Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Slap gelul!!
Jawel, ik rijd WEL over dijkjes waar motoren niet mogen komen. Dan denk ik: Krijg de schijt!!
(net als geen controle op dB-killers is er ook geen controle op verbod!)
Mijn FZ van 1985 maakt helemaal GEEN overmatige herrie. Dat zou simpel kunnen, maar ik vind dat onnodig!
Als alle motoren niet meer herrie zouden maken dan mijn oldtimer, dan was deze herrie-discussie helemaal niet nodig :X
Ik heb een 50 jaar oude oldtimer en die maakt alleen bandengeluid.
 
Bij het lezen van de titel komt er eigenlijk alleen maar in me op “Je moet je bek houden”.

Maar dan, stel je voor dat er iedere dag jochies voor je deur op een vuvuzela staan te blazen, ik zou gek worden 🤯
 
Slap gelul!!
Jawel, ik rijd WEL over dijkjes waar motoren niet mogen komen. Dan denk ik: Krijg de schijt!!
(net als geen controle op dB-killers is er ook geen controle op verbod!)
Mijn FZ van 1985 maakt helemaal GEEN overmatige herrie. Dat zou simpel kunnen, maar ik vind dat aso!
Als alle motoren niet meer herrie zouden maken dan mijn oldtimer, dan was deze herrie-discussie helemaal niet nodig :X
Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als je wel zou worden aangehouden,meneer u krijgt een bekeuring,ja maar de reden van het verbod is herrie en
dat maak ik niet meneer de agent,tja maar daar heb ik niks mee te maken u krijgt toch een bekeuring want
verbod is verbod,en dan naar de rechter om dat aan te vechten,zou mij benieuwen wat daar uit zou komen.
Ik denk dat je een goede kans zou maken om dat te winnen.
 
Afgelopen zomer een dagje gewandeld over de heide en zandvlakte. Die arme mensen die te horen krijgen "ga in een hutje op de heide wonen" komen ook bedrogen uit, want van waar ik stond klonken de motoren in de verte nog als een zwerm wespen.

Ik zal wel een zuurpruim zijn of oud worden oid maar als ik een motor voorbij zie rijden, of eerder hoor rijden met veel lawaai denk ik in eerste instantie "Wat een kut tokkie" dan wat leuk een mede motorrijder. Dus de mensen die dat dan de hele dag te horen krijgen kan ik de reacties wel van begrijpen.

Met een blèèrpijp geef je overigens oom agent ook alle tijd om alvast klaar te staan met zijn lazergun, heeft al ver van te voren in de gaten dat je lekker sportief aan het rijden bent. 8)7_O-

IMG_1305.JPG
 
Herriepijpen zijn ook nog eens slecht voor je zelf,je kan er Tinnitus van oplopen en daar kom je niet meer vanaf.
 
Tja, ondanks dat m'n uitlaat degene is zonder e-keur
...is het de E-keur airbox met E-keur filter die meer lawaai maakt
 
het wordt tijd voor de TÜV :Y
zoals bij de buren heb je ping-ping meuk op de brommer, dan laat je 'm hier mooi staan
of je belt je schoonvader voor de aanhanger
op youtube zie genoeg voorbeelden
 
Wel grappig , de Funduro is helemaal org. De ZRX helemaal niet incl. zgn blearpiep, mijn vr gaat bij beiden achterop mee en vindt de Funduro veel meer lawaai maken .
Geluid is maar een vreemd dingetje ,waar de 1 zich kapot aan ergert en de ander prachtig vindt.
 
Heerlijke discussie!!!!! Haha! Duidelijk de overhand hebben de 'geluid-arme' motorrijders. Maar laten we eerlijk zijn, overmatig geluid is zeer storend. Of het nu van je buren komt, de omgeving, je eigen kop of whatever...... Iedereen die z'n gezonde verstand gebruikt weet dat er grenzen zijn. Hou je er aan en het wordt een stuk prettiger voor je zelf en anderen.
 
Wat mij opvalt is dat er heel veel mensen met gehoorapparaten rondlopen, oorzaak motoren of wat me vd week weer opviel in de trein heeft iedereen oordopjes in met harde muziek aan..... :?

En voor de rest maak ik mij niet druk, toermotor vfr geheel origineel en duc met dB killers welke aangenaam stil is....
 
B| Nog sure if serious....
Maar ik ga ervoor....
Hoe snel denk je dat je een uitlaatdemper kunt verwisselen ?
Vooral als het een slip-on betreft...

vóór je gaat zeggen:”dat mag niet” , bedenk even dat het nu ook al niet mag....

je snapt niet hoe 't werkt
TÜV is een "handvat" om je te pakken
 
Ik snap best hoe het werkt, maar wanneer gaan ze mij pakken dan?
(behalve dan wanneer ik eens per jaar geld mag neertellen zodat een ander mijn motor mag bewonderen, buiten het gekloot om, de motor bij de bewonderaar mag brengen en weer ophalen)
 
Ik snap best hoe het werkt, maar wanneer gaan ze mij pakken dan?
(behalve dan wanneer ik eens per jaar geld mag neertellen zodat een ander mijn motor mag bewonderen, buiten het gekloot om, de motor bij de bewonderaar mag brengen en weer ophalen)
Ordinair geld vangen ,tuv of apk
 
Vanavond op NPO 2, De Monitor : Aflevering "Je leven vergald door herrie van motoren. Hebben motorrijders vrij spel? "
Ben benieuwd.:)
 
het wordt tijd voor de TÜV :Y
zoals bij de buren heb je ping-ping meuk op de brommer, dan laat je 'm hier mooi staan
of je belt je schoonvader voor de aanhanger
op youtube zie genoeg voorbeelden
In Duitsland rijden ze ook gewoon met sportdempers,alleen zijn die TUV of EU goedgekeurd,
en daar word ook genoeg mee gerommeld.
 
Zelfs nieuwe auto's mogen tegenwoordig in de EU nog maar 70dbs produceren. Koop je een nieuwe AMG en dan klinkt die als een Dyson stofzuiger.

En dan verbaast zijn dat iemand daar dan maar zelf wat aandoet.
 
Zelfs nieuwe auto's mogen tegenwoordig in de EU nog maar 70dbs produceren. Koop je een nieuwe AMG en dan klinkt die als een Dyson stofzuiger.

En dan verbaast zijn dat iemand daar dan maar zelf wat aandoet.
het hoort zicht aan alsof het een eerste levensbehoefte is 😁
als jullie je afvragen wat heeft hij
het is zondag en ik verveel me 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan