Overijverige politie in Antwerpen

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Omdat we toch al zo blij zijn met de manier waarop de politie af en toe haar prioriteiten bepaald nog een leuk stukje :)


Een 82-jarige vrouw uit Borgerhout (Antwerpen) kreeg dinsdag van de Antwerpse politie een proces-verbaal voor sluikstorten. Ze had bij het verzorgen van haar bloemen enkele blaadjes en stengeltjes van haar balkon naar beneden gegooid. "En dan moet je weten dat er hier in de straat al jaren een sluikstortprobleem is waarvoor geen oplossing wordt gevonden", stellen de dame en haar buurvrouw.

Cecile Trottein (82) woont in de Vandenpeereboomstraat in Borgerhout. Ze is nagenoeg blind, hartpatiënte en diabeteslijder. Net ontslagen uit het ziekenhuis, verzorgde ze dinsdag omstreeks 11u de bloemen op haar balkon. "Daarbij gooide ze enkele steeltjes naar beneden", zegt buurvrouw en vertrouwelinge Hilda Vienne.

"Plots belden er twee politiemannen aan", aldus Vienne. "Of ze haar identiteitskaart even mochten zien, want ze kreeg een proces-verbaal voor het sluikstorten van 'een paar takjes bloemen'. De agenten gingen op haar terras zelfs kijken 'hoe zij normaal haar afval aanbiedt'. Het leek wel een huiszoeking! Mag dat allemaal zomaar?"

Fons Bastiaenssens, de woordvoerder van de Antwerpse politie, zegt niet op de hoogte te zijn van deze zaak. "Ik ga ervan uit dat politiemannen feiten op een objectieve manier vaststellen. Wie daaraan twijfelt, kan dat betwisten via andere kanalen dan de media, bijvoorbeeld door een bezwaarschrift in te dienen bij het politieparket."

Het is overigens niet de eerste keer dat de Antwerpse politie streng optreedt tegen twijfelachtige 'sluikstorters'. In maart van dit jaar maakten agenten een proces-verbaal op tegen Charlo Hasen (79), omdat ze in de Jan De Voslei in Antwerpen brood voor de vogels had gestrooid.
 
Sjongejonge zeg , tis echt te belachelijk. :r
En wel met zijn 2en he , want misschien is die vrouw van 82 wel heel gevaarlijk. :(
Ze had een bloempot naar beneden moeten keilen.Agent , ik had u niet gezien... :z
Wat wordt er straks nog meer bedacht?
Zit je op de wc , komt er een agentje kijken of je wel in de pot mikt.
Dan mik ik er toch graag even naast hoor. })
 
Beetje stom om haar voor zoiets kleins een bon te geven, maar als het al vaker gedaan is waarom niet.
Moeten die agenten soms geen bon geven omdat ze oud, ziek, zwak en misselijk is?

Dan ben ik ook ziek. Dan kan ik tenminste door rood rijden.
 
Ik vind het een goeie zaak! In Antwerpen zitten ze er bovenop en lopen ze niet te lanterfanten. Met z'n allen krijgen we de criminaliteit er wel onder.
 
in Belgie is de criminaliteit zo ontzettend laag, dat ze zich vervelen.
Gaan ze katte(n)kwaad uithalen })
 
zouden ze in B.land eigenlijk al een verbod hebben tegen wild plassen zoals wij hier :? :?

;)

LOL..geen idee maar zeik um maar onder.. liefst van een balkon af :D

Sjees lekker belangrijk wat die vrouw doet.. achja.. Agent zal der wel niet op hebben gemogen van zijn vrouw ofzo..
 
Goh jij ook al ervaring mee ? doet kolere
zeer..voel het nog als ik er aan denk.

Met een verleden als vrij fantieke voetbalfan kan ik toch een top 3 geven van hard slagen.

1 Duitse Politie
2 NL Politie
3 Belgische Politie

De Russische die heeft ooit eens op ons geschoten :j
 
Ik vind het wel een beetje overdreven hoor, een oud vrouwtje een bon geven omdat ze biologisch afbreekbaar vuil "stort". Laat die jeanpetters zich eens bezighouden met andere meer belangrijke zaken.
 
Op woensdag 12 juni 2002 13:42 schreef Johan Verhagen het volgende:
Beetje stom om haar voor zoiets kleins een bon te geven, maar als het al vaker gedaan is waarom niet.
Moeten die agenten soms geen bon geven omdat ze oud, ziek, zwak en misselijk is?


Dan ben ik ook ziek. Dan kan ik tenminste door rood rijden.
:^
 
Ik vind het wel een beetje overdreven hoor, een oud vrouwtje een bon geven omdat ze biologisch afbreekbaar vuil "stort". Laat die jeanpetters zich eens bezighouden met andere meer belangrijke zaken.

Stront is ook biologisch afbreekbaar.. eens kijken hoe jij reageert als'k een aaltonnetje kom dumpen bij je.
 
Op woensdag 12 juni 2002 13:26 schreef zut het volgende:... In maart van dit jaar maakten agenten een proces-verbaal op tegen Charlo Hasen (79), omdat ze in de Jan De Voslei in Antwerpen brood voor de vogels had gestrooid.

En terecht! Een beetje die mooie schone straat bevuilen met haar smerige stukjes brood. Schande!
 
dan ben ik bang dat jij het soort "fan" bent waar niet hard genog op ingeklopt kan worden....

Wat een bullshit.. vaak slaan ze om niets..belgie hebben/hadden ze vooral de mentaliteit..eerst slaan..dan vragen..
 
Wat een bullshit.. vaak slaan ze om niets..belgie hebben/hadden ze vooral de mentaliteit..eerst slaan..dan vragen..

in duitsland zij ze helemaal spoorloos, daar staan die wouten helemaal onder de speed iedereen uit te dagen en als er dan niet op ingegaan wordt dan pikken ze er gewoon iemand uit en slaan ze die ff af.
 
Wat een bullshit.. vaak slaan ze om niets..belgie hebben/hadden ze vooral de mentaliteit..eerst slaan..dan vragen..
als er ergens rotzooi is dan blijf je toch niet hangen maar zorg je toch dat je de pleiterik maakt?
of ben je zo sensatiegeil?

als je het slaan van de politie uit 4 landen kan vergelijken, dan zoek je het echt op....
 
als er ergens rotzooi is dan blijf je toch niet hangen maar zorg je toch dat je de pleiterik maakt?
of ben je zo sensatiegeil?

als je het slaan van de politie uit 4 landen kan vergelijken, dan zoek je het echt op....
kan je gerust een stuk of 15 landen vergelijken als je wil :P

Gelukkig ben ik die periode ontgroeid

en Nedelandse politie slaat niet snel maar behoorlijk hard
 
Terug
Bovenaan Onderaan