Overkill aan snelheidsbeperking

Plezier van de motor met huidig snelheidsbeleid

  • Alleen nog woon/ werk. De lol van Doelloos rijden is weg.

    Stemmen: 24 20,7%
  • Modder op de kentekenplaat.

    Stemmen: 46 39,7%
  • Ik ben net op zoek naar een leuke scooter. Zuinig 1 op 50.

    Stemmen: 6 5,2%
  • Hobby is hobby, maakt mij niet uit om met 30 km te rijden.

    Stemmen: 29 25,0%
  • Sukkels, wel eens van circuit gehoord?

    Stemmen: 11 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    116
Gelukkig ligt Duitsland 10 minuten bij mij vandaan, goedkopere benzine, goedkoper eten, en voor een overnachting betere bedden voor minder geld.
Flitsen gaat normaal gesproken vanaf de voorkant dus ook al fijn voor de motorrijder.
Mooiere stuurweggetjes en de eventuele prenten zijn goedkoper dan hier.
De verkeersdrempels zijn daar ook stukken minder dan hier.
Én natuurlijk de autobahn waar je als je wilt ff lekker kunt gassen, ik denk dat straks de meeste motorrijders in de grensstreek wonen.
 
Laatst bewerkt:
Het hele buitengebied is hier bijna 60 geworden. Of gewoon afgesloten van vrijdag 20.00 tot maandag 8.00. Daar staan dan 15 boerderijen en die willen de weg voor zichzelf zonder herrie. Ik ga mijn dB-killer er maar uitslopen en elke vrijdag om 19.45 een rondje daar rijden denk ik.

Het erge is nog dat mensen bijna vanzelf nu overal 60 gaan rijden ipv 80. Op de provinciale wegen waar je nog 100 mag, haal je het niet eens. Niemand kijkt naar de hogere maximum snelheid.

Dat hele groene strepenfest is hopeloos. Je moet bij regen over een gladde plak van 30cm breed. Met een beetje mazzel zitten er dan ook nog reflectoren in het asfalt...
Ik kom wel eens zo'n afgesloten dijk tegen, ik ben nog altijd gewoon doorgereden. Heb ik lak aan, gedraag me gewoon een beetje normaal en 't loopt wel los. Heb nog nooit controle gezien of er inderdaad wel niemand komt, lijkt me een saai dagje :+
 
Is het niet zo dat de motoren gewoonweg te goed en te makkelijk hard gaan waardoor het niet leuk meer is? :)
 
Democratie: als je genoeg stemmen verzamelt, kun je wetten laten veranderen.
(zie ook referendum ivm aanpassen grondwet EU)

Niet persoonlijk bedoeld, maar een Belg die mij gaat vertellen dat je door te stemmen bij verkiezingen een andere regering kan krijgen die dingen veranderd? _O-

Ik zou eerder zeggen: ga stemmen, dan heb je geen regering meer. :+
 
Dus je staat altijd stil of je blijft 24h/dag boven de 100km/h rijden, incl tanken.
 
Wat is het toch mooi zo'n randstad! Laat mij maar de 'boer' spelen in Zuid-Limburg met de eifel, de ardennen en luxemburg op pisafstand. :]

Ja inderdaad. Als je motor niet gestolen wordt, dan word je wel in file van je sokken gereden of sta je op de foto als je ergens bij God's gratie door kan rijden.

Vind ik het helemaal niet verkeerd om vanuit Noord-Limburg een stukkie Mergelland-route te rijden en vanaf Luik nog echt een dag lang dikke lol te hebben.....

Dan maar geen Randstad! :)
 
Gelukkig ligt Duitsland 10 minuten bij mij vandaan, goedkopere benzine, goedkoper eten, en voor een overnachting betere bedden voor minder geld.
Flitsen gaat normaal gesproken vanaf de voorkant dus ook al fijn voor de motorrijder.
Mooiere stuurweggetjes en de eventuele prenten zijn goedkoper dan hier.
De verkeersdrempels zijn daar ook stukken minder dan hier.
Én natuurlijk de autobahn waar je als je wilt ff lekker kunt gassen, ik denk dat straks de meeste motorrijders in de grensstreek wonen.
Ik zat er iig wel aan te denken om op de landengrens te gaan wonen.
Snel in Belgie en Duitsland voor het mooie stuurwerk.
En de Dolomieten zijn dan ook een stuk dichter in de buurt. :]
 
Ik kom net terug van een ritje binnendoor :) Even rustig warm gereden op de heenweg opzoek naar eventuele fans. Op de terugweg mooi het gas een beetje opengetrokken.
 
Is het niet zo dat de motoren gewoonweg te goed en te makkelijk hard gaan waardoor het niet leuk meer is? :)

Ja, meer lol met minder, intrinsieke motivatie.
Het geeft mij meer voldoening om een CB250 uit te knijpen dan 'm zelf te knijpen op een sportmotor, al dan niet vanwege flitsgevaar. :+

Op het laatst reed ik 240 waar 80 toegestaan was op mijn Blackbird.

Ik ben vast meer een zonderling in het eerst dan het laatste.
 
Laatst bewerkt:
Is er een studie die de effecten van deze almaar lager wordende snelheden op de menselijke psyche aan de tand voelt?

Een kennis van mij is eens van de weg geraakt op een lange provinciale weg, waar men vroeger 80 mocht en iedereen 90 à 100 reed. Later werd de weg iets versmald en de snelheid (met een mooie berg flitspalen) terug gedwongen naar 60km/h (vanwege geluidsoverlast, niet eens ongelukken).

Hij houdt nog steeds aan dat hij in de berm kwam omdat hij 15 minuten met 60 per uur rechtdoor moest na een 10 urige werkdag, waardoor hij de aandacht verloor en met een wiel in de berm kwam. Hij reed daarvoor al 8 jaar dezelfde route en bleef naar eigen zeggen alert omdat hij 90 reed.

Plausibel? Ik kan me er best wat bij voorstellen. Ik reed vroeger met een BE combinatie lange afstanden met 80 km/h op de snelweg, en was inderdaad vermoeider dan wanneer ik dezelfde of een langere route met 130km/h in een personenwagen of op de motor reed..
 
Is er een studie die de effecten van deze almaar lager wordende snelheden op de menselijke psyche aan de tand voelt?

Een kennis van mij is eens van de weg geraakt op een lange provinciale weg, waar men vroeger 80 mocht en iedereen 90 à 100 reed. Later werd de weg iets versmald en de snelheid (met een mooie berg flitspalen) terug gedwongen naar 60km/h (vanwege geluidsoverlast, niet eens ongelukken).

Hij houdt nog steeds aan dat hij in de berm kwam omdat hij 15 minuten met 60 per uur rechtdoor moest na een 10 urige werkdag, waardoor hij de aandacht verloor en met een wiel in de berm kwam. Hij reed daarvoor al 8 jaar dezelfde route en bleef naar eigen zeggen alert omdat hij 90 reed.

Plausibel? Ik kan me er best wat bij voorstellen. Ik reed vroeger met een BE combinatie lange afstanden met 80 km/h op de snelweg, en was inderdaad vermoeider dan wanneer ik dezelfde of een langere route met 130km/h in een personenwagen of op de motor reed..
Er is niet eens een studie die aantoont dat hogere snelheid meer ongelukken veroorzaakt, dus laat staan een lagere snelheid..

Van de week las ik ergens dat in 30% van de ernstige ongevallen drank in het spel is.. Ik heb in mijn hele leven twee keer moeten blazen |( en wordt dagelijks (op een ritje van 10 km) 8 x op snelheid gecontroleerd..
 
Er is niet eens een studie die aantoont dat hogere snelheid meer ongelukken veroorzaakt, dus laat staan een lagere snelheid..

jawel hoor: http://www.swov.nl/rapport/Factsheets/NL/Factsheet_Snelheid.pdf

Van de week las ik ergens dat in 30% van de ernstige ongevallen drank in het spel is.. Ik heb in mijn hele leven twee keer moeten blazen |( en wordt dagelijks (op een ritje van 10 km) 8 x op snelheid gecontroleerd..

Dus 70% zonder alcohol, misschien alcohol verplicht stellen
 
Ja inderdaad. Als je motor niet gestolen wordt, dan word je wel in file van je sokken gereden of sta je op de foto als je ergens bij God's gratie door kan rijden.

Vind ik het helemaal niet verkeerd om vanuit Noord-Limburg een stukkie Mergelland-route te rijden en vanaf Luik nog echt een dag lang dikke lol te hebben.....

Dan maar geen Randstad! :)
Gelukkig worden er in Limburg geen motoren gestolen.. _O-
 
Je weet wat ik bedoel.. B| Ik vind het belachelijk dat er relatief weinig controle op alcohol is en excessief veel op snelheid (en ja, ik vind veel snelheidscontroles lijken op verkapte belasting)

Dat is de spijker op de kop slaan! Ik ervaar het precies hetzelfde als jou. Vooral wanneer ik weekenddienst heb, en ik kom op een vrijdag of zaterdagavond/nacht terug rijden. Ben je af en toe gewoon bang om te tanken als er een halve malloot strak van de pillen het tankstation op komt rijden.
De meeste controles die ik op zulke tijdstippen tegenkom zijn snelheidscontroles of controles van de belastingdienst. Sterker nog wordt je aangehouden voor controle, hoef je niet te blazen. Blijkt dat ze daar geen tijd voor hebben. (ja dan ben ik misschien weer een lam als ik zelf vraag of er ook niet op alcohol gecontroleerd wordt)

Maatschappelijk lijkt het nu ook de andere kant op te gaan. Op een feestje hebben mensen de grootste afgunst op hardrijders, maar aan het einde van de avond kruipen de mensen met de grootste verhalen net zo lief met een flinke slok op weer fijn achter het stuur in hun warme koekblik.
 
Een goed voorbeeld van bovenstaand:

Een paar jaar terug was hier in de bebouwde kom een wegdeel van 20 meter afgezet met van die tijdelijke stoplichten. Wij komen om 2:30 van een feestje (ik was de BOB) en stoppen omdat het licht op rood staat. Na 3 minuten geen tegenliggers zegt mijn vriendin "shit hey, rij er anders gewoon doorheen" Eigenlijk had ze gelijk want je kon zeker 500 meter vooruit kijken en er was geen hond.

Het zat me niet lekker dus uiteindelijk na 4 minuten, groen! Stonden er 2 agenten met het kastje van de stoplichten in de hand, achter een boom.
 
Ja inderdaad. Als je motor niet gestolen wordt, dan word je wel in file van je sokken gereden of sta je op de foto als je ergens bij God's gratie door kan rijden.

Vind ik het helemaal niet verkeerd om vanuit Noord-Limburg een stukkie Mergelland-route te rijden en vanaf Luik nog echt een dag lang dikke lol te hebben.....

Dan maar geen Randstad! :)


Ken geneog leuke plekken en routes binnen me eigen stad en de omliggende steden en dorpen om zat lol te hebben.

Ritje dwars door de binnenstad is ook altijd leuk hoor.

En jah zat plekken om hem open te jengelen.
Gebeurt ook geneog Maar dan wel op tijden dat de meeste blauwen op 1 oor liggen of in een onderbemand bureau zitten _O- :Y

Randstad is heul zo slecht nog niet :N
 
Nou jah ik hou van me stad en de gezellige drukte die er kan heersen vooral rond de uitgaanstijden als mensen vrolijk zijn.

FF ritje buitenom dan door de stad ff rondkijken en lachen misschien zelfs wat te drinken pakken(colaatje) en weer terug.

In de spits is het niks maar ik ben de stad gewend heb er anderhalf jaar in gekoerierd met auto scooter en motor.
Dus misschien kijk ik er wel wat anders tegenaan dan de gemmidelde forenz die verplicht word zich te ergeren aan de drukte
 
Terug
Bovenaan Onderaan