Overstap maar wat moet ik nou doen

JeromG89

MF'er
7 jan 2014
55
0
Babberich
Hallo,

even een vraag. Ik rijdt op dit moment een GSX-R 1000 en het is een heerlijke motor. Echter krijg ik na 10 min onwijze pijn in de knieholte door het verre buigen. En na een halfuur begint de kramp in de heup te schieten en krijg ik last van de polsen.

Nu wil ik dus de overstap gaan maken alleen twijfel wat ik moet doen. Zoek een motor waar is wel lekker scherp mee kan sturen en voldoende power heeft.

Nu is mijn oog gevallen op een MT-10 en dan met touringpakket (alleen koffers blijven eraf). Nu alleen de vraag of daar de hoek van de knieën groot genoeg is en of ik niet belachelijk veel wind vang. Jaarlijks ga ik naar de TT en moet dus wel fatsoenlijk met 140 daar heen kunnen knallen.

Ik heb een GSX-R 1000 K8 gehad die was omgebouwd tot naked alleen daar koste het mega veel kracht om de beentjes tegen de motor te houden.

Zelf ook al gekeken naar een MT09 tracer (maar denk te weinig vermogen) en een GSX-S1000FA en Z1000SX. Alleen voor mijn gevoel is de zitpositie daarop nog wel erg sportief.

Wat is jullie mening/suggestie.
 
Ik zou je aanraden een proefrit te maken op de verschillende motoren die je noemt. Pas dan weet je zeker of je klachten dan wel of niet optreden.
 
Veel meer km's maken!

Begin van motor-seizoen (ja, in de winter staat ie op stal) heb ik ook wel eens een kramp in de knie. In de loop van het seizoen heb ik zelfs met 10uur rijden op een dag nergens last meer van.
 
Laatst bewerkt:
Een elektrische rolstoel een optie?

koste het mega veel kracht om de beentjes tegen de motor te houden.

na 10 min onwijze pijn in de knieholte

na een halfuur begint de kramp in de heup te schieten en krijg ik last van de polsen.
 
Laatst bewerkt:
er zijn wat sites waarmee je de geometrie van verschillende motoren kan vergelijken, bijvoorbeeld deze

echter, getallen zijn maar getallen tenzij je weet wat wél voor je werkt. Maar hierin kan je in ieder geval de voor jou interessante fietsen vergelijken en zien hoe ze zich verhouden tot jouw motor.

maar zoals al eerder is gezegd: misschien een skijken of je je flexibiliteit / kracht kan verbeteren

en gewoon een dagje huren als je denkt een geode kandidaat gevonden te hebben.
 
Haha het vermogen, ik ken het gevoel, maar ook 100PK went, vooral als comfort OK is. :')
Proefrijden op wat jij leuk vind is mijn advies. :Y
 
Hallo,

even een vraag. Ik rijdt op dit moment een GSX-R 1000 en het is een heerlijke motor. Echter krijg ik na 10 min onwijze pijn in de knieholte door het verre buigen. En na een halfuur begint de kramp in de heup te schieten en krijg ik last van de polsen.

Doe daar eerst iets aan.

Nu wil ik dus de overstap gaan maken alleen twijfel wat ik moet doen. Zoek een motor waar is wel lekker scherp mee kan sturen en voldoende power heeft.

Daar zijn er zat van.

...
Jaarlijks ga ik naar de TT en moet dus wel fatsoenlijk met 140 daar heen kunnen knallen.

Dat kan toch op vrijwel elke motor :?
Oh en trouwens, met 140 knallen moet je elke dag doen,
maar juist niet op weg naar de TT, vanwege alle controles. :]

Ik heb een GSX-R 1000 K8 gehad die was omgebouwd tot naked alleen daar koste het mega veel kracht om de beentjes tegen de motor te houden.

Zelf ook al gekeken naar een MT09 tracer (maar denk te weinig vermogen) en een GSX-S1000FA en Z1000SX. Alleen voor mijn gevoel is de zitpositie daarop nog wel erg sportief.

Wat is jullie mening/suggestie.

R1200GS
 
Vrijdag ga ik rijden met een MT-09 tracer en met een MT-10. Mijn voorkeur heeft de MT-10, puur door het vermogen en uitstraling. Heb er even kort opgezeten en de zithouding is bij beide vele malen beter dan op de GSX-R. De tracer heeft nog een grotere kniehoek.

Vrijdag maar eens met beide een tijdje sturen en dan heb ik een vermoeden dat ik vrijdag ook maar gelijk een beslissing ga nemen ;-).
 
Zou ook even naar de huisarts of fysio gaan. Dit hoort natuurlijk niet, dus het betekend dat je gewoon een probleem hebt in je knie / heup. Wie weet is het met wat masseren en oefeningen met een paar weekjes weer weg?
 
Zou ook even naar de huisarts of fysio gaan. Dit hoort natuurlijk niet, dus het betekend dat je gewoon een probleem hebt in je knie / heup. Wie weet is het met wat masseren en oefeningen met een paar weekjes weer weg?

Als we dit advies opvolgen wordt het denk ik erg druk met motorrijders bij de fysio.
Volgens mij kan je idd beter een motor uitzoeken die beter bij je past.Of kijken of je wat aanpassingen aan de motor kan doen.
Zelf heb ik onlangs mijn zadel 4 cm opgehoogd waardoor de hoek van mn knieen net iets acceptabeler wordt met mijn lengte van bijna 2 meter.
 
Haha dat is zeker alleen een BMW S 1000 XR past niet in mijn budget. Had er wel naar gekeken. Denk dat ik de keuze ga maken tussen de MT09 Tracer en MT10
 
Als we dit advies opvolgen wordt het denk ik erg druk met motorrijders bij de fysio.
Volgens mij kan je idd beter een motor uitzoeken die beter bij je past.Of kijken of je wat aanpassingen aan de motor kan doen.
Zelf heb ik onlangs mijn zadel 4 cm opgehoogd waardoor de hoek van mn knieen net iets acceptabeler wordt met mijn lengte van bijna 2 meter.

Daar zijn ze toch voor? |(

Krampjes prima, maar na 10 minuten niet meer kunnen rijden vanwege je knie, dan is er simpelweg iets mis. TS moet het uiteraard zelf weten, maar mijn advies blijft :)
 
Waarom kijk je niet eens naar een KTM 1290 Superduke R? Qua ergonomie schijnen die dingen onovertroffen te zijn.
 
Ik rijdt op dit moment een GSX-R 1000 en het is een heerlijke motor. Echter krijg ik na 10 min onwijze pijn in de knieholte door het verre buigen. En na een halfuur begint de kramp in de heup te schieten en krijg ik last van de polsen.

Zoek de contradictie.....

Iets waarop je kramp krijgt en pijn in je polsen is dus per definitie geen "heerlijke motor" maar een soort martelwerktuig.

Ieder advies van merk en type via een forum is goed bedoeld, maar betrekkelijk nutteloos hier. Uiteindelijk moet je er zelf op rijden. Een motor is een beetje als een kledingstuk: Als het niet lekker zit heb je er niet veel aan en een ander kan het niet goed passen voor jou.
Het enige dat echt werkt is: Een plaats met veel verschillende modellen en types opzoeken (motorbeurs, paar motorzaken)en proefzitten. 80% van de motoren valt voor de meeste mensen al gelijk af (als in: zit al beroerd bij stilstand, te hoog,te laag etc.). Zit het niet gelijk lekker dan doet het dan na een paar uur rijden zeker niet.
Uit het resterende deel kies je er een paar uit die je aanspreken en daar ga je op proefrijden. Oh ja: kijk niet verbaasd als je bij het rijden opeens een "klik" voelt met een motor waarvan je dat op voorhand qua uitstraling niet had verwacht....

Veel plezier(!) :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan