectie, het is gewoon graaien.

En dat allemaal om begrotingstekorten aan te zuiveren, waarbij de politie voor het karretje gespannen wordt.
Diezelfde politie die ervoor moet zorgen dat de veiligheid van lijf en goed van burgers gewaarborgd blijft.
Van dat laatste komt mi steeds minder terecht, omdat oom agent nu eenmaal bonnen moet schrijven....
Ik word er doodziek van. :r
 
Ik hoorde gisteren op het radio nieuws dat Spee verwacht dat het aantal bekeuringen dit jaar lager uit gaan vallen, dit mede omdat er geen nieuwe trajectcontrole trajecten bij komen.

Tja 20 % verhoging is dan natuurlijk om geen gat in de begroting te krijgen.
 
Duidelijk allemaal 50 gaan rijden op autowegen en 60 op snelwegen! (Volgens de wet mag dat, minimaal de helft kunnen rijden van de toegestane maximum snelheid :P) Kijken of ze daar blijer van worden!
 
en wat draagt het bij aan de verkeersveiligheid? vrij weinig...
ze zouden mensen die niet kijken of richting aangeven voordat ze wat doen in het verkeer moeten gaan bekeuren, daar heb ik last van, niet van iemand die mij inhaalt op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
in belgië kwam het bericht dat dit jaar nog 67 digitale flitscamera's operationeel worden.
In datzelfde bericht staat trouwens ook dat er nog problemen zijn en nog niet goed geijkt zijn, maar dat mag vadertje staat niet bommen, ze moeten operationeel worden.

Daarmee hebben ze ook de berekening gemaakt dat het aantal boetes in belgië op 2 jaar tijd gaat vertienvoudigen ; nl van 400 000 naar 4 miljoen !!
Kvind het vrij straf dat ze zoiets kunnen berekenen zeg maar, dit is gewoon een goudmijn voor slechte politiekers die geen echte oplossingen kunnen bedenken,
bovendien moet m'n rekening houden dat de laagste boete in belgië dus 50€ bedraagt

rij je 121 per uur waar 120 toegelaten is > 50€ , dan kunnen nl's zeggen dat wij met een marge zitten, maar 50€ voor 128 per uur waar je 120 mag is eigenlijk ook nog te absurd voor woorden.

Tja, het feit is dat je zelfs met een draagvlak zit die dit soort acties ondersteunen, het overgrote deel is te vinden in de 3de leeftijdsgroep :X
 
Dit is een forum, volgens mij is het om vragen en antwoorden te kunnen stellen/ geven, zelfs af en toe een nieuwtje moet kunnen. Maar jij moet het weer vervuilen met aloude kennis die zelfs iemand die op de Veluwe onder een rots heeft geleefd de afgelopen 50 jaar weet verkondigen. :+ :P
Dus, wanneer een masale te lanzaamrij actie (in de spits natuurlijk ;) )
 
Laatst bewerkt:
Dit is een forum, volgens mij is het om vragen en antwoorden te kunnen stellen/ geven, zelfs af en toe een nieuwtje moet kunnen. Maar jij moet het weer vervuilen met aloude kennis die zelfs iemand die op de Veluwe onder een rots heeft geleefd de afgelopen 50 jaar verkondigen. :+ :P
Je doet je naam eer aan :W
 
Wat een zielig volk. Alles, maar dan ook álles draait om geld.

Ik zit de laatste tijd steeds vaker met het idee in mijn hoofd om te gaan emigreren. :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, helemaal mee eens overheid begint steeds meer te eisen van de burger overal moet alles duurder en dat voornamelijk van de accijnzen en toeslagen.

Bijvoorbeeld Benzine, de prijs wordt ongeveer ieder jaar verhoogd en we pikken het zomaar zonder dan ook maar enige vorm van protest mag de regering elk jaar meer vragen voor dit vloeibare goud.

60% van de benzineprijs betaal je aan de overheid ?? dit is echt idioot!

Ik stem voor massale benzine staking, lui nederland gaat de regering klooien, op zondag allen met de fiets/benenwagen ipv de auto/motor/brommer met een zondag zou de regering al miljoenen accijns mislopen. Reken maar uit.

De boetes verhogen met 20% is gewoon absurd.
 
Ja, helemaal mee eens overheid begint steeds meer te eisen van de burger overal moet alles duurder en dat voornamelijk van de accijnzen en toeslagen.

Bijvoorbeeld Benzine, de prijs wordt ongeveer ieder jaar verhoogd en we pikken het zomaar zonder dan ook maar enige vorm van protest mag de regering elk jaar meer vragen voor dit vloeibare goud.

60% van de benzineprijs betaal je aan de overheid ?? dit is echt idioot!

Ik stem voor massale benzine staking, lui nederland gaat de regering klooien, op zondag allen met de fiets/benenwagen ipv de auto/motor/brommer met een zondag zou de regering al miljoenen accijns mislopen. Reken maar uit.

De boetes verhogen met 20% is gewoon absurd.
Als die benzinestaking nou ook nog gepaard gaat met massaal stoppen met roken komt het helemaal goed ;)
Kunnen we er niet gewoon massaal voor kiezen om maar 2/3e van de bekeuring te betalen, criminelen zitten ook maar 2/3e van hun straf uit...
 
Derde leeftijdsgroep?
Zijn dat allemaal ouwe sokken of zo?

neen, dat is ook wel een stuk dat niet onderbouwd is :+ maar ik bedoel maar dat de
vergrijzing van de maatschappij er volgens mij wel degelijk voor zorgt dat het draagvlak
dat die voor snelheidscontroles is groter is. Er is tenslotte zeker een even grote groep die totaal geen last heeft van de spits en alle andere verkeersproblemen, o.a. de inactieve bevolking ... en waarom zouden zij er dan ook tegen zijn ?
denk je niet :? pin mij er niet op vast, ik voel dat zo aan, heb daar geen cijfers van of zo.. 't is hier een forum he ;)
 
Geef het volk brood en spelen....

lees: uitkeringen en voetbal.

Moet ergens van betaald worden, toch? Ieder volk krijgt de regering die 't verdient. Op een forum piepen heeft geen zin...als 't je dwars zit dan regel je een protestmars in Den Haag op een zaterdag die door honderduizenden bezocht zal worden (NOT) en zet je de politiek onder druk.

Tot nu veel gepiep en weinig protestmarsen.....
 
tis geven en nemen he; wij geven en zij nemen :/

Volgens mij wáren de boetes onlangs al verhoogd toch ???
 
Zucht... dat is toch oud nieuws dat de overheid aan graaien doet :?
Iig wel zolang als dat ik mij kan herinneren...
 
Kunnen we er niet gewoon massaal voor kiezen om maar 2/3e van de bekeuring te betalen, criminelen zitten ook maar 2/3e van hun straf uit...
_O-


Sja, wat moet ik hier nou van zeggen -O- Gewoon te belachelijk voor woorden, toch maar emigreren dan. Tot die tijd een custom kentekenplaat bouwen met flip-up plaat, en de digitale paal van slag brengen.

Trouwens, het rolletje kan dan wel niet vol van zo'n ding, alles wat digitaal is en internet heeft kun je in principe hacken...
 
Is toch al jaren zo? Elk jaar maken ze het vet duurder... kunnen ze weer schoolboeken enzo betalen... :Z
 
Duidelijk allemaal 50 gaan rijden op autowegen en 60 op snelwegen! (Volgens de wet mag dat, minimaal de helft kunnen rijden van de toegestane maximum snelheid :P) Kijken of ze daar blijer van worden!


helaas...óók daar heeft onze overheid weer een manier (lees wet-text) op gevonden om weer geld uit te trekken.

ooit gehoord van art. 5 WVW??

rij je 60 zonder noodzaak (files/ongeluk) en de rest knal met O-) 120 kmph O-) om je heen, dan ben je een gevaar voor anderen en dat mag dus niet.
 
off-topic maar toch ook weer niet: de overheid is per definitie toch altijd een ordinaire graaiclub :?

Kreeg van de week bijvoorbeeld de WOZ-waarde binnen van m'n huis wat in juni 2007 is opgeleverd. De WOZ-waarde per 1 januari 2008 (ruim 6 maanden later dus) zou volgens hun ruim 62 % !!! hoger liggen als wat de koopsom v.o.n. was :X

Ik heb de beste man gebeld en maar gezegd dat hij m'n inboedel erbij krijgt voor dat geld _O- _O- _O-

Hij kon de grap niet waarderen :+

Taxatie-specificatie volgt :P
 
Ik mis een aantal antwoorden in je poll. Met geen enkele ben ik het eens, omdat ik er niet doodziek van word. Niets is minder waar, ik wil juist dat er nog meer gecontroleerd wordt, want weet je waar ik doodziek van word? Mensen die het prachtig vinden of geen enkel bewustzijn hebben m.b.t. bumperkleven. Mensen die vlak voor kruispunten met een hoge snelheid inhalen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar kan en wil ik niet vrolijk van worden als motorrijder.

Als iedereen netjes aan de regels houdt, worden er vanzelf minder bekeuringen uitgedeeld. Natuurlijk rij ik ook weleens te hard. Als ik daarvoor een boete krijg, word ik daar ook niet doodziek van, want het is mn eigen schuld.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg van de week bijvoorbeeld de WOZ-waarde binnen van m'n huis wat in juni 2007 is opgeleverd. De WOZ-waarde per 1 januari 2008 (ruim 6 maanden later dus) zou volgens hun ruim 62 % !!! hoger liggen als wat de koopsom v.o.n. was :X


ze hebben toch een marge van 10.000 eurie inzake de WOZ waarde?

genaaid word je zowiezo...ik hoop voor je dat het lekker is/was!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan