Overkill aan snelheidsbeperking

Plezier van de motor met huidig snelheidsbeleid

  • Alleen nog woon/ werk. De lol van Doelloos rijden is weg.

    Stemmen: 24 20,7%
  • Modder op de kentekenplaat.

    Stemmen: 46 39,7%
  • Ik ben net op zoek naar een leuke scooter. Zuinig 1 op 50.

    Stemmen: 6 5,2%
  • Hobby is hobby, maakt mij niet uit om met 30 km te rijden.

    Stemmen: 29 25,0%
  • Sukkels, wel eens van circuit gehoord?

    Stemmen: 11 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    116

Sergio

MF veteraan
11 jul 2008
2.267
449
Alkmaar
Hallo MFérs,

Werkend in Amsterdam en wonend in een stadje in de noordkop word ik langzamerhand gallisch van de snelheidsbeperkende maatregelen.

Op de ring in mijn werkstad op de snelweg ( A10) standaard 80. Op de A8 vanaf Zaanstad de 1e 5 km zelfs 70. Resterend 100 km vak wegwerkzaamheden die niet plaatsvinden waardoor daar ook 90. (al maanden)

Nu lees ik in het NHD dat men in een naburig stadje de complete stad tot 30 km zone geeft gebombardeerd. Dus nergens meer 50.

Resumerend, de te rijden snelheid zonder risico op een aanslag op je salaris zijn respectievelijk 30/ 60/ en snelweg gemiddeld 80 km/u.

Hoe leuk vinden wij motorrijden op deze manier nog en hoe gebruiken wij onze motoren nog?
Enkel nog noodzakelijk woon/ werk verkeer?
Modder op de kentekenplaat?
Kopen we binnenkort een hippe snorscooter omdat dit veel goedkoper is en de gemiddelde snelheid toch hetzelfde is? :Z
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de optie: 'Genoeg plekken waar de maximumsnelheid nog leuk genoeg is'. Wat boeien mij woonwijken en snelwegen nou? Ik erger me veel meer aan de drukte dan aan maximum snelheden. Genoeg leuke dijkjes en andere wegen waar je leuk zou kunnen rijden als er niet zoveel wielrenners, caravans, bejaarden en scootmobielen in de weg zaten.

Snelweg pak ik als ik van A naar B moet, en met max-snelheid + marge gaat dat vlot zat. En in woonwijken doe ik gewoon rustig, vind 't zelf ook niet prettig als ze met 50 km/h voor m'n voordeur langs komen scheuren.
 
Persoonlijk erger ik mij meer aan de 60 km zones die overal uit de grond schieten. 30 km binnen bebouwde kom kan ik hier en daar nog wel begrijpen, 60 km buiten de bebouwde kom vrijwel nergens. Net als de 80 km op de snelwegen maar dat zijn gelukkig maar een paar kleine stukjes waar de (r)overheid hier en daar zelfs alweer op terug komt
 
Kopen we binnenkort een hippe snorscooter omdat dit veel goedkoper is en de gemiddelde snelheid toch hetzelfde is? :Z

Ja, ben al op zoek.
Niks mis mee, met de motor (die ook al trager is dan wat ik hier voor had) achter de hand voor die paar uitjes naar Winterberg of de Eifel.
 
Laatst bewerkt:
Ze overdrijven schromelijk, want zonder snelheid val je om als motorrijder. |( :X

OK, uitzondering Fuoco, MP3 enz. rijders/sters.
 
Die 30 zones vind ik nog wel meevallen, het zijn de 60km zones. Voorheen 80km wegen, nu gebombardeerd tot 60km weg met dito lanceerinrichtingen om de kilometer. En ja... dat zijn meestal de wegen die bochten hebben, alles wat loodrecht loopt is nog steeds 80 :( Ik kan er bijna geen lol meer aan beleven.
 
Overigens zit aan HOGERE snelheid ook aanzienlijke verkeersveiligheidsaspecten!

Warm weer: sneller rijden :] -> betere ventilatie
Koude: sneller rijden :] ->om hypothermie langdurig te voorkomen
Regen: sneller rijden :] -> om vizier te ontdruppelen en ronde banden minder tot geen aquaplaning
Sneeuw: sneller rijden :] -> voor alles platgereden en spiegelglad wordt, kan je alleen maar schaatsen opp straat
Onweer / bliksem: sneller rijden :] -> gevaarlijk zonder kooi v. Faraday, schuilen onder boom geen optie, sneller naar huis dus
Druk verkeer: sneller rijden :] -> minder lang risico tussen medewegmisbruikers
Bijna geen ander verkeer: WTF :?
 
Laatst bewerkt:
Met motorrijden let ik tegenwoordig nergens meer op de snelheidsbeperkingen die er gelden. Nu rij ik niet overal asociaal hard, maar zo hard als ik denk dat verantwoordelijk is.

En sommige stukken (dijkjes en andere leuke bochtjes) trek ik me eigenlijk helemaal niks aan van de snelheidsbeperkingen.
 
Slaapverwekkende snelheden.

Is heel normaal, net zoals af en toe een aanslagje snelheidsbelasting.

Wat nog vervelender is: in Zeeland maken ze tegenwoordig kilometers weg zonder inhaalmogelijkheid (de lijnentrekkers daar kennen alleen doorgetrokken strepen). Als je dan inhaalt, ben je niet alleen te snel. Maar ook nog eens gevaarlijk bezig (de tegemoet komende slaapkoppen rekenen niet op tegenliggers) maar de prent is ook nog eens extra aangedikt.
 
Met motorrijden let ik tegenwoordig nergens meer op de snelheidsbeperkingen die er gelden. Nu rij ik niet overal asociaal hard, maar zo hard als ik denk dat verantwoordelijk is.

En sommige stukken (dijkjes en andere leuke bochtjes) trek ik me eigenlijk helemaal niks aan van de snelheidsbeperkingen.

:^

Ik zie vanzelf de fanmail wel :P
 
Nog plekken zat om gas te geven alleen is het steeds spannender aan het worden. Ik zie elke dag als het weer het toelaat nog 200+ zonder daar een echt risico voor te lopen. M.u.v. overstekende dieren.
 
Net als dat ze alle provinciale wegen van een inhaal verbod willen voorzien....

Zit er weer zo'n muts voor me die met 60 haar make-up aan het doen is!!!
En dan houden ze mij aan als ik inhaal, want dat is veel gevaarlijker als iemand die der make-up rijdend doet......
 
Terug
Bovenaan Onderaan