Overstap duurdere (buitenslaap)motor

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
527
104
Hebben hier meer mensen een overstap gemaakt naar een flink duurdere motor dan je oude? Ik vraag me af of ik nog wel in slaap kom als ik zo'n prijzig ding voor mijn deur heb staan. Welke extra maatregelen heb je genomen, náást een goeie slotenset bedoel ik. Heb je een camera erop gezet (welke?), wat voor type verzekering heb je? (prijzen graag), Heb je er alarm op zitten (welke?). Bestaan er GPS-trackers waar de politie ook daadwerkelijk iets mee doet als ie gestolen is? Alle tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal eens ff vertellen hoe ik mijn motor beveilig :), zullen de dieven die hier meelezen leuk vinden.

Gracht die vol zit met krokodillen, ophaalbrug, hete emmers teer, lasers en afweergeschut.
 
Laatst bewerkt:
Of slaapmediicatie of een diefstalverzekering afsluiten :)

Daarnaast gaat het uiterlijk harder achteruit maar dat doet het ook als je bijvoorbeeld door de pekel rijdt.

Je kunt ook een goedkope fiets voor de deur zetten en een knappe in een stalling, maar dat gaat in totaal meer geld kosten.
 
  • Muuranker + kettingslot + beugelslot aan kabel aan zelfde anker.
  • Motion detectie lamp erboven (staat de dief in het licht).
  • Camera erop (Xiaomi Yi, staat op de vensterbank en filmt dus door het glas. Niet afdoende, maar meer voor afschrikeffect).
  • Ingebouwd alarm in de motor (BMW origineel).
  • Zware verheul hoes erover met slot door de oogjes.
  • Verzekering met diefstaldekking via tussenpersoon (http://www.vdkassurantien.nl/) - die hebben helaas al 3x moeten uitkeren: 1x totaaldiefstal, 2x uitlaat.

Het originele BMW Alarm doet het erg goed. Weet niet of KTM ook zoiets biedt. Fijne van dit alarm is dat het nog nooit voor nop is afgegaan, zelfs al staat de motor in de storm (met hoes). Wél is ie afgegaan toen een boef probeerde mn Akrapovic te jatten. Die zit nu vast met speciaal BMW slotboutje + heel veel loctite.

Belangrijkste denk ik: zorg dat je de originele uitlaat erop hebt: aftermarket uitlaten zijn te makkelijk te jatten en kosten een hoop. Goed slot en goed verzekeren.

Daarnaast gaat het uiterlijk harder achteruit maar dat doet het ook als je bijvoorbeeld door de pekel rijdt.

Valt mee, als je een goede hoes gebruikt. Bij veel motoren die buiten slapen zie je idd dat het kunststof helemaal lichtgrijs en verweerd is door continue zon erop. Hoes voorkomt dit. Ook wordt ie net wat minder gevoelig voor krassen: daarom ook altijd uit de loop parkeren, zo dicht mogelijk bij je voordeur. Als je een voortuin hebt kan je m daar parkeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat m'n schoonloeder altijd naast m'n motor slapen.


D'r is in al die 34 jaar nog nooit een van mijn motoren gestolen.
 
Ik kan die man of vrouw wel gelijk geven. Ik moet er niet aan denken dat mijn motor dag en nacht voorop de stoep staat.
 
Ik zou nooit slapen, maar eerst verhuizen naar een klein gat` en een huis met een groot erf en een mega garage
kopen .. :Y

Ktm staat er denk ik geen nacht , de ultieme graaimotorfiets.. O-)
 
Laatst bewerkt:
Over de GS wordt ook altijd gezegd dat het *poef* weg fietsen zijn. Maar die van mij staat ook al sinds Maart elke nacht buiten. Zelf ook van een ZZR600 van 800 euro naar een 650GS van 6000 euro gegaan. Verzekering, kettingslot aan een anker en een hoes erover en ik slaap prima.

Als 'ie gejat wordt krijg ik de waarde, plus wat eigen inbreng en dan koop ik een mooiere motor *D
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
~
Over de GS wordt ook altijd gezegd dat het *poef* weg fietsen zijn. Maar die van mij staat ook al sinds Maart elke nacht buiten. Zelf ook van een ZZR600 van 800 euro naar een 650GS van 6000 euro gegaan. Verzekering, kettingslot aan een anker en een hoes erover en ik slaap prima.

Als 'ie gejat wordt krijg ik de waarde, plus wat eigen inbreng en dan koop ik een mooiere motor *D~



Dat hopen we dan maar voor je , ik moet het nog zien` verzekeringen die vlot betalen ... B|
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Er zijn drie type dieven.

1. Kans types
2. Ik wil perse deze type
3. Domme

1. Hij is makkelijk te jatten dus ik doe het.
Maatregel goed slot , goed verankerd

2. Deze ga ik jatten "no matter what" want er is een goede markt voor.
Maatregel: Verzekering.

3. Ik heb er niet over nagedacht en ik doe maar wat.
Maatregel: Slot, Verzekering en politie
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Verzeker de motor goed tegen diefstal. Koop een art 4 slot (of 2) check dit goed! Bewaar de bon goed, vereiste!! Bij diefstal moet je ook beide sleutels kunnen overleggen. Verder is een 'beweeg alarm misschien' fijn. Als iemand er met de poten aan zit kan een felle pieptoon je wellicht in aktie laten komen. Aktie laten komen. Leg vast 'iets' klaar...;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
OV chipkaart kopen.

Of verhuizen naar een woning met stalling op eigen terrein.
 
Je schoonmoeder vindt het maar niets die gevaarlijke motoren stel je voor dat je haar dochter achterop neemt.

Als ze de kans ziet rolt ze je motor zo de gracht in, zo beschermend voor haar dochter als ze is.

Je hebt meer aan je schoonvader als die altijd motor heeft gereden, die snapt jou veel beter en staat aan jouw kant. Heeft je schoonvader geen ruimte in zijn garage? Zetten jullie de motoren aan elkaar kan zijn vrouw er niet meer aankomen, win-win situatie voor je schoonvader en jou.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Je schoonmoeder vindt het maar niets die gevaarlijke motoren stel je voor dat je haar dochter achterop neemt.

Als ze de kans ziet rolt ze je motor zo de gracht in, zo beschermend voor haar dochter als ze is.

Je hebt meer aan je schoonvader als die altijd motor heeft gereden, die snapt jou veel beter en staat aan jouw kant. Heeft je schoonvader geen ruimte in zijn garage? Zetten jullie de motoren aan elkaar kan zijn vrouw er niet meer aankomen, win-win situatie voor je schoonvader en jou.
Dochters nemen, die achterop een rijdende motor zitten, vereist wat balanceer-kunsten en kun je gemakkelijk een Art. 5 voor krijgen... niet verstandig :+
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Oja, on-topic: als je nachtrust wilt: geen KTM kopen en buiten stallen, of goede verzekering en maatregelen overeenkomstig de voorwaarden nemen (verschilt per polis/verzekeraar) en/of in een slaapstadje gaan wonen. Geen garantie, want iedere motor kan gejat worden als een dief dat echt wil, al hang je er 100 sloten aan: met 2 man til je zo'n ding in een busje en rijdt weg. Alarm reageert sowieso niemand op, en mbv purschuim is dat gepiep ook gauw afgelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Je kunt ook een niet zo dure motor kopen.
Gewoon een goede motor, waar je lekker op kunt rijden,
maar die er misschien niet gelikt uitziet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MG77
Over de GS wordt ook altijd gezegd dat het *poef* weg fietsen zijn. Maar die van mij staat ook al sinds Maart elke nacht buiten. Zelf ook van een ZZR600 van 800 euro naar een 650GS van 6000 euro gegaan. Verzekering, kettingslot aan een anker en een hoes erover en ik slaap prima.

Als 'ie gejat wordt krijg ik de waarde, plus wat eigen inbreng en dan koop ik een mooiere motor *D
Ja een 650 wie wil die nu jatten :+


Maar een 1200 of zo die ben je nog wel een keer kwijt denk ik
 
Oja, on-topic: als je nachtrust wilt: geen KTM kopen en buiten stallen, of goede verzekering en maatregelen overeenkomstig de voorwaarden nemen (verschilt per polis/verzekeraar) en/of in een slaapstadje gaan wonen. Geen garantie, want iedere motor kan gejat worden als een dief dat echt wil, al hang je er 100 sloten aan: met 2 man til je zo'n ding in een busje en rijdt weg. Alarm reageert sowieso niemand op, en mbv purschuim is dat gepiep ook gauw afgelopen.

100 sloten a 10 kilo perstuk.

Succes met zijn 2 :X
Ben je lang bezig als je ze ook allemaal vast zet aan de grond.

3 uur eerder opstaan alleen al voor je sloten _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan