overjarige motor

aprilia!?

MF'er
3 okt 2004
61
0
Amsterdam
hoeveel kan je aflullen van een overjarige motor; dus laten we zeggen een motor van 15500 euro die ik in maart 2005 wil kopen en die dan modeljaar 2004 is..
 
Ik denk niet zo gek veel.

Want die modellen zijn allemaal nieuw, vergeleken het jaar ervoor.
Op de GSXR1000 kun je het meeste aflullen, omdat in 05 daar het nieuwe modelvoor komt.
 
Vorig jaar heeft een vriend een overjarig model gekocht, scheelde toch nog 1300,-
pleuro's.

Gewoon langs een motorzaak gaan en ff navragen!!
 
Als je de mogelijkheid hebt, kun je 'm misschien nog beter eind december kopen. Begin maart trekt de verkoop weer aan en komt er toch wel een keer een koper voor een showroommodel. Eind december zullen ze eerder geneigd zijn hogere korting te verlenen, teneinde het jaar beter te kunnen afsluiten.

Op 15.500 moet je dan denk ik met een beetje knap onderhandelwerk wel een 1.000 euro korting kunnen bedingen. Mits je niets inruilt natuurlijk.
 
Ik heb zelf een tijdje geleden hier een offerte gepost zoals ik die had gekregen voor een cbr1000rr. Geen overjarig model, maar ze wilden 'm wel graag voor de winter kwijt.


Zo zag de offerte eruit:

€ 15.390 cbr1000rr (rood/wit/blauw)
€ 275 afleveringskosten
€ 600 scm goedgekeurd spyball alarm
€ 500 laser einddemper (inclusief onderzetten)
gratis 1000- km beurt
-------
€ 16.765

€ 15.700 prijs zonder inruil
€ 750 extra korting (tri-colore wordt 'oude' kleur in 2005)
--------
€ 14.950 totale prijs voor een nieuwe cbr1000rr

een totale korting dus van € 1.815



Het is maar ff ter indicatie.
 
Heb in februari dit jaar een nieuwe CB600 gekocht van het jaar 2003, maar heb er slechts 200 € korting voor gekregen. Maar ik moest dan ook per sé die kleur hebben (was nog metallic blauw ipv het matte blauw van 2004), en het was de enige dealer die hem nog staan had, dus kon niet echt zo fel onderhandelen...
 
Eind van het jaar maakt veel uit. En het is nú al eind van het jaar. Vorige week heb ik een CBR600F uit 2003 gekocht (tweedehands dus), 12.000 op de teller, stond voor 8.500 in de showroom. Geen inruil, meegenomen voor 7.500. 12 mnd garantie, nieuwe banden. Puntgaaf dingetje :P
 
Ik kreeg op mijn ZX-12R 2003 in april 2004 € 1200 korting. Dus € 14.300 ipv € 15.500. Daarnaast nog een heel goede inruil en wat extra korting gekregen.
 
ik ben dus van plan om een RSV mille te kopen; enige optie die ik erop zou willen hebben is een spyball (die ik trouwens ook ergens erop kan laten gooien voor 450 als de korting tegenvalt)
eigenlijk zou ik m kaal met niks erop en eraan voor 14000 (ex afl. kosten) willen hebben?zit dat erin?!?!
ik ga maar ff onderhandelen binnenkort bij de apriliadealers...
 
eerste offerte is binnen: de rood/grijze, 2004 model; voor 14750; inclusief spyball alarm; dus 15590 +500+299=1690; korting van 1640 euro en dit na even 20 minuten binnen te zijn geweest
 
2de offerte is binnen:
15949+299+600+70 (1000kmbeurt)=16918; ik mag m meenemen voor voor 14918.
motor is hier wel 500 euro duurder en alarm is 100 euro duurder..
hmmmmmm
 
Laatst bewerkt:
Van een beetje rondshoppen wordt je dus niet slechter zo blijkt maar weer.

Zou me als ik jou was toch niet helemaal blindstaren op de korting.

Als je bij, mogelijke, garantie dingetjes e.d. ook nog een beetje normaal geholpen wil worden is een fatsoenlijke dealer toch wel heel prettig.

Mocht er een keer wat zijn met je motor, heb je misschien nu 100 euro bespaart maar later voor 200 geouwehoer.
 
Van een beetje rondshoppen wordt je dus niet slechter zo blijkt maar weer.

Zou me als ik jou was toch niet helemaal blindstaren op de korting.

Als je bij, mogelijke, garantie dingetjes e.d. ook nog een beetje normaal geholpen wil worden is een fatsoenlijke dealer toch wel heel prettig.

Mocht er een keer wat zijn met je motor, heb je misschien nu 100 euro bespaart maar later voor 200 geouwehoer.
heb je mss wel gelijk in in, maar bij de meeste dealers heb ik niet eens een korting afgedwongen of onderhandeld of wat dan ook; ze kwamen er zelf mee dat ze me wel een leuk bod wilden doen op de nieuwe 2004 modellen en ik heb dan ook niet verder gezegd dat het hier of daar goedkoper kon..
maar het is wel interessant om te horen hoe de prijzen liggen
wat ,mij wle verbaasd is dat safe een prijs hanteert van 15949 en huisman 15490 voor een nieuwe RSV..
 
heb een ander aanbod van 14750 gekregen, voor een zwarte.. kan ik nu tegen beide dealers zeggen dat ik al een aanbod heb van 14750 en vragen of ze er dan onder willen zitten of vraag ik dan teveel!?
 
Kun je best doen maar bereid je er dan wel op voor dat je moet gaan beslissen. het beste is om te zeggen: 'doe mij een finaal bod, en dan krijg je van mij een eerlijk antwoord. Ik sta klaar om te beslissen, dus doe je best'. Reken maar dat ze je dan serieus nemen. Daarna moet je niet verder zeuren, grote jongen zijn en happen of niet.

succes.
 
Daarom wacht ik nog ff een maandje, ze zullen er dan wslk toch nog staan, en dat ik dan 14250 euro meeneem en die kant op ga...
ik denk wel dat het te doen is voor 14250 (inlcusief Alarm)
 
Daarom wacht ik nog ff een maandje, ze zullen er dan wslk toch nog staan, en dat ik dan 14250 euro meeneem en die kant op ga...
ik denk wel dat het te doen is voor 14250 (inlcusief Alarm)
Prima strategie lijkt me. Je moet nooit 'eager' zijn. Die Aprilia's in de showroom zijn hún probleem, niet het jouwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan