overschrijven + schorsen = ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe was het ook alweer?

Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld.

Dat het jou niet uitmaakt zegt niets behalve dat het weergeeft zoals de overgrote meerderheid der nederlanders er over denkt namelijk ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Het gaat er gewoon om dat als je veel studeert en je stinkende best doet om je werk steeds beter te doen en je daardoor met keihard werken je hogerop werkt en bruto steeds meer gaat verdienen dat je daar vervolgens alleen maar voor gestraft wordt en je er eigenlijk geen zak mee opschiet.
En iedereen accepteert dat maar gewoon. Echt onbegrijpelijk.

En ik weet heus wel waar ik gelukkig van wordt en/of mee ben.

Daar baal ik trouwens wel van dat er hier op MF zo veel op de man wordt gespeeld ipv op de bal maar ja zo is het hedentendaagse voetbal helaas ook geworden. Super onsportief
 
Hoe was het ook alweer?

Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld.

Dat het jou niet uitmaakt zegt niets behalve dat het weergeeft zoals de overgrote meerderheid der nederlanders er over denkt namelijk ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Het gaat er gewoon om dat als je veel studeert en je stinkende best doet om je werk steeds beter te doen en je daardoor met keihard werken je hogerop werkt en bruto steeds meer gaat verdienen dat je daar vervolgens alleen maar voor gestraft wordt en je er eigenlijk geen zak mee opschiet.
En iedereen accepteert dat maar gewoon. Echt onbegrijpelijk.

En ik weet heus wel waar ik gelukkig van wordt en/of mee ben.

Daar baal ik trouwens wel van dat er hier op MF zo veel op de man wordt gespeeld ipv op de bal maar ja zo is het hedentendaagse voetbal helaas ook geworden. Super onsportief

Volgens mij is dat niet wat er staat. Het gaat over tevreden zijn met wat je hebt, niet dat anderen je niets kunnen schelen. Hooguit dat het je geen r*k kan schelen wat anderen allemaal aan bezittingen hebben.

Ik ben het absoluut met je eens dat de Nl overheid af en toe rare beslissingen neemt en dingen belachelijk veel duurder laat worden dan nodig. Bijv.: de tenderprocedures die zijn bedoeld om dingen goedkoper te maken, zitten vaak zo krom (lees: slecht omschreven) in elkaar, dat het totale kostenplaatje uiteindelijk een stuk hoger uitvalt vanwege al het meerwerk dat de aannemers/leveranciers eruit slepen, omdat de oorspronkelijke uitvraag zo brak was. Daar wordt door die aannemers bij het inschrijven op de tender zelfs al op gespeeld. Laag aanbieden, rekening houdend met de meerkosten die je nog in rekening kunt brengen vanwege alles wat in de uitvraag is vergeten of waarover niet goed is nagedacht.

Maar zoals MBM al eens schreef: het gras aan de andere kant lijkt altijd groener. Er is geen land ter wereld waar alles wel precies gaat zoals jij het wil. En als dat al zou bestaan, dan zou het alleen jouw wil zijn, niet die van de andere inwoners van dat land. Iedereen heeft namelijk zijn (m/v) eigen specifieke wensenpakketje; dat is in 1 land nu eenmaal niet 100% voor iedereen te bereiken.

Heel kort door de bocht gezegd: jij wil precies waar je MBM van beschuldigt: ikke, ikke, ikke...
})
 
Laatst bewerkt:
Waar jij je druk om maakt op zaterdag 7.08 uur. Mooi weer, pak de motor en geniet van de dag.
Morgen kan het weer anders zijn.
 
Gemiddelde loon van een normale arbeider bij onze ooster buren ligt zo rond de 1500 euro netto en ze hebben geen zorgtoeslag, huurtoeslag, kind gebonden budget enz enz.

Toch rijden ze in keurig nette jonge auto's, hebben ze het huis netjes voor elkaar enz enz.


Gemiddelde fatsoenlijke middenklasser koekblik kost daar rond de 160 euro per jaar aan wegenbelasting/mrb. Verzekering net zo duur als in nederland en dan hebben ze ook geen bpm

Ziekenfonds betaalt alleen de hoofdverdiener en partner en kinderen tot 26 jaar mits niet werkend zijn gratis mee verzekerd.

Dus ROVERHEID klopt hier volledig.

In Duitsland worden auto's en autobezit niet zo kapotbelast als in Nederland. Daarom rijden ze daar in normale auto's. Het BNP zal elkaar niet zoveel ontlopen.
 
Ik neem aan dat BNI bedoeld, per persoon, want je kunt Duitsland als geheel niet tegenover Nederland zetten, dat is toch een beetje appels en peren of reus en klein Duimpje.
Maar per inwoner scheelt het inderdaad helemaal niks, dwz $ 220 op jaarbasis.

Nederland BNI

Duitsland BNI

Als je op landen gaat kijken is Duitsland de nr 5 van de wereld en Nederland nr 23.

Maar volgens mij dwalen we behoorlijk af van het topic en het is geeneens vrijdag en we hebben een korte nacht voor de boeg. Bij het schorsen kun je ook nog eens een uur benadeeld of bevoordeeld worden. Rechtsongelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Heel kort door de bocht gezegd: jij wil precies waar je MBM van beschuldigt: ikke, ikke, ikke...

Als dat waar zou zijn dan loop ik die boodschap, dat het hier in nederland inmiddels totaal verknipt in elkaar steekt, niet overal waar het kan te verkondigen.
Dit in de hoop dat die inmiddels totaal ingedutte kudde loonslaven eindelijk eens wakker worden en in protest gaan tegen het totale uitknijpen en leeg persen van de nederlandse ROVERHEID.
Helaas laat de uitslag van de afgelopen verkiezingen dit niet zien en gaan ze nog meer arbeidsrechten kwijt en worden ze nog verder uitgeknepen zo met D66 en Groen links in de meest waarschijnlijke coalitie.

Ik kom niks te kort maar het zou wel leuk zijn als de geldelijke waardering van de nederlandse ROVERHEID eens wat groter zou zijn voor die minimaal 4 maanden per jaar dat ik alleen al voor de belastingdienst aan het werk ben.
En nee dan krijg je geen enkele toeslag of tegemoetkoming ergens meer in.
En van het geld wat dan over blijft moet ik over alles wat ik koop.verbruik of nodig heb nog btw, accijnzen milieu heffingen enz enz afdragen.

Bij elkaar in ieder geval genoeg om een bijstand gezinnetje met 2 kids 2250 euro netto per maand te kunnen geven. Waarmee we weer terug zijn bij het begin van mijn betoog.
 
Laatst bewerkt:
Als dat waar zou zijn dan loop ik die boodschap, dat het hier in nederland inmiddels totaal verknipt in elkaar steekt, niet overal waar het kan te verkondigen.
Dit in de hoop dat die inmiddels totaal ingedutte kudde loonslaven eindelijk eens wakker worden en in protest gaan tegen het totale uitknijpen en leeg persen van de nederlandse ROVERHEID.
Helaas laat de uitslag van de afgelopen verkiezingen dit niet zien en gaan ze nog meer arbeidsrechten kwijt en worden ze nog verder uitgeknepen zo met D66 en Groen links in de meest waarschijnlijke coalitie.

Ik kom niks te kort maar het zou wel leuk zijn als de geldelijke waardering van de nederlandse ROVERHEID eens wat groter zou zijn voor die minimaal 4 maanden per jaar dat ik alleen al voor de belastingdienst aan het werk ben.
En nee dan krijg je geen enkele toeslag of tegemoetkoming ergens meer in.
En van het geld wat dan over blijft moet ik over alles wat ik koop.verbruik of nodig heb nog btw, accijnzen milieu heffingen enz enz afdragen.

Bij elkaar in ieder geval genoeg om een bijstand gezinnetje met 2 kids 2250 euro netto per maand te kunnen geven. Waarmee we weer terug zijn bij het begin van mijn betoog.


Wat doe je er zelf aan, behalve op fora je ongenoegen uitten ?

Ik heb groot respect voor mensen die vinden dat er iets niet goed is en daar dan ook actie op ondernemen.

Alleen op een willekeurig forum iets roepen helpt helemaal niets, 0, niks.
Toch zijn dat degene die het hardst roepen en overtuigd zijn doen van hun mening.
En vaak zijn het ook degene die het minst bijdragen aan 'de maatschappij' en dat bedoel ik niet financieel gezien :)

Waar jij iedere keer dat uitkeringsgezin met 2250 euro inkomen vandaan haalt ?
Ik kom voor m'n werk nog wel s bij mensen over de vloer. Ook bij uitkeringstrekkers en mensen die niet anders kunnen dan van een uitkering leven. Als ik dan bij een flatwoning kom waar een alleenstaande moeder met drie kinderen woont en de kids hebben nauwelijks iets aan hun voeten wat je schoenen zou kunnen noemen en ze leven op het kale beton omdat ze vloerbedekking niet kunnen betalen.... dan weet ik dat een uitkering van 2250 bepaald niet standaard is, hoe vaak je dat ook roept. Ik vind het echt een non-argument.
 
Die 2250 euro komt uit de mond van onze minister Rutte en die zou je dan op zijn minst wel moeten mogen geloven. En nogmaals dat betreft een gezinnetje met 2 kinderen in de bijstand.
Voor de gein eens zoeken wat daar aan inkomen binnen komt. Iig 100% van het minimumloon, 170 euro zorgtoeslag, kinderbijslag, huurtoeslag,kindgebonden budget, kwijtschelding van gemeentebelastingen, tegemoetkoming in de kosten voor het sporten van de kinderen, internet aansluiting want tegenwoordig gaat alles digitaal en een computer anders wil het nog niet en dit ook om te voorkomen dat ze in een sociaal isolement komen. Dan kunnen ze nog 1x in de zoveel jaar aanspraak maken op de vervangkosten van een defekte wasmachine oid enz enz enz.

En die gevallen waar jij het over hebt daarvan roken er een heleboel weet ik ook uit eigen ervaring. Voor de gein eens uitrekenen wat dat op jaarbasis kost. Enig idee wat je met het geld wat dat kost zou kunnen doen aan kleding. schoenen of inrichting?

En ik stem al jaren of totaal blanco en dus tegen welke regering dan ook en de laatste jaren op de enige die tenminste nog enigzins wat goeds in petto heeft met nederland en dat dan ook voor de nederlanders wil behouden en het niet rond wil strooien in die bodemloze eu put of naar zo'n dictator als een erdogan of zo.
Is denkelijk wel antwoord genoeg.

Meer is er helaas niet mogelijk om veranderingen in het belastingstelsel voor elkaar te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Die 2250 euro komt uit de mond van onze minister Rutte en die zou je dan op zijn minst wel moeten mogen geloven. En nogmaals dat betreft een gezinnetje met 2 kinderen in de bijstand.
Voor de gein eens zoeken wat daar aan inkomen binnen komt. Iig 100% van het minimumloon, 170 euro zorgtoeslag, kinderbijslag, huurtoeslag,kindgebonden budget, kwijtschelding van gemeentebelastingen, tegemoetkoming in de kosten voor het sporten van de kinderen, internet aansluiting want tegenwoordig gaat alles digitaal en een computer anders wil het nog niet en dit ook om te voorkomen dat ze in een sociaal isolement komen. Dan kunnen ze nog 1x in de zoveel jaar aanspraak maken op de vervangkosten van een defekte wasmachine oid enz enz enz.

En die gevallen waar jij het over hebt daarvan roken er een heleboel weet ik ook uit eigen ervaring. Voor de gein eens uitrekenen wat dat op jaarbasis kost. Enig idee wat je met het geld wat dat kost zou kunnen doen aan kleding. schoenen of inrichting?

En ik stem al jaren of totaal blanco en dus tegen welke regering dan ook en de laatste jaren op de enige die tenminste nog enigzins wat goeds in petto heeft met nederland en dat dan ook voor de nederlanders wil behouden en het niet rond wil strooien in die bodemloze eu put of naar zo'n dictator als een erdogan of zo.
Is denkelijk wel antwoord genoeg.

Meer is er helaas niet mogelijk om veranderingen in het belastingstelsel voor elkaar te krijgen.

Wellicht drinken we er ooit eens een drankje op, maar hier gaan we verder niet uit komen en ik hou niet van in cirkeltjes kletsen.

NL is een van de welvarendste landen ter wereld en ik ben blij dat ik hier woon en leef. Ik hoop voor jou dat je dat plezier ooit ook zult vinden, of dat nu in NL is of ergens anders.
 
Laatst bewerkt:
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan