Overlevingskansen te water raken

Water in water weegt niks, natte kleding wordt pas een probleem als je het water uit wil.

Vroeger met reddingszwemmen prima kunnen zwemmen met kleding en regenpak aan ( wel in een warm zwembad) Laarzen kan je als drimiddel gebruiken als je deze uit kan krijgen.

De klap en in paniek raken zal een groter probleem zijn dan een nat motorpak.
 
Helm geeft juist drijfvermogen

Ga dit dan eerst maar is uitproberen, ben benieuwd hoelang je, je helm ophoudt in het water })

En dit is dan nog wel in een oefen omgeving ;)

Een helm heeft natuurlijk wel drijfvermogen, maar het zwemt niet echt lekker, je bent al gedesoriënteerd en het motorpak geeft ook weerstand, dus lijkt mij dat je, als eerste (in paniek toestand) je helm af doet. :Y
 
Dag allen,

Ik vroeg me laatst af hoe het is om te water te raken met de motor.

Wat zijn de overlevingskansen wanneer je in vol ornaat te water raakt in een kanaal?

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een leren pak aan hebt deze zich helemaal volzuigt met water en het zwemmen wel erg zwaar wordt.

Heeft iemand hier zoiets meegemaakt?


Misschien moet je ook niet alles willen weten Sas :P :+

Zelf hoop ik altijd dat als het mij ooit zou overkomen , ik geen pijn heb :X ;) Op mij wachten er helaas ook geen 11 maagden mocht het fout aflopen _O-
 
Laatst bewerkt:
Je houdt er een zere rug aan over.

Maandje geleden namelijk een motorrijder geholpen om zijn motor uit de sloot te trekken. Die had de bocht niet goed ingeschat :+
 
Ben ik de enige die nu denkt: moet ik eens proberen ?

(hoewel ik niet graag helm of laarzen zou kwijtraken... )
 
Iedereen gaat ervan uit dat je op een plek te water raakt waar je er weer makkelijk uit kan. Kan me zo voorstellen dat dit niet altijd het geval is, dan lijkt het mij zaak om zo snel mogelijk zoveel mogelijk uit te trekken.

_O-

volgens mij heb je handen en voeten keihard nodig om je hoofd boven water te houden......laat staan dat je je dan ook nog kan uitkleden.
Ik rij in een leren overall....voordat ik die uit,heb lig ik op de bodem. maar misschien kan ik dan nog opstappen en vol gas de wal op rijden...
 
Dag allen,

Ik vroeg me laatst af hoe het is om te water te raken met de motor.

Wat zijn de overlevingskansen wanneer je in vol ornaat te water raakt in een kanaal?

Ik kan me voorstellen dat wanneer je een leren pak aan hebt deze zich helemaal volzuigt met water en het zwemmen wel erg zwaar wordt.

Heeft iemand hier zoiets meegemaakt?

De vraag die nog niet gesteld is: Kan jij zwemmen ?

Dat verhoogd je overlevingskansen nl best wel :Y
 
Iedereen gaat ervan uit dat je op een plek te water raakt waar je er weer makkelijk uit kan. Kan me zo voorstellen dat dit niet altijd het geval is, dan lijkt het mij zaak om zo snel mogelijk zoveel mogelijk uit te trekken.

Hoe ga je dat doen ?

Ik heb ooit een in-take gedaan waarbij zwemmen ook aan de orde kwam. Nadat je al een tijd afgemat was, oa door veel oefeningen zwemmend in kleding, mochten we in een overall het water in en daarna mocht je 'm in het water dobberend uit doen, laten zinken, opduiken en weer aan doen.

Dat is nauwelijks te doen, bijna niemand redde dat. En dan heb ik het alleen over het uitdoen van die overall.
Als ik me bedenk dat ik dat zou moeten doen met motorkleding.... :N
Ik zou kiezen voor aanhouden en zien dat je iets drijvends vind of op de kant zien te komen.
 
Of ik snap de humor niet of zijn er meer mensen die zich ook ergeren aan die flauwe reacties op een toch serieuze vraag van de topic-starter ?
TS reageert zelf niet, en het blijft natuurlijk wel het MF he :]
(er zijn overigens al voldoende serieuze reacties geweest)
 
Kan me een verhaal herinneren van aantal jaar terug hier op MF. Gozer was dacht ik ergens in een haven onderuit gegaan en met het hele spul van de kade geschoven midden in de nacht. Hij kon het wel zelf typen maar was niet aan te raden geloof ik.
 
Hoe ga je dat doen ?

Ik heb ooit een in-take gedaan waarbij zwemmen ook aan de orde kwam. Nadat je al een tijd afgemat was, oa door veel oefeningen zwemmend in kleding, mochten we in een overall het water in en daarna mocht je 'm in het water dobberend uit doen, laten zinken, opduiken en weer aan doen.

Dat is nauwelijks te doen, bijna niemand redde dat. En dan heb ik het alleen over het uitdoen van die overall.
Als ik me bedenk dat ik dat zou moeten doen met motorkleding.... :N
Ik zou kiezen voor aanhouden en zien dat je iets drijvends vind of op de kant zien te komen.

Schoenen/laarzen uit en dan ondersteboven terug in het water steken en als drijver gebruiken...
 
Ik vroeg me laatst af hoe het is om een vulkaan in te rijden.
Wat zijn de overlevingskansen wanneer je in vol ornaat te lava raakt in een vulkaan?
 
Ik vroeg me laatst af hoe het is om een vulkaan in te rijden.
Wat zijn de overlevingskansen wanneer je in vol ornaat te lava raakt in een vulkaan?


Probeer het eens uit en laat het ons weten . :+

Maar te water raken die kans erop ligt in Nederland iets meer voor de hand ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je daarmee teveel energie verspeeld :Y Een vrouw heeft standaard twee drijvers on board 8-)

Een vrouw blijft, door meer onderhuids vetweefsel, (waaronder "the boobies") beter drijven dan een man ;)
(Geldt minder voor magere (te slanke) vrouwen)

Maar met een strak motorpak, laarzen en een helm op, zou de weerstand het wel eens van haar fysieke kracht kunnen winnen })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan