stefan1990
MF veteraan
- 17 mrt 2012
- 25.421
- 9.767
Denk niet alleen artikel 5Dochters nemen, die achterop een rijdende motor zitten, vereist wat balanceer-kunsten en kun je gemakkelijk een Art. 5 voor krijgen... niet verstandig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk niet alleen artikel 5Dochters nemen, die achterop een rijdende motor zitten, vereist wat balanceer-kunsten en kun je gemakkelijk een Art. 5 voor krijgen... niet verstandig
- Een muuranker zou op zich niet hoeven. Mijn twin staat al jaren vast aan zo'n boombeugel die je niet even uitgraaft. Goeie sloten (Art4 dus, tx) zijn is sowieso een pré. Kabel tussen schijfremslot/boombeugel is een slimme tegen wegslepen incl slot.
- Muuranker + kettingslot + beugelslot aan kabel aan zelfde anker.
- Motion detectie lamp erboven (staat de dief in het licht).
- Camera erop (Xiaomi Yi, staat op de vensterbank en filmt dus door het glas. Niet afdoende, maar meer voor afschrikeffect).
- Ingebouwd alarm in de motor (BMW origineel).
- Zware verheul hoes erover met slot door de oogjes.
- Verzekering met diefstaldekking via tussenpersoon (http/www.vdkassurantien.nl/) - die hebben helaas al 3x moeten uitkeren: 1x totaaldiefstal, 2x uitlaat.
Het originele BMW Alarm doet het erg goed. Weet niet of KTM ook zoiets biedt. Fijne van dit alarm is dat het nog nooit voor nop is afgegaan, zelfs al staat de motor in de storm (met hoes). Wél is ie afgegaan toen een boef probeerde mn Akrapovic te jatten. Die zit nu vast met speciaal BMW slotboutje + heel veel loctite.
Belangrijkste denk ik: zorg dat je de originele uitlaat erop hebt: aftermarket uitlaten zijn te makkelijk te jatten en kosten een hoop. Goed slot en goed verzekeren.
Een oude Afrika Twin bijvoorbeeld.