Overnachting tip voor auto+ trailer duitsland( vakantie italië)

koenWitjes

MF veteraan
23 jan 2010
3.903
101
026
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een veilige plek weten voor de auto maar voornamelijk de aanhanger met speeltjes er op. Thuis staat het spul natuurlijk altijd goed beveiligd maar zo op de trailer... uiteraard zal ik proberen de auto er zo voor te parkeren dat de trailer niet zomaar weg kan.

We vertrekken vanuit Nijmegen naar een camping aan het Gardameer, wellicht dat iemand iets moois weet? Tegen de grens aan

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een veilige plek weten voor de auto maar voornamelijk de aanhanger met speeltjes er op. Thuis staat het spul natuurlijk altijd goed beveiligd maar zo op de trailer... uiteraard zal ik proberen de auto er zo voor te parkeren dat de trailer niet zomaar weg kan.

We vertrekken vanuit Nijmegen naar een camping aan het Gardameer, wellicht dat iemand iets moois weet? Tegen de grens aan

Alvast bedankt.
Een autohof?
Er zijn autohofen met hotelkamers.
Auto en aanhanger op de bewaakte parking en de motoren goed vastmaken aan de aanhanger.
 
In verleden ging ik altijd met caravan naar Andalusië.
Nee, rustplaatsen langs de snelweg, en dus ook Autohof trekt veel verkeerde lieden aan. Daar vooral NIET overnachten.
Afgezien van gespuis dat daar rond kan lopen, heb je ook de hele nacht last van slaande auto-deuren.
Ook heel vervelend zijn trucks die moeten blijven lopen voor het koelaggegraat.

Halverwege gingen we daarom van de snelweg af, naar een stille plek in een klein dorpje met mss 50 inwoners.
We stonden naast een kerkhof. Je hebt dan iig heel rustige buren. Het was behalve een kerkklok super-stil daar.
De caravan bleef tijdens de stop gewoon aan de auto gehaakt. Gewoon slapen in je eigen vakantie-bed. Prima!!

Natuurlijk kan er ook in een heel klein dorpje iets gebeuren. Maar de kans is heel klein want er komt daar niemand. (bijna)
 
In verleden ging ik altijd met caravan naar Andalusië.
Nee, rustplaatsen langs de snelweg, en dus ook Autohof trekt veel verkeerde lieden aan. Daar vooral NIET overnachten.
Afgezien van gespuis dat daar rond kan lopen, heb je ook de hele nacht last van slaande auto-deuren.
Ook heel vervelend zijn trucks die moeten blijven lopen voor het koelaggegraat.

Halverwege gingen we daarom van de snelweg af, naar een stille plek in een klein dorpje met mss 50 inwoners.
We stonden naast een kerkhof. Je hebt dan iig heel rustige buren. Het was behalve een kerkklok super-stil daar.
De caravan bleef tijdens de stop gewoon aan de auto gehaakt. Gewoon slapen in je eigen vakantie-bed. Prima!!

Natuurlijk kan er ook in een heel klein dorpje iets gebeuren. Maar de kans is heel klein want er komt daar niemand. (bijna)
Met de caravan is het een ander verhaal.
Tenzij je in de auto gaat snurken of in de aanhanger, zou ik een autohof kiezen.
Heb jarenlang op autohofen geslapen.
Er zijn goede (bewaakte met slagboom en surveillant) en minder goede.
Via internet kan je voldoende info over autohofen vinden.
Koelwagens staan altijd apart van de rest van de vrachtwagens, juist i.v.m. geluidsoverlast.
Een autohof is wat anders dan een raststatte pal langs de snelweg he?!
 
Precies weg van de grote massa dat doe ik ook altijd
gespuis zoekt de massa op om er niet in op te vallen.

Ik weet niet wat je zoek zimmerfrei heb ik veel gedaan altijd vertrouwd.
 
Horizon Reizen biedt hotel Evaldo in Arabba aan. Kun je auto en aanhanger veilig laten staan, natuurlijk wel minimaal één overnachting heen, en één terug. Is een 2-3 uurtjes rijden van de garda see
 
Met de caravan is het een ander verhaal.
Tenzij je in de auto gaat snurken of in de aanhanger, zou ik een autohof kiezen.
Heb jarenlang op autohofen geslapen.
Er zijn goede (bewaakte met slagboom en surveillant) en minder goede.
Via internet kan je voldoende info over autohofen vinden.
Koelwagens staan altijd apart van de rest van de vrachtwagens, juist i.v.m. geluidsoverlast.
Een autohof is wat anders dan een raststatte pal langs de snelweg he?!
Hoe vaak was ik al in Duitsland? Natuurlijk weet ik best verschil tussen Raststätten en Autohöfe!
Als je dan geen mogelijkheid hebt om je eigen slaapplek te regelen neem idd zoals genoemd een Zimmer.
 
Wij zochten voor Oostenrijk, via de fernpas een gasthof in Zuid-Duitsland op.

Kan niet moeilijk zijn, anders ff googelen want onderweg zijn er zat mogelijkheden.

mocht je onzeker zijn dan ff van te voren bellen 0049….
 
In verleden ging ik altijd met caravan naar Andalusië.
Nee, rustplaatsen langs de snelweg, en dus ook Autohof trekt veel verkeerde lieden aan. Daar vooral NIET overnachten.
Afgezien van gespuis dat daar rond kan lopen, heb je ook de hele nacht last van slaande auto-deuren.
Ook heel vervelend zijn trucks die moeten blijven lopen voor het koelaggegraat.

Halverwege gingen we daarom van de snelweg af, naar een stille plek in een klein dorpje met mss 50 inwoners.
We stonden naast een kerkhof. Je hebt dan iig heel rustige buren. Het was behalve een kerkklok super-stil daar.
De caravan bleef tijdens de stop gewoon aan de auto gehaakt. Gewoon slapen in je eigen vakantie-bed. Prima!!

Natuurlijk kan er ook in een heel klein dorpje iets gebeuren. Maar de kans is heel klein want er komt daar niemand. (bijna)

Waren het maar de trucks die blijven lopen. Het zijn meestal de koelaggregaten en die piepen eerst voor ze aangaan voor evt vingers tussen draaiende delen en na een paar seconden stationair gaan ze over op hoog toerental. 4-cylinder diesel van uit mijn hoofd 1200cc (?)

OT: Ik herinner me een heel fijn adresje bij een veevoerfabriek, ga ff zoeken op Google. Was langs de A5 net voor de grens met Zwitserland.

Het lijkt niet meer te bestaan, heb met Streetview gekeken en de Bundesstrasse gevonden, maar bestaat blijkbaar niet meer. Desondanks: De A5 loopt pal langs de Rijn, waar wellicht ook wel jachthavens liggen met bewaakte parkeerplaatsen? Misschien daar eens naar kijken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon in een hotel met eigen parking zover mogelijk van de snelweg gaan slapen, het professionele gajes houdt zich allemaal op rondt snelwegen en doorgaande routes wachtend op vakantiegangers als jij.....Italie, Gardameer, tja problems, plan je reis goed en overnacht in kleine dorpen, of rij door, ik heb al meerdere ongeslaagde overvallen beroepsmatig mogen ondervinden door heel Europa.
zegt je gevoel dat het ergens niet pluis is dan is dat ook zo, kamperaars, of anderen met een caravannetje is leuk om naast te gaan staan maar die nemen gewoon de benen als jij een probleem hebt.
Veel kampertjes en caravans zijn als de ballenbak bij de mc Donalds voor de het volk die op jou, en of jouw spullen uit zijn.
Italiaanse politie niet vertrouwen, maar dat wist je al, want die werken gewoon samen met het tuig.
 
mooi om jullie ervaringen/meningen te lezen :)

Wat betreft zimmer frei zal er zat zijn alleen ik ben ook vaker op plekken geweest waar je geen aanhanger fatsoenlijk kwijt kon :). in de eerste reactie werd een camping aangegeven, opzich is dat ook geen gek idee nachtje in een tent naast het spul slapen.
Vorig jaar hebben wij een beetje rond getrokken en hadden wij eigenlijk de tent voor nood aangeschaft ivm rare corona periode bang misschien niet welkom te zijn in hotel ofzo. We hadden besloten het een nachtje te proberen in de tent te slapen voor de fun en vonden het wel keer leuk beetje back to basic ipv hotel tevens heb je veel meer leven om je heen. Uiteindelijk hebben wij op één nacht na dagelijks in de tent geslapen wel op een andere plek :D
360.jpg
 
Goed dat je er achter bent gekomen dat kamperen veel leuker is.
Daarom is 't voor mij altijd kamperen tenzij.....................

tenzij= heel slecht weer................of..................niet op tijd een camping kunnen vinden
 
Hotel Hubertus in Villanders..net voorbij Brixen..mega grote en veilige garage bij het hotel. Alles staat daar veilig en je slaapt in prima hotel..wel een korte steile klim naar het hotel.
 
Gasthof Steixner in Weer in t Inntal kom er altijd met de motor en deze zet ik niet eens op slot. Motoren / aanhanger kan achter het hotel staan achter het hek.
 
Heren bedankt voor alle opties, ga ze dit weekend aan de vrouw laten zien en een keuze maken welke meest gunstig liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan