Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

scheurschuimpje

MF veteraan
Donateur
2 mei 2010
16.264
6.256
Steenwijkerland
Herriemakende motorrijders hebben weinig te vrezen van de politie. Dit blijkt uit onze uitzending over geluidsoverlast van motoren van zondag 10 november. De politie deelde afgelopen jaar bij geluidsmetingen zo’n 100 boetes uit voor een geluidsovertreding aan motorvoertuigen, waaronder motoren. Ook blijkt dat lawaaiuitlaten die niet de openbare weg op mogen bij tal van motordealers worden verkocht en op verzoek van de klant worden gemonteerd. Dit blijkt uit onderzoek van De Monitor.

Luidruchtige motoren zijn één van de grootste ergernissen in het verkeer. Groepen motorrijders die door stiltegebieden en over dijkweggetjes rijden verstoren het woongenot en zijn een ware plaag voor bewoners. Het vervangen van de uitlaat door een luidruchtiger model is een veelgebruikte manier om de herrie op te voeren.
Het volledige artikel is hier te lezen: Nauwelijks handhaving op illegale lawaaiuitlaten: motorrijders hebben vrij spel

De uitzending over geluidsoverlast van motoren is 10 november om 22.40 uur op NPO2.

mm, jammer deze link(en) verbergt zich weer achter een dikke coekie banner en is er weer niets van de orinele texst terug te vinden...
 
Laatst bewerkt:
Ff knippen en plakken, hoop geen inbreuk te maken op kopyrite.

Maar ja, dit is wel een probleem waar ik en steeds meer motorrijders tegenaan lopen.
De rijders die denken dat herrie op de openbaren weg de oplossing is.
Gevolg afsluiting van openbare weggedeelten waar ik en jij gewoon wegenbelasting/houderschapsbelasting voor betalen.
En, dit is niet enkel in Nederland het geval!

Brand maar los!
 
Wij van WC eend...

En ander geluid? Ja graag. Tering luid? Nah.
Zo had ik een RSV-R moet MIG dempers. Met DB killers erin al aan de grens van wat ik nog acceptabel vond, eruit was echt ronduit aso. De enige rit die ik zonder killers deed was naar Isle of Man :P Thuis gelijk weer erin.
Buiten die motor had ik weliswaar andere uitlaten die geheid luider waren maar als ik 10.000tpm zou draaien maakt origineel of open niet uit. Beide zijn luid.

Oh en voordat de eerste "loud pipes saves lifes" gaat zeggen. Hoe vaak ben je verrast in je auto door een ambulance/politie met alle toeters en bellen? Volslagen kul.
 
Ik snap best dat het overlast geeft, en ben zelf blij dat mijn huidige motor vrij stil is (en blijft)
Maar om het "een van de grootste verkeersergenissen" te noemen lijkt me wel heel erg overdreven.
Als je half Nederland vraagt om een top 10 ergernissen in het verkeer te maken, denk ik dat in de gemiddelde top 10 geen 'luidruchtige motorrijders' staan.
 
Ik snap best dat het overlast geeft, en ben zelf blij dat mijn huidige motor vrij stil is (en blijft)
Maar om het "een van de grootste verkeersergenissen" te noemen lijkt me wel heel erg overdreven.
Als je half Nederland vraagt om een top 10 ergernissen in het verkeer te maken, denk ik dat in de gemiddelde top 10 geen 'luidruchtige motorrijders' staan.
Goed mogelijk, maar helaas is laats in de Raad van staten, een dijkafsluiting voor motorrijders verkeer goedgekeurd.
http://www.motorrijdersactiegroep.n...ail,0&cntnt01articleid=408&cntnt01returnid=15
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen open pijpen, gewoon netjes e-keur en met killers.
Nu eens kijken hoe vaak ik in de ankers moet voor die andere groepen?
Ik val dus denk onder een of meerdere groepen die jij vernoemd.
Maar dat is niet de oorzaak van onze beperkingen in bewegingsvrijheid die wij als motorrijders ondervinden.
Wij ondervinden deze beperkingen door gedrag van anderen motorrijders. (vermoedelijk)
 
Afschieten die herriemakers :+
Ik rij zelf regelmatig door de stilte gebieden,maar mijn uitlaten zijn dan ook nog stiller dan het gebied zelf 🤪
 
Op dat tijdstip kijken alleen bejaarden.... de rest mag de volgende ochtend weer vroeg op om te gaan werken. Ik? Ik ben een senior in een auto...... met bijna 40 jaren op de motor, waarvan ook nog enkele op een tweetakt (jaja lezertjes, dat mocht vroeger!) met een expansie uitlaat.
Maar idd, een kleine minderheid is er verantwoordelijk voor dat mooie dijkweggetjes afgesloten zijn voor de grotere groep die zich wel normaal gedraagt, en snapt dat je op een mooie zomerdag niet de godganselijke dag die teringherrie wilt horen! Ook zonder die pestherrie kun je best genieten hoor.....
 
Word denk ik toch ergens door gevoed?
Uiteraard, zoals ik eerder al zei, ik geloof best dat er mensen zijn die er last van hebben.
Is ws een klein groepje mensen dat langs een dijkweg woont, en er alles aan doet om de motorrijders daar te weren.
Maar er zijn ook een hoop mensen die graag een probleem maken van niks. Of ergens gaan wonen, en vervolgens klagen over dingen die ze vooraf hadden kunnen weten.
Kijk bijvoorbeeld naar Schiphol of circuit Assen en Zandvoort.
Mensen gaan er naast wonen en vervolgens zeuren dat er zoveel herrie vandaan komt.....
Beroepszeikerds heb je in iedere hoek van het land.
 
Maar ik snap het eigenlijk niet, ben jij van de kro of wil je die onzin steunen?
Ook goed hoor, ieder moet doen wat ie wil.
Nee, ik vertegenwoordig geen andere groep dan de groep "Motorrijders getroffen door wegafsluitingen"
Ik heb geen binding met enige andere groep dan met mede "Motorrijders getroffen door wegafsluitingen"
 
Uiteraard, zoals ik eerder al zei, ik geloof best dat er mensen zijn die er last van hebben.
Is ws een klein groepje mensen dat langs een dijkweg woont, en er alles aan doet om de motorrijders daar te weren.
Maar er zijn ook een hoop mensen die graag een probleem maken van niks. Of ergens gaan wonen, en vervolgens klagen over dingen die ze vooraf hadden kunnen weten.
Kijk bijvoorbeeld naar Schiphol of circuit Assen en Zandvoort.
Mensen gaan er naast wonen en vervolgens zeuren dat er zoveel herrie vandaan komt.....
Beroepszeikerds heb je in iedere hoek van het land.
Maar blijkbaar niet enkel op het 'platte' land. Op dit moment verblijf ik in Antwerpen en constateer wegafsluitingen in de binnenstad van Antwerpen.
Een grote stad in een land wat toch bekend staat onder ons Nederlanders dat het een stap of drie achter loopt op Nederland.....
 
Laatst bewerkt:
Overigens controleert de politie hier (west Brabant)wel degelijk regelmatig op uitlaten,word je betrapt op het rijden zonder DB killer
is de boete 385,- en inbeslagname motorfiets.
 
Overigens controleert de politie hier (west Brabant)wel degelijk regelmatig op uitlaten,word je betrapt op het rijden zonder DB killer
is de boete 385,- en inbeslagname motorfiets.
Is niet genoeg
Kenteken intrekken en uit de verzekering knikkeren
Dat doet pas pijn :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan