Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Voor mij zelf is het helemaal geen probleem,als motorliefhebber mag ik graag een gillende uitlaat horen,
maar kan me voorstellen dat andere mensen daar anders over denken,en dan met name in gebieden waar veel word gereden
door motorrijders,hier hoor je heel zelden een motor voorbij komen en dan is het probleem er niet echt.
 
Ik ga niet kijken, het wordt weer een duidelijk gekleurd verhaal waar je nu al het script hier kan neerzetten, filmpjes van extreem luide uitlaten en dan doen alsof iedereen zo rijdt, dezelfde type motorrijders komen weer aan bod en aan het woord. Nee, als het objectief zou zijn, mss, maar dit wordt weer zo'n subjectief verhaal

Tinintus komt van uitlaatgeluid. Tuurlijk, Al sinds de jaren 80 rijdt ik met oordoppen, voornamelijk vanwege het windgeruis. Al 30 jaar draag ik verplichte gehoorbescherming op mijn werk, incl jaarlijkse gehoorcontrole , ga nooit naar popconcerten, zelden koptelefoon in /op en toch tinitus, tja
 
Tja, wat voegt het nu toe...meningen zijn al duidelijk en de zwarte Piet weten we al..... :o :o
 
Tja, wat voegt het nu toe...meningen zijn al duidelijk en de zwarte Piet weten we al..... :o :o
Ja en die maken ook al zo,n herrie als ze met die pepernoten strooien. 😱 🤪
Strooigoed-331x448.jpg
 
Probleem op de dijkjes is niet de herrie pijp
Probleem op de dijk is het volgas van bocht naar bocht sprinten.

Als je gewoon met je herrie pijp 60-80 kmh in de 5e of 6e versneliing doet, is er (op een paar van die veganistische kraaktypes na) geen haan die ernaar kraait.
 
We belanden hier aardig in een discussie tussen 'VOOR' en "TEGEN'..... Maar er is ook een middenweg. Als iedereen zich zou houden aan de verkeersregels met snelheid en normaal optrekken zou er niets aan de hand zijn.

Overigens in 2018 zijn er maar landelijk 138 bekeuringen uitgedeeld voor te hard geluid. Dat valt me enorm mee. Dan zullen deze 'geluksvogels' er wel uitgepikt zijn omdat ze opvielen. Ga maar eens een dagje staan bij bijvoorbeeld Goedhart Motoren in Bodegraven. Dan niet bij z'n zaak, maar bij de oprit naar de A12. Als de politie daar zou staan halen ze op een dag met gemak die 138 bekeuringen.
 
Als iedereen zich zou gedragen ? tja dan is t leven ook wel over denk ik :Z
 
Als we straks allemaal met electromotoren rijden zal er dan nog geklaagd worden door de bewoners rondom dijkwegen?...;)
Met een electromotor b.v een Zero mag je nu ook niet op die bepaalde dijkwegen rijden.
 
Als we straks allemaal met electromotoren rijden zal er dan nog geklaagd worden door de bewoners rondom dijkwegen?...;)
Met een electromotor b.v een Zero mag je nu ook niet op die bepaalde dijkwegen rijden.

Die rijdende vibrators geven op het moment NOG geen geluid
Dat word wel anders als er een paar voetgangers en fietsers zijn aangereden omdat ze de motor (en auto) "niet aan hoorde komen"

Ik zei pas nog tegen m'n collega:
"Jouw zoon gaat later een boete krijgen wegens 'een niet door het RDW goedgekeurd geluiid op zijn brommer' te hebben"
 
We belanden hier aardig in een discussie tussen 'VOOR' en "TEGEN'..... Maar er is ook een middenweg. Als iedereen zich zou houden aan de verkeersregels met snelheid en normaal optrekken zou er niets aan de hand zijn.

Overigens in 2018 zijn er maar landelijk 138 bekeuringen uitgedeeld voor te hard geluid. Dat valt me enorm mee. Dan zullen deze 'geluksvogels' er wel uitgepikt zijn omdat ze opvielen. Ga maar eens een dagje staan bij bijvoorbeeld Goedhart Motoren in Bodegraven. Dan niet bij z'n zaak, maar bij de oprit naar de A12. Als de politie daar zou staan halen ze op een dag met gemak die 138 bekeuringen.

Dan is bij heel veel mensen de lol van motorrijden voor 90% weg denk ik.

Ik pretendeer echt niet dat ik als Marquez over straat ga, maar als ik me overal braaf aan de snelheid zou houden weet ik niet of ik motorrijden nog zo leuk zou vinden als ik het nu vindt.
Ik probeer wel zoveel mogelijk rekening te houden met overig verkeer, en zal bij bebouwing of binnen de bebouwde kom me ook prima gedragen.
Maar als ik vrij baan heb, wil ik me ook graag uit leven.
 
Het viel me vanmiddag tijdens het fietsen op dat er meer auto's rond rijden met herriepijpen.
De enkeling op een motor (Bikkel = echte motorrijder) doet normaal en maakt geen herrie.


ik denk Rik, dat t diezelfde aso s zijn die ook niet :W met blearpiep ,zijn geen echte :] ben ik tot inzicht gekomen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan