Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Ken nog wel een weg waar er per dag een stuk of 10 vrachtwagens met open dempers rijden, V8 gebrul en een stank alsof je in een tunnel in de file staat want als de klep open is is er een bypass langs de kat;)

Kunnen ze daar hun volgende pijlen op richten in deze maakbare samenleving!
 
Wielrenners makken geen herrie.
Dat zouden ze wel graag willen met dat 'HE AAN DE KANT" of 'WE KOMEN ERAAN" bla bla als ik op de brommer zit .
Gelukkig houden ze mij niet bij. , die wielrenners moeten verboden worden .
Als ik op de motor zit en ze gaan niet aan de kant dan geef ik even volgas als ik ze NET voorbij ben , klootzakken .
 
Ken nog wel een weg waar er per dag een stuk of 10 vrachtwagens met open dempers rijden, V8 gebrul en een stank alsof je in een tunnel in de file staat want als de klep open is is er een bypass langs de kat;)

Kunnen ze daar hun volgende pijlen op richten in deze maakbare samenleving!

Dat klinkt mooi hè *D :Y
 
Ik heb een racefiets met een luchthoorn. 😛

Maar serieus: als je niet van motoren houdt kan ik me goed voorstellen dat die herrie vreselijk irritant is.
Ik heb op een van de Honda's Faser uitlaten en daarop staat aan de binnenkant: not for highway use en die maakten ook veel herrie, waar ik zelf moe van werd. Dus dB killers er in gemaakt en nu maken ze een mooi geluidje en niet hard.

Als je lawaai mooi vindt, prima, maar maak dan je lawaai ergens waar niemand er last van heeft.
 
Op dat tijdstip kijken alleen bejaarden.... de rest mag de volgende ochtend weer vroeg op om te gaan werken. Ik? Ik ben een senior in een auto...... met bijna 40 jaren op de motor, waarvan ook nog enkele op een tweetakt (jaja lezertjes, dat mocht vroeger!) met een expansie uitlaat.
Maar idd, een kleine minderheid is er verantwoordelijk voor dat mooie dijkweggetjes afgesloten zijn voor de grotere groep die zich wel normaal gedraagt, en snapt dat je op een mooie zomerdag niet de godganselijke dag die teringherrie wilt horen! Ook zonder die pestherrie kun je best genieten hoor.....

Ik vraag me af als jouw fiets zo van de dealer komt, dus helegaar standaard en aan alle eisen van het rdw voldoet, men je wel kan verbieden
gebruik te maken van s'lands wegen. Raad van State of niet, maar
een groep uitsluiten is in mijn ogen discriminatie.
En verbodsbord met alleen een auto erop getekend is ook voor een motorfiets verboden gebied.
 
Ff knippen en plakken, hoop geen inbreuk te maken op kopyrite.
Misschien wel zo netjes om even de bron te vermelden:

 
Ik vraag me af als jouw fiets zo van de dealer komt, dus helegaar standaard en aan alle eisen van het rdw voldoet.
De vraag is: Hoeveel herrie mag er gemaakt worden?
Het is al belachelijk dat zwaardere motoren wordt toegestaan om meer herrie te produceren dan kleintjes.
Trek maar 1 lijn. Alle motoren een gelijke herrie-grens. Waarom een Harley met 1800cc veel meer herrie dan een licht fietsje?
Voor een buurtbewoner geheel oninteressant welk type motor voorbij komt. Die wil alleen maar rust!

Maar beste nu is om veel vaker en veel strenger te gaan controleren op onnodige dB's! Laat ze daar eens mee beginnen.
Bij meting teveel dB's, dan fiets naar het buro voor technische controle. Dat onderzoek dan 3 maanden laten duren. Is het iig effe STIL!!

Ik heb deze opmerking al wel eens eerder gemaakt:
De lol van 1 motorrijder met brulpijp is ergernis voor een hele woonwijk!
 
Tsja..... Ik heb jaren gereden met een Vmax met Doma's. Een 4 cylinder, 145 pk en twee zware uitlaten. Rijdende door een smalle straat met meerdere Vmaxen en de alarmen van auto's sprongen spontaan aan. De diepe brom was de oorzaak. Maar waar hier toch meer de discussie over gaat zijn de open uitlaten en de hoge toeren waarmee gereden wordt wat dus het snerpende eruit geeft. Op de snelweg al irritant, maar op smalle dikweggetjes (Lekdijk) SUPER irritant. Het zijnde gasten die zo'n dijk als circuit gebruiken en allen omwonende en fietsers de stuipen op het lijf jagen. Logisch dat zo'n dijk dan wordt afgesloten voor motorrijders. Ja ALLE motorrijders. Vervelend? Ja, maar de goede moet hier weer onder de kwade lijden (als zo vaak). Rij nu zo'n 4 jaar geen Vmax meer maar een brave motor met nog braver geluid. Mis het gebrom overigens in het geheel niet.......

En...."Loud pipes safes lives" is een fabel!
 
Raad van State of niet, maar
een groep uitsluiten is in mijn ogen discriminatie.
En verbodsbord met alleen een auto erop getekend is ook voor een motorfiets verboden gebied.

Wat mij betreft heb je hier zeker een punt, alleen helpt dat niet; hier wordt -bij wijze van spreken- een hele klas gestraft voor het etteren van enkelen. Wat normaal zou moeten zijn, is de etterbakken straffen en de rest van de klas ongemoeid laten.
 
Tja het mooie is dat fabrikanten om de zoveel tijd weer met strengere geluidseisen worden geconfronteerd,daar miljoenen aan uitgeven om
een motor redelijk stil te krijgen,vervolgens gaat flipsen die uitlaat er af slopen om er een herriepijp op te hangen.
In mijn ogen een geval van falend regering beleid,ze hadden gewoon de verkoop van herriepijpen moeten verbieden en als je zelf
toch een andere meer herrie dan standaard makende pijp er op hangt gewoon een wok melding er op en word je daarna nog een keer
betrapt is het motor in beslag nemen,zelfs op circuits mag je al niet meer boven een bepaald geluid niveau uitkomen,dus waarom op de openbare weg wel.
 
Pak dan ook alle auto's met die kut regenpijpen erop ook aan (ja die met die witte petjes en luide muziek)
, inclusief alle 'luxe' auto's zoals M3 en RS4 met standaard uitlaat 'luid' zijn .
Ik heb niets tegen een motor origineel houden , maar dan lijken we steeds meer op china , dat we helemaal niets meer mogen straks .
Akrapovic heeft toch DB killer ? las deze erin vast ipv schroeven .
 
Je RG-gamma, je hebt gelijk. Maar je zou toch ook niet willen dan er gekeurd gaat worden zoals in Duitsland. Daar ben je snel het haasje met de kleinste afwijking van het origineel. Een beetje custom maken en je hangt.

Ik rij nu met veel plezier op een motor waar het juist de uitdaging is om deze zo origineel mogelijk te maken. Het kan dus verkeren.....
 
Je RG-gamma, je hebt gelijk. Maar je zou toch ook niet willen dan er gekeurd gaat worden zoals in Duitsland. Daar ben je snel het haasje met de kleinste afwijking van het origineel. Een beetje custom maken en je hangt.

Ik rij nu met veel plezier op een motor waar het juist de uitdaging is om deze zo origineel mogelijk te maken. Het kan dus verkeren.....
 
- overlast door paarden die overal en nergens hun shit laten vallen
- overlast van wielrenners die 5 breed over de dijken moeten rijden en niet weten wat rood betekend
- overlast van fietser die met hun telefoon als een fucking zombie deelnemen aan het verkeer.
- overlast van voetgangers die denk dat ze de wereld ownen omdat ze voetganger zijn en wij maar moet uitkijken wat ze lopen op het zebrapad ook al is het voor hun rood
- overlast van busjes en suvs die denken dat ze het mannetje zijn met hun compensatie-autos en alleen oog hebben voor hun telefoontje of hun kekke cd-installatie.
- motorrijders veroorzaken geen overlast op dijkjes waar ze niet meer mogen rijden; dat doen nu stinkende herriemakende oldtimer die lang lang geleden al naar de sloop gebracht hadden moeten worden omdat het milieudelicten zijn maar daar kraait geen haan naar want dat ik zgn. mooi.
Daarom maken sommige motoren misschien iets meer geluid van loud pipes save lives.
 
In Duitsland is niet leuk. Afwijkingen niet toegestaan.
Custom maken voor NL is prima, als je dan maar binnen het aantal dB's blijft!
 
Nou sommige motoren maken wel ietsje meer geluid dan je nog redelijk zou kunnen noemen,hier rijd er 1 rond
die hoor je van ver af al aankomen,gooit hier achter de woningen nog een keer extra het gas open want hij wil blijkbaar laten merken dat hij er is.8)7
Een maat van mij woont in Rotterdam en als ik daar in de zomer langs ga dan hoor je sommige motoren heel de stad door gaan,meestal
die dingen met verlengde achterbrug.
 
Ik kan het lijstje langer maken hoor....

Maar geluidoverlast (in welke vorm dan ook) is wel ergenis nummer 1.......
 
Een motor met een standaard uitlaat is prima - uitlaat aanpassen zodat ie bewust luider/stoerder/whatever klinkt hoeft van mij ook niet. Zolang het maar streetlegal is. Maar is snap vooral niet waarom wij motorrijders met enige regelmaat tot paria worden uitgeroepen
 
Nou sommige motoren maken wel ietsje meer geluid dan je nog redelijk zou kunnen noemen,hier rijd er 1 rond
die hoor je van ver af al aankomen,gooit hier achter de woningen nog een keer extra het gas open want hij wil blijkbaar laten merken dat hij er is.8)7
Een motor met een standaard uitlaat is prima - uitlaat aanpassen zodat ie bewust luider/stoerder/whatever klinkt hoeft van mij ook niet. Zolang het maar streetlegal is. Maar is snap vooral niet waarom wij motorrijders met enige regelmaat tot paria worden uitgeroepen
Ik wel ,de opvallers zijn het die het voor de rest verpesten,zou iedere motor gewoon voldoen aan het toegestane geluidsniveau dan hoor je er
niemand over.En zo werkt het ook met de motorbendes,ook die verpeste het voor andere motorclubs die wel normaal doen.
 
- motorrijders veroorzaken geen overlast op dijkjes waar ze niet meer mogen rijden; dat doen nu stinkende herriemakende oldtimer die lang lang geleden al naar de sloop gebracht hadden moeten worden omdat het milieudelicten zijn maar daar kraait geen haan naar want dat ik zgn. mooi.
Daarom maken sommige motoren misschien iets meer geluid van loud pipes save lives.


Oldtimers is het probleem totaal niet , jij mist het punt .
Hoeveel oldtimers rijden er vs motorrijders ? wellicht 2% .
Ik ben het met je eens over de rest van de punten maar dit is dikke bullshit .
 
Wat mij betreft heb je hier zeker een punt, alleen helpt dat niet; hier wordt -bij wijze van spreken- een hele klas gestraft voor het etteren van enkelen. Wat normaal zou moeten zijn, is de etterbakken straffen en de rest van de klas ongemoeid laten.
Het probleem is dat de handhavers zijn wegbezuinigd en dus kiest men voor het enige alternatief dat overblijft: sluiting. Het is bijna discriminatie, maar je moet ook begrip hebben voor de aanwonenden die de ganse dag in het lawaai moeten zitten.
 
- motorrijders veroorzaken geen overlast op dijkjes waar ze niet meer mogen rijden.
Dat doen nu stinkende herriemakende oldtimer die lang lang geleden al naar de sloop gebracht hadden moeten worden ............
Slap gelul!!
Jawel, ik rijd WEL over dijkjes waar motoren niet mogen komen. Dan denk ik: Krijg de schijt!!
(net als geen controle op dB-killers is er ook geen controle op verbod!)
Mijn FZ van 1985 maakt helemaal GEEN overmatige herrie. Dat zou simpel kunnen, maar ik vind dat aso!
Als alle motoren niet meer herrie zouden maken dan mijn oldtimer, dan was deze herrie-discussie helemaal niet nodig :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan