Overkill aan snelheidsbeperking

Plezier van de motor met huidig snelheidsbeleid

  • Alleen nog woon/ werk. De lol van Doelloos rijden is weg.

    Stemmen: 24 20,7%
  • Modder op de kentekenplaat.

    Stemmen: 46 39,7%
  • Ik ben net op zoek naar een leuke scooter. Zuinig 1 op 50.

    Stemmen: 6 5,2%
  • Hobby is hobby, maakt mij niet uit om met 30 km te rijden.

    Stemmen: 29 25,0%
  • Sukkels, wel eens van circuit gehoord?

    Stemmen: 11 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    116
Ik rij ook graag door de stad hoor, zeker met die offroad. Je moet gewoon overal de fun van inzien. Sta je weer eens te kletsen bij het verkeerslicht met een pizzakoerier omdat-ie m'n motor leuk vindt, of keuvelen met een motoragent of whatever.

Dat domme gemekker altijd van mensen die niet in de randstad wonen, alsof het hier de hele dag maar vast staat ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de stad staat inderdaad de hele dag vast in vergelijking met...

:')

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word al doodziek van het eerste stoplicht als ik m'n dorpje uit wil rijden de wijde wereld in.

Ik moet er niet aan denken om Amsterdam te doorkruisen met de motor voor mijn plezier nog wel nota bene. Helemaal gek.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de stad staat inderdaad de hele dag vast in vergelijking met...

:')

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word al doodziek van het eerste stoplicht als ik m'n dorpje uit wil rijden de wijde wereld in.

Ik moet er niet aan denken om Amsterdam te doorkruisen met de motor voor mijn plezier nog wel nota bene. Helemaal gek.
Ik woon tegenwoordig in Haarlem en ik mis Amsterdam echt, geweldig om daar lekker met de motor overal langs te kunnen rijden.. (Mini) sprongetjes over de bruggen langs de gracht, soepeltjes zonder voetjes aan de grond tussen alles door proberen te manoeuvreren, hele rijen auto's in een keer voorbij rijden.
 
Dat is de spijker op de kop slaan! Ik ervaar het precies hetzelfde als jou. Vooral wanneer ik weekenddienst heb, en ik kom op een vrijdag of zaterdagavond/nacht terug rijden. Ben je af en toe gewoon bang om te tanken als er een halve malloot strak van de pillen het tankstation op komt rijden.
De meeste controles die ik op zulke tijdstippen tegenkom zijn snelheidscontroles of controles van de belastingdienst. Sterker nog wordt je aangehouden voor controle, hoef je niet te blazen. Blijkt dat ze daar geen tijd voor hebben. (ja dan ben ik misschien weer een lam als ik zelf vraag of er ook niet op alcohol gecontroleerd wordt)

Maatschappelijk lijkt het nu ook de andere kant op te gaan. Op een feestje hebben mensen de grootste afgunst op hardrijders, maar aan het einde van de avond kruipen de mensen met de grootste verhalen net zo lief met een flinke slok op weer fijn achter het stuur in hun warme koekblik.

Wat is het verschil? _O- _O-
 
Ik rij ook graag door de stad hoor, zeker met die offroad. Je moet gewoon overal de fun van inzien. Sta je weer eens te kletsen bij het verkeerslicht met een pizzakoerier omdat-ie m'n motor leuk vindt, of keuvelen met een motoragent of whatever.

Dat domme gemekker altijd van mensen die niet in de randstad wonen, alsof het hier de hele dag maar vast staat ofzo.


Precies

Valt reuze mee kwa stilstaan vind ik altijd maar je hebt wel een andere rijdiscipline nodig.

En je moet het niet voor de snelheid willen doen kan wel maar dan ben je heel snel je rijbewijs kwijt
 
Ja, de stad staat inderdaad de hele dag vast in vergelijking met...

:')

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word al doodziek van het eerste stoplicht als ik m'n dorpje uit wil rijden de wijde wereld in.

Ik moet er niet aan denken om Amsterdam te doorkruisen met de motor voor mijn plezier nog wel nota bene. Helemaal gek.

Misschien eens ontspannen op pad gaan in plaats van gestressed?

Als je al doodziek word van 1 stoplicht :?
 
Je moet mijn schoonouders eens horen als ze een keer naar Amsterdam moeten, voorbereiding alsof ze met Parijs-Dakar mee gaan doen.


Zo erg is het hier toch echt niet _O-

Ik nodig iedereen uit om eens te komen genieten hier.

Roxio gaat maar een tourorganisatie oprichten voor provincialen :9
 
Precies

Valt reuze mee kwa stilstaan vind ik altijd maar je hebt wel een andere rijdiscipline nodig.

En je moet het niet voor de snelheid willen doen kan wel maar dan ben je heel snel je rijbewijs kwijt
Stoppen voor een zebrabad en dan zo lang mogelijk op 2 wielen blijven staan met je voeten op de stepjes, manouvreren tussen stilstaand verkeer door, vluchtheuveltje op en af om ergens langs te kunnen, kan er echt niet langs dus stoer straatje keren. Fun. :Y
 
Stoppen voor een zebrabad en dan zo lang mogelijk op 2 wielen blijven staan met je voeten op de stepjes, manouvreren tussen stilstaand verkeer door, vluchtheuveltje op en af om ergens langs te kunnen, kan er echt niet langs dus stoer straatje keren. Fun. :Y
Of af en toe stukje fietspad stukje stoep op de grachten en tussen de paaltjes door zonder schade.


Amsterdam is kickass om te rijden.

Wanneer gaan we eens rijden dan m00?
 
Is er een studie die de effecten van deze almaar lager wordende snelheden op de menselijke psyche aan de tand voelt?

Een kennis van mij is eens van de weg geraakt op een lange provinciale weg, waar men vroeger 80 mocht en iedereen 90 à 100 reed. Later werd de weg iets versmald en de snelheid (met een mooie berg flitspalen) terug gedwongen naar 60km/h (vanwege geluidsoverlast, niet eens ongelukken).

Hij houdt nog steeds aan dat hij in de berm kwam omdat hij 15 minuten met 60 per uur rechtdoor moest na een 10 urige werkdag, waardoor hij de aandacht verloor en met een wiel in de berm kwam. Hij reed daarvoor al 8 jaar dezelfde route en bleef naar eigen zeggen alert omdat hij 90 reed.

Plausibel? Ik kan me er best wat bij voorstellen. Ik reed vroeger met een BE combinatie lange afstanden met 80 km/h op de snelweg, en was inderdaad vermoeider dan wanneer ik dezelfde of een langere route met 130km/h in een personenwagen of op de motor reed..
Voor mij geldt dit zeker wel... Stukken 80 op de snelweg merk ik gewoon dat ik in zit te suffen, kan me hele stukken niet herinneren omdat ik met m'n gedachten elders was en rijd over het algemeen slordig. Met de dubbele snelheid suf ik niet in, en ik weet voor mezelf 100% zeker dat het voor mij veiliger zou zijn.
 
Ja, de stad staat inderdaad de hele dag vast in vergelijking met...

:')

Maar goed, ieder zijn ding. Ik word al doodziek van het eerste stoplicht als ik m'n dorpje uit wil rijden de wijde wereld in.

Ik moet er niet aan denken om Amsterdam te doorkruisen met de motor voor mijn plezier nog wel nota bene. Helemaal gek.
Je moet er de sport van inzien bij elke stoplicht vooraan te staan en overal tussendoor te wurmen :P
 
Als er in Duitsland een bord "60 max" staat weet ik dat ik even daarna
een bebouwde kom in rijdt met mogelijke file-vorming, er een gelijkwaardige
kruizing opduikt buiten het zicht doch binnen enkele seconden of een zebrapad
of....of...
Als ik in Nederland een bord zie "pas op bocht, 60 max" ga ik er ff goed voor zitten en met neem ik hem met min. 90 km/h. Nee, ze zijn goed bezich hier :(
In D houdt men zich ook goed aan de regels over het algemeen.
Conclusie: hoe meer regels hoe meer overtreders.
Goed voor de schatkist. Slecht voor de veiligheid.
 
Stoppen voor een zebrabad en dan zo lang mogelijk op 2 wielen blijven staan met je voeten op de stepjes, manouvreren tussen stilstaand verkeer door, vluchtheuveltje op en af om ergens langs te kunnen, kan er echt niet langs dus stoer straatje keren. Fun. :Y

Verplicht trial daar, geen denken aan dus....and in the bargain: verslagen worden door Sym en Kymcotjes |(
 
Voor mij geldt dit zeker wel... Stukken 80 op de snelweg merk ik gewoon dat ik in zit te suffen, kan me hele stukken niet herinneren omdat ik met m'n gedachten elders was en rijd over het algemeen slordig. Met de dubbele snelheid suf ik niet in, en ik weet voor mezelf 100% zeker dat het voor mij veiliger zou zijn.

Individueel is het ook wel beter, maar het probleem zit hem in de snelheidsverschillen.
Jij kan dan wel met 160 willen rijden, maar als je dan iemand hebt die van rijstrook verwisseld, dan heb je een verschil wat je niet aan kan remmen. :)
 
Dat is een penis probleem

En daarbij ik word niet verslagen door scootertjes hoor sta der altijd voor :Y :X 8-)


Penis-probleem of niet, denk dat een 200+kg Fireblade het in de stad aflegt tegen kamikaze op opgevoerde 90 kg scooter. Peekaas geen nut, en overgewicht nog minder nut in city ;)
 
Penis-probleem of niet, denk dat een 200+kg Fireblade het in de stad aflegt tegen kamikaze op opgevoerde 90 kg scooter. Peekaas geen nut, en overgewicht nog minder nut in city ;)

Hmzz snelheidslimiet is voor mij hetzelfde als voor hem.
Ik zit sneller aan de max snelheid....

Nee heb het nog nooit afgelegt en zie het ook niet zo snel gebeuren.

Reken de echte doodswenser niet mee want door rood dwars over de kruising is in mijn ogen valsspelen deed ik ook nooit als koerier :N
 
De scooter is wel wendbaarder... in theorie. Met de motor is het moeilijker, maar lukt best hoor :Y

Met een supermoto of supermotard achtige motor, zelfs een naked ben je nog echt wel wendbaarder dan een scooter hoor, en zeker wel sneller.
 
Ik mis de optie 'emigreren'. Iets wat wij serieus overwegen overigens en ook dit weegt mee.

Gelukkig wonen wij een kwartiertje van de Duitse grens, da's elke keer weer genieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan