Overstap duurdere (buitenslaap)motor

  • Muuranker + kettingslot + beugelslot aan kabel aan zelfde anker.
  • Motion detectie lamp erboven (staat de dief in het licht).
  • Camera erop (Xiaomi Yi, staat op de vensterbank en filmt dus door het glas. Niet afdoende, maar meer voor afschrikeffect).
  • Ingebouwd alarm in de motor (BMW origineel).
  • Zware verheul hoes erover met slot door de oogjes.
  • Verzekering met diefstaldekking via tussenpersoon (http://www.vdkassurantien.nl/) - die hebben helaas al 3x moeten uitkeren: 1x totaaldiefstal, 2x uitlaat.

Het originele BMW Alarm doet het erg goed. Weet niet of KTM ook zoiets biedt. Fijne van dit alarm is dat het nog nooit voor nop is afgegaan, zelfs al staat de motor in de storm (met hoes). Wél is ie afgegaan toen een boef probeerde mn Akrapovic te jatten. Die zit nu vast met speciaal BMW slotboutje + heel veel loctite.

Belangrijkste denk ik: zorg dat je de originele uitlaat erop hebt: aftermarket uitlaten zijn te makkelijk te jatten en kosten een hoop. Goed slot en goed verzekeren.
- Een muuranker zou op zich niet hoeven. Mijn twin staat al jaren vast aan zo'n boombeugel die je niet even uitgraaft. Goeie sloten (Art4 dus, tx) zijn is sowieso een pré. Kabel tussen schijfremslot/boombeugel is een slimme tegen wegslepen incl slot.
- Lamp erboven is mss ook wel een goeie. Alhoewel ik dan wel moet gaan klooien met overhangende electr.kabel. (Boom in beugel staat loodrecht 4-5 m van de gevel en ik woon op de tweede verdieping zo'n 10m daarnaast) :')
- Wat camerawerk betreft wil ik een stil bewegingsalarm met smartphone app. Is wat buurvriendelijker. Denk niet dat een cam met bewegingsdetectie van afstand woning/parkeerplek nut heeft qua groot 'blikveld' en voorbijgangers/fietsparkeerders.
- Volgens mij heeft KTM ook een ingebouwd alarm maar dat moet ik even dubbelchecken. Wellicht weet iemand hier dat?
- Hoes is aanwezig :t

Zal me moeten verdiepen in verzekeringen en alarmsystemen dus. Mezelf beperken qua motorkeuze is wat mij betreft geen optie. Ik zie ook dure BMW's staan zonder hoes. En woon in 020 btw. Binnen de ring gelukkig want daarbuiten is het een drama en zou ik een fiets kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan