Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Bang dat je 15+ 'C voor dit jaar wel kan vergeten.

Voor mij zo ongeveer wel laatste ritje. Het was gister nog acceptabel weer, dus laatste kans(?) gelijk maar gegrepen.
Over 1 1/2 week is 1 dec en dan mag ik van de overgangs-regeling MRB met de FZ niet meer de weg op. De BB is allergisch voor zout!
Dus nu de pekel eraan komt, ben ik vlot verdwenen........................ :X
Tijd voor 't totootje met kacheltje aan. Het moet per slot wel gezellig blijven!

Nee, gister niks winterkleding. Gewoon all-round-jack, die dan weliswaar met doorlucht-ritsen open, ook bruikbaar is tot ca 30'C.
Oke, gister heb ik WEL de windstopper erin ingeritst.
Als broek gewoon mijn motor-jeans, met eronder zo'n winter-panty. Ik heb wel een textiel-broek, maar de voorkeur blijft voor de jeans!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren nog 100km gereden,heerlijk weertje,ik rij de hele winter door als het droog is,
strooizout heb je alleen last van als het nat is.Herriepijp heb ik niet,dus ook niemand tot last.
 
Ach ik kijk niet op een graadje ofzo....ooit in feb. met zonnetje erbij hier over de grens en met duc gereden....globalwarming zegmaar..... :+

Mijn motoren zijn nog niet zover....en ik heb mazzel dat de Mrs. mijn MRB’s betaald.
 
En ter compensatie van herrie heb ik een slimme speaker gekocht, kan ik daar tegen schreeuwen. Met ‘broem broem’ geeft een mevrouw antwoord dat het Engelse serie was... _O-
 
En ter compensatie van herrie heb ik een slimme speaker gekocht, kan ik daar tegen schreeuwen. Met ‘broem broem’ geeft een mevrouw antwoord dat het Engelse serie was... _O-
Ik ben van alle gemakken voorzien,radio en CB installatie ,dus dat is wel fijn.
 
Voor mij zo ongeveer wel laatste ritje. Het was gister nog acceptabel weer, dus laatste kans(?) gelijk maar gegrepen.
Over 1 1/2 week is 1 dec en dan mag ik van de overgangs-regeling MRB met de FZ niet meer de weg op. De BB is allergisch voor zout!
Maar ook komt nu pekel aan de beurt en dan ben ik vlot verdwenen........................ :X
Ik heb met mijn eerste BB bijna 10 jaar elke dag gereden, dus ook in de pekel.
Nog nooit een motor gehad die beter tegen de pekel kon dan de BB. Na 10 jaar nog niet 1 roestplekje!
OK, wel met behulp van ACF50, maar dat deed ik bij andere motoren ook.
 
Ik ben van alle gemakken voorzien,radio en CB installatie ,dus dat is wel fijn.
Gemakken, ik eerder last....onderweg geen getetter aan mijn hoofd. Enige wat ik fijn zou vinden is een bredere kuip. Maar a, vind het niet uitzien en b. ben geen type voor zo’n ‘RT’ gedrogt.
 
Ik heb met mijn eerste BB bijna 10 jaar elke dag gereden, dus ook in de pekel.
Nog nooit een motor gehad die beter tegen de pekel kon dan de BB. Na 10 jaar nog niet 1 roestplekje!
OK, wel met behulp van ACF50, maar dat deed ik bij andere motoren ook.
In een ander forum van de BB begreep ik dat ik nog 1 1/2 ton te rijden heb, voordat er mogelijk een koppelingsprobleem komt.
Maar na reparatie, gaat ie dan wrs nog een heel stuk verder...........................:?
Hierboven lees ik na 10 jr rijden in de pekel niet 1 roestplek te bekennen. Mijn BB komt bij voorkeur nooit in pekel................dus................:]

Samengevat:
Tegen de tijd dat mijn BB het gaat opgeven, dan loop ik al lang achter een rollator. Of ben mss geheel verdwaasd door dementie..............🤪
Lijkt erop dat de BB zijn baasje flink gaat overleven.............. :t
 
Tja dat gaat die van mij ook wel,staat nu op 112000 er zijn lieden die er 500000 +miles mee gereden hebben,heb
ik nog ff te gaan:]
 
Honda kwaliteit,vroeger een 1973 CB750 gehad die had 160000 gelopen voordat hij zei doe het zelf maar,en was ook
nog eens mijn eigen schuld omdat ik het oliepeil niet vaak genoeg controleerde.
 
En met de aangekondigde snelheidsverlaging hebben ze het eeuwige leven.....overigens wel ook een hardloop topic.. _O-
 
Over een poosje molt de ethanol brandstof die dingen toch wel omdat ze maar eens per jaar gebruikt worden.
 
Last....lees extra kosten dat ga je krijgen...ben benieuwd per 1 Jan.

Ik ga binnenkort mijn vaste lasten excelsheetje updaten...en goedkoper zal het niet worden tenzij ik de motoren en auto dump.... :o
 
Wat ik in het programma toch eng vond om te horen, is dat de vorig jaar 138 uitgedeelde bekeuringen omtrent geluidsoverlast zijn uitgegeven op basis van 'de mening van de agent'...
Dus als Oom Agent vindt dat hij van mening is dat jouw brommert teveel geluid produceert (zonder meting en blijkbaar vooronderzoek naar hoeveel jouw fiets mág maken)...prent!

Daar moet elke advocaat toch gehakt van maken lijkt me?
Ik vind als burger ook wel eens wat...
Wat niet helemaal duidelijk is uit de uitzending, maar wel een rol speelt, als je "onnodig" geluid maakt (gassen in een tunneltje of voor een rood verkeerslicht) je ook een bekeuring kunt krijgen. Dan is het ook met een "Sparta met" te doen om een prent te scoren.
 
Wat niet helemaal duidelijk is uit de uitzending, maar wel een rol speelt, als je "onnodig" geluid maakt (gassen in een tunneltje of voor een rood verkeerslicht) je ook een bekeuring kunt krijgen. Dan is het ook met een "Sparta met" te doen om een prent te scoren.

Onnodig claxonneren is ook verboden,toch doet half,irritant,nederland het 🤔 🧐
 
Ergens in de polder tussen Blokzijl en Giethoorn, mooie stuurweggentjes. Maar daar zomers op zondag toch geregeld een controle met lasergun. En kijk maar kilometers vooruit, want zij hebben je eerder dan dat jij ze opmerkt. Terwijl ze toch open en zichtbaar staan. Neen controle is er wel, en net als je het niet hebben wil.

Bedoel je niet die van Vollenhove naar Blokzijl? Of andersom uiteraard *O*

Ff verderop als je door Blokzijl heen bent richting Kuinre is het golvend, maar met 60-80 goed te doen en daar heb je ook echt niet snel last van de mannen in het blauw (zwart-fluogeel tegenwoordig)
 
15 jaar naast een school gewoond.
Heerlijk.
S'morgens en s'middagsvoor de school open gaat hoor je de kinderen, dan tijdens het speelkwartier.
Woensdag middag en in het weekend was het altijd doodstil.
Van de dubbel geparkeerde auto's als de kinderen gebracht werden heb je meer last.

Langs een dijk wonen met veel verkeer is erger.

Niet! Het is allebei niks. Je kunt beter in boeren gebied wonen, een paar weken per jaar is het inderdaad ff hektiek, maar groeiend gewas maakt geen lawaai.
 
Niet! Het is allebei niks. Je kunt beter in boeren gebied wonen, een paar weken per jaar is het inderdaad ff hektiek, maar groeiend gewas maakt geen lawaai.
Boerengebied is ook niet alles,ja lekker rustig ,maar de wegen zijn riskant,ik heb al genoeg meegemaakt wat dat betreft,zoals
de nodige bijna aanrijdingen met trekkers, koeien,paarden,herten op de weg,en op de meeste plaatsen moet je altijd
rekening houden met zand en modder op de weg,en dan ben ik in die gebieden een extreem voorzichtige en rustige rijder,
er rijden hier mongolen rond die hun verstand op nul hebben,regelmatig knallen die op een boom of komen in een greppel
of sloot terecht ,soms met heel nare gevolgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan