Overlast motoren door herrie uitlaten - De Monitor 10 november 22.40 NPO2

Bedoel je niet die van Vollenhove naar Blokzijl? Of andersom uiteraard *O*

Ff verderop als je door Blokzijl heen bent richting Kuinre is het golvend, maar met 60-80 goed te doen en daar heb je ook echt niet snel last van de mannen in het blauw (zwart-fluogeel tegenwoordig)
Neen richting kuinre nog nooit gezien.
 
Boerengebied is ook niet alles,ja lekker rustig ,maar de wegen zijn riskant,ik heb al genoeg meegemaakt wat dat betreft,zoals
de nodige bijna aanrijdingen met trekkers, koeien,paarden,herten op de weg,en op de meeste plaatsen moet je altijd
rekening houden met zand en modder op de weg,en dan ben ik in die gebieden een extreem voorzichtige en rustige rijder,
er rijden hier mongolen rond die hun verstand op nul hebben,regelmatig knallen die op een boom of komen in een greppel
of sloot terecht ,soms met heel nare gevolgen.
Als ik op de motor een rondje ga maken moet ik ook opletten voor modder als het toevallig oogsttijd is.
Als er dan al ergens herten zijn, dan is het wel hier om de hoek bij ons op de Veluwe. In de afgelopen 50 jaar nog nooit tegen een hert aan gereden.
1x een keer een klein wild zwijn onder de auto. Dus dat valt dan ook nog wel mee.
 
Laatst bewerkt:
Boerengebied is ook niet alles,ja lekker rustig ,maar de wegen zijn riskant,ik heb al genoeg meegemaakt wat dat betreft,zoals
de nodige bijna aanrijdingen met trekkers, koeien,paarden,herten op de weg,en op de meeste plaatsen moet je altijd
rekening houden met zand en modder op de weg,en dan ben ik in die gebieden een extreem voorzichtige en rustige rijder,
er rijden hier mongolen rond die hun verstand op nul hebben,regelmatig knallen die op een boom of komen in een greppel
of sloot, terecht soms met heel nare gevolgen.

Je had de komma verkeerd staan zag ik. Wegen zijn niet zo riskant als je denkt. Natuurlijk zijn de kleinste weggetjes niet allemaal even goed onderhouden, maar gewoon je gemak houden en gas pas open trekken als het kan. Deze maanden bietencampagne in de polder, dan is het inderdaad uitkijken, maar over het algemeen begint de ellende pas wanneer het regent. Dan vind ik modder op de weg gevaarlijker dan sneeuw.
 
Je had de komma verkeerd staan zag ik. Wegen zijn niet zo riskant als je denkt. Natuurlijk zijn de kleinste weggetjes niet allemaal even goed onderhouden, maar gewoon je gemak houden en gas pas open trekken als het kan. Deze maanden bietencampagne in de polder, dan is het inderdaad uitkijken, maar over het algemeen begint de ellende pas wanneer het regent. Dan vind ik modder op de weg gevaarlijker dan sneeuw.
Wegen niet zo riskant?ik heb zelfs een aantal herten vlak voor mijn neus over de weg zien springen,en dat waren geen kleintjes,
verder trekkers die zo weinig ruimte laten dat je bijna van je motor valt,of die gewoon de weg opschieten voor je neus.
Ook heb ik de nodige andere dieren voor m,n wielen gehad,zoals Eekhoorns,Hazen,Konijnen,Ratten en zelfs koeien die de hele weg blokkeerden,
het is hier niet alleen maar polder gebied ook veel bossen,ik rij er altijd rustig want je weet nooit wat je tegenkomt ,en dat zijn niet alleen de dieren of modder,
maar ook figuren die achterlijk hard rijden,een aantal bomen hebben dan ook littekens van aanrijdingen,en sommige zijn gesierd met gedenktekens
waar het blijkbaar goed mis is gegaan.
 
Boerengebied is ook niet alles,ja lekker rustig ,maar de wegen zijn riskant,ik heb al genoeg meegemaakt wat dat betreft,zoals
de nodige bijna aanrijdingen met trekkers, koeien,paarden,herten op de weg,en op de meeste plaatsen moet je altijd
rekening houden met zand en modder op de weg,en dan ben ik in die gebieden een extreem voorzichtige en rustige rijder,
er rijden hier mongolen rond die hun verstand op nul hebben,regelmatig knallen die op een boom of komen in een greppel
of sloot terecht ,soms met heel nare gevolgen.


Jij ziet wel erg veel "beren" op de weg ,ik woon m n hele leven al in t buitengebied en ben niet echt een rustige rijder , maar ben nog nooit in een lastige situatie gekomen ,gewoon goed opletten ,en als er geoogst of gezaaid wordt nog beter opletten, is goed voor je reflexen ;)
 
Jij ziet wel erg veel "beren" op de weg ,ik woon m n hele leven al in t buitengebied en ben niet echt een rustige rijder , maar ben nog nooit in een lastige situatie gekomen ,gewoon goed opletten ,en als er geoogst of gezaaid wordt nog beter opletten, is goed voor je reflexen ;)
Geen beren maar boeren 🤪er zijn hier zat wegen die gewoon goed begaanbaar zijn,maar ik rij liever over de kleinere wegen en ja
daar is het extra goed opletten,ik reed een keer achter een Pool die in volle vaart tegen een fazant reed,dat gaf een enorme klap,zo erg
dat de veren op m,n helm kwamen,dat is dan nog maar een klein beestje.
 
Deze maanden bietencampagne in de polder, dan is het inderdaad uitkijken, maar over het algemeen begint de ellende pas wanneer het regent.
Dan vind ik modder op de weg gevaarlijker dan sneeuw.
Vorig weekend nog een ritje gemaakt. Idd in sommige bochten met modder en platgereden bladeren was wel effe rustig aan!

Ook heb ik de nodige andere dieren voor m,n wielen gehad,zoals Eekhoorns,Hazen,Konijnen,Ratten en zelfs koeien die de hele weg blokkeerden,
het is hier niet alleen maar polder gebied ook veel bossen,ik rij er altijd rustig want je weet nooit wat je tegenkomt ,en dat zijn niet alleen de dieren of modder,
maar ook figuren die achterlijk hard rijden,een aantal bomen hebben dan ook littekens van aanrijdingen,en sommige zijn gesierd met gedenktekens
waar het blijkbaar goed mis is gegaan.
Het lijkt wel of jij alle dieren aantrekt.
Ik rijd toch heel wat over de Veluwe, maar dat er een beest voor me oversteekt, dat is maar zelden. (of ik moet mss een andere bril gaan kopen?)

Wat ik me nog wel herinner bij beesten die de hele weg blokkeren dat was op Corsica.
Ik kom de bocht om met best een vaartje, heeft een varkenshoeder besloten dat zijn beesten naar de andere kant van de weg moeten.
Vol in de remmen, maar ik stond ondertussen al midden tussen de varkens. (je weet wel, van die beesten die zwart gevlekt zijn)
Voor/ achter overal varkens om me heen. Na een minuutje of wat waren ze alle naar de andere kant en kon ik weer verder.

Op de Veluwe zeggen wij gewoon "Doei"
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het hier nu over beesten op de weg op de veluwe gaat..

Een van de laatste keren dat ik nog in NL was reed ik met mijn nu vrouw (ruim 10 jaar geleden) over de veluwe in de schemer, en in mijn ooghoek zag ik iest naast de vangrail bewegen (snelweg kant), iets groots, ik zag niet echt wat het was, maar mijn vrouw wel, een wild zwijn, en wel zo groot dat ze elkaar bijna recht in de ogen aan konden kijken..

Zijn die er nog steeds? Als je zo'n beest aan rijdt met 120km/h heb je toch een serieus probleem..
 
Aangezien het hier nu over beesten op de weg op de veluwe gaat..

Een van de laatste keren dat ik nog in NL was reed ik met mijn nu vrouw (ruim 10 jaar geleden) over de veluwe in de schemer, en in mijn ooghoek zag ik iest naast de vangrail bewegen (snelweg kant), iets groots, ik zag niet echt wat het was, maar mijn vrouw wel, een wild zwijn, en wel zo groot dat ze elkaar bijna recht in de ogen aan konden kijken..

Zijn die er nog steeds? Als je zo'n beest aan rijdt met 120km/h heb je toch een serieus probleem..

Ja hoor. Maar vaak is te voorspellen of ze er ook zitten door te kijken of de bermen omgewoeld zijn. Ze hebben vaak vaste routes qua oversteken.
 
Gelukkig hebben we in Brabant alleen maar tamme varkens,wel heulllllllllllll veel,
pig.png
oink houdoe.
 
Die zwijnen kunnen best flink aan de maat worden.
Je kan ze bijv zien bij het Aardhuis op de Aardmansberg. (vlak bij Apeldoorn)
Als je zo'n beer ziet liggen, dan krijg je vanzelf ontzag. Zo'n 150kg lijkt me best aannemelijk.
Neem gerust aan, als je met de motor tegen zo 1 aanrijdt, dat jij en je motor aan gort zijn.
Ook met auto zal het dan wel gevalletje total-loss worden?
 
Ja hoor. Maar vaak is te voorspellen of ze er ook zitten door te kijken of de bermen omgewoeld zijn. Ze hebben vaak vaste routes qua oversteken.
Is niet te voorspellen ,ze komen ook gerust in 1x de weg op! M.n als ze ergens van schrikken.wel leuk als je er een beetje aan gewend bent,de gemiddelde tourist schrikt zich de vlekken. :t
 
Die zwijnen kunnen best flink aan de maat worden.
Je kan ze bijv zien bij het Aardhuis op de Aardmansberg. (vlak bij Apeldoorn)
Als je zo'n beer ziet liggen, dan krijg je vanzelf ontzag. Zo'n 150kg lijkt me best aannemelijk.
Neem gerust aan, als je met de motor tegen zo 1 aanrijdt, dat jij en je motor aan gort zijn.
Ook met auto zal het dan wel gevalletje total-loss worden?
Zoiets? :+
dikkeduitsert.jpg
 
Veel eten...................IK :?...................... ik drink alleen water en eet niet meer dan een droge cracker!

De buik van zo'n mega-zwijn lijkt idd wel zoals op de foto..........................
Duidelijk is wel dat wanneer je er met een gangetje van 80 op klapt, dat de schade hevig zal zijn.
 
Wegen niet zo riskant?ik heb zelfs een aantal herten vlak voor mijn neus over de weg zien springen,en dat waren geen kleintjes,
verder trekkers die zo weinig ruimte laten dat je bijna van je motor valt,of die gewoon de weg opschieten voor je neus.
Ook heb ik de nodige andere dieren voor m,n wielen gehad,zoals Eekhoorns,Hazen,Konijnen,Ratten en zelfs koeien die de hele weg blokkeerden,
het is hier niet alleen maar polder gebied ook veel bossen,ik rij er altijd rustig want je weet nooit wat je tegenkomt ,en dat zijn niet alleen de dieren of modder,
maar ook figuren die achterlijk hard rijden,een aantal bomen hebben dan ook littekens van aanrijdingen,en sommige zijn gesierd met gedenktekens
waar het blijkbaar goed mis is gegaan.
Mijn god zeg, jij trekt echt álles aan :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan