Overlopende carberateur Suzuki GS 450 L 1983

Occie

MF'er
17 jul 2006
118
0
34
Amersfoort
Ik heb een suzuki GS 450 L uit 1983 aangeschaft en opgeknapt. de motor is verder in orde en hij loopt (bijna)als een zonnetje. Alleen geven de carberateurs problemen.

als je een stukje met deze motor rijd dan overstroomd de carburateur uit de luchtfilters en de overloop/beluchtingskanaatjes aan de bovenzijde van de vlotterkamers.
carburateur schoongemaakt... probleem blijft :N
carburateur vervangen... probleem blijft :N
vacuumslang "geknepen"... probleem (voorlopig) opgelost :Y

kan het zijn dat de carburateur meer benzine aanzuigt dan dat deze kan verwerken?

gr.

Remco
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Sommige machines hebben een bepaalde kraan-stand die dit mogelijk schijnt te maken; daar heb ik nooit echt het nut van begrepen.

Aan carburateurs zit altijd iets met slangetje(s)/buisje(s) dat "overloop" wordt genoemd; voornaamste functie: vlotterkamer-ventilatie, om te voorkomen dat een opgsloten lucht/damp-bel boven de vlotter de vlotter omlaag houdt en dan binnenwaartse (richting blok en luchtfilter) overstroming veroorzaakt.

Die "overloop" moet ruim en vrij ademen van open einde(n) tot IN iedere vlotterkamer; vuil/verstopping, kniek, beklemming veroorzaakt onheil.

Lastiger te vinden: een vervormd of niet soepel lopend vlotternaaldje; minstens goed bekijken onder sterk vergrootglas, extra aandacht voor eventueel modern rubber/kunststof sluit-tipje.
 

Aprilia4fun

MF veteraan
11 sep 2002
8.036
40
Noord Holland
is je vlotterniveau in orde ? misschien staat deze te hoog afgesteld ?
Je naald kan versleten of slecht zijn zodat deze niet goed afdicht als de vlotterbak vol zit waardoor de benzine gaat overstromen. Benzine kraan is van het vacuum type , je heb deze toch niet op pri stand staan he ?
 

Occie

MF'er
17 jul 2006
118
0
34
Amersfoort
Bedankt voor jullie reacties! :}

Wij zochten het probleem in eerste instantie ook bij het niet functioneren van de vlotters cq vlotternaalden. Bij de oorspronkelijke carberateurs konden we hier geen problemen vinden de vlotters sluiten goed. Ook bij de tweede set carberateurs konden we niets vinden maar het probleem bleef hetzelfde.

Als de motor draait en de benzine aangezogen word (kraan staat op ON of RES ;) )
dan doed de carberateur hetzelfde als op de PRI stand (overstromen dus :P )

Nu we dus de vacuum slang vernauwd hebben,
loopt de motor wel goed(vanavond kunnen testen :] ) Na het rijden zit er nog wel een beetje benzine in de luchtfilters maar de lekage blijft achterwegen *O* .

Ik denk dat ik het gewoon op de huidige manier blijf proberen, kijken hoe lang hij dat volhoud. En anders gaan de carberateur maar weer uit elkaar 8-) .

gr.

Remco
 

Occie

MF'er
17 jul 2006
118
0
34
Amersfoort
hmmm... ik denk dat je gelijk hebt.
Net nog even gereden en bij het snel optrekken krijgt de motor niet genoeg brandstof en houd hij in... is het propje in de vacuumslang dus toch niet zo'n goed idee :) ...dan toch maar weer uit elkaar B| .
Even carberateur reiniger aangeschaft misschien dat dit iets uitmaakt.
Zo niet dan toch nog maar een keer alle onderdelen nalopen.

Zijn deze motoren niet uitgerust met een benzinedrukregelaar?

gr.

Remco
 

Robinjo

MF veteraan
17 mei 2003
9.327
71
Driebergen
hmmm... ik denk dat je gelijk hebt.
Net nog even gereden en bij het snel optrekken krijgt de motor niet genoeg brandstof en houd hij in... is het propje in de vacuumslang dus toch niet zo'n goed idee :) ...dan toch maar weer uit elkaar B| .
Even carberateur reiniger aangeschaft misschien dat dit iets uitmaakt.
Zo niet dan toch nog maar een keer alle onderdelen nalopen.

Zijn deze motoren niet uitgerust met een benzinedrukregelaar?

gr.

Remco
Nee is gewoon zwaartekracht geregeld, anders breng je hem maar langs, zit niet ver van je af. :) Mail me maar.
 

Occie

MF'er
17 jul 2006
118
0
34
Amersfoort
Probleem is opgelost *O*

carberateur lekt niet meer, en de vacuumslang is weer prop vrij :Y

Aleen nu heb ik het probleem dat ik hem iet boven de 6000 toeren kan krijgen.

gr.

Remco
 

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
37
Apeldoorn
Bedankt voor jullie reacties! :}

Wij zochten het probleem in eerste instantie ook bij het niet functioneren van de vlotters cq vlotternaalden. Bij de oorspronkelijke carberateurs konden we hier geen problemen vinden de vlotters sluiten goed. Ook bij de tweede set carberateurs konden we niets vinden maar het probleem bleef hetzelfde.

Als de motor draait en de benzine aangezogen word (kraan staat op ON of RES ;) )
dan doed de carberateur hetzelfde als op de PRI stand (overstromen dus :P )

Nu we dus de vacuum slang vernauwd hebben,
loopt de motor wel goed(vanavond kunnen testen :] ) Na het rijden zit er nog wel een beetje benzine in de luchtfilters maar de lekage blijft achterwegen *O* .

Ik denk dat ik het gewoon op de huidige manier blijf proberen, kijken hoe lang hij dat volhoud. En anders gaan de carberateur maar weer uit elkaar 8-) .

gr.

Remco

is het benzinekraantje nog wel goed?
 

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
1
33
Omg. Alkmaar
Op de PRI stand moet het wel degelijk allemaal lopen, en niet dicht zijn.

ON of RES zijn allebei vacuumgestuurd op de kraan.
 

Occie

MF'er
17 jul 2006
118
0
34
Amersfoort
Het probleem is opgelost.
na het kopen van deze motor heb ik door het lekken van de carberateurs een andere geplaatst.
Waar ik alleen niet aan gedacht had was dat de orginele carberateur is aangepast aan de motor |( (andere luchtfilters e.d.)
Door een andere carberateur te plaatsen werd het mengsel niet goed waardoor de motor niet boven de 6000 toeren uitkwam.

Oplossing:
- oude carb weer schoongemaakt (voorkomt lekken :Y )
- oude carb terug geplaatst.... rijden maar *O*

eindelijk lekker toeren :]

Bedankt iedereen voor de reacties! :}

Dit is overigens mijn motor:


gr.

Remco