Overstap naar enduro/ off the road?

Laurenzo

MF'er
9 nov 2004
181
0
Luinjeberd
Hallo,

Na 5jaar trouwe dienst van mijn Suzuki Bandit1200 uit 1996 ben ik toe aan iets anders. Wat mij nog steeds trekt zijn de off the road motoren. Vanwaar misschien die overstap? M'n broer heeft er diversen gehad, waaronder een KTM, XR250 XR650, en heb daar altijd leuk mee gespeeld. Ik zelf heb vroeger de landerijen onveilig gemaakt met een oude CR250 uit'88



Ik ben eigenlijk benieuwd of het echt iets voor mij is. Erg veel motorrijden doe ik niet meer, misschien dat het aantal keren van afgelopen jaar op 2handen te tellen is... Veel tijd heb ik er ook niet meer voor. Dus ik zoek iets waar ik makkelijk eens mee naar m'n werk kan rijden, en leuk mee kan "spelen"

Maar wat zou evt. geschikt zijn? Na enig speurwerk op internet lopen de aanbiedingen redelijk uit een van nette off the road motoren tot complete Supermotard machines met kenteken.

Wat mij wel op valt is dat er meerdere merken/modellen vermeld wordt dat het blok volledig gereviseerd is, nieuwe zuigers etc en dat al van een motor uit 2007?

Is het wel gebruikelijk om met deze motoren een lekker eindje weg te rijden, snelweg etc, of zijn ze hiervoor minder geschikt?

Allemaal vragen, maar daarvoor ben ik hier vast wel op het goede adres
 
Ga je er ook echt offroad mee rijden? In dat geval zijn een stel noppen eronder wel lekker, maar daar moet je je niet teveel mee over de weg begeven.
Maar zo te horen heb je ervaring met 4 offroad motoren, dan weet je toch wel goed of het je gaat bevallen of niet?
 
Nou denk dat t wel meevalt aangezien hij met een offroad de snelweg opwil :p Zijn ze niet bepaald geschikt voor. En met noppen veel op t asfalt is ook geen feest.
 
als ik het zo lees is een suzuki wel wat voor je drz-e drz-s of sm kan ook maar is minder off-road..

de s en sm hebben net zo veel ondehoud nodig als je nu gewend bent :Y

succes :W
 
Ik heb nog wel een husky 610 staan is een endurofiets met kenteken heb erals optie sm wielen bij staat te koop op het forum.Wat jij bedoeld met dat onderhoud zijn competatieve fietsen crosfietsen metof zonder kenteklen. Met hobby en woonwerk verkeer valt dat wel mee
 
als ik het zo lees is een suzuki wel wat voor je drz-e drz-s of sm kan ook maar is minder off-road..

de s en sm hebben net zo veel ondehoud nodig als je nu gewend bent :Y

succes :W
:^ of de LC4 types van KTM of de XR-types van Honda of de XT versies van Yamaha.
Met het meeste andere (EXC, RMZ,CRF, WRF) is regelmatig onderhoud nodig gewenst. Om de pak um beet 750km nieuwe olie, om de 1500 een oliefilter.
En die types vinden het niet zo prettig om op de snelweg te vertoeven, kan wel natuurlijk, maar daar zijn ze niet voor gemaakt.
Voor Offroad zijn ze uitermate geschikt. :+
Zuigers (KTM) wordt door de fabrikant voorgeschreven om die om de 90uur te vervangen bij hobby gebruik en 45u bij wedstrijd gebruik. Maar er zijn er ook die 300uur zijn meegegaan (=+/-15000kms) , hobby (mis)gebruik.
 
:^ of de LC4 types van KTM of de XR-types van Honda of de XT versies van Yamaha.
Met het meeste andere (EXC, RMZ,CRF, WRF) is regelmatig onderhoud nodig gewenst. Om de pak um beet 750km nieuwe olie, om de 1500 een oliefilter.
En die types vinden het niet zo prettig om op de snelweg te vertoeven, kan wel natuurlijk, maar daar zijn ze niet voor gemaakt.
Voor Offroad zijn ze uitermate geschikt. :+
Zuigers (KTM) wordt door de fabrikant voorgeschreven om die om de 90uur te vervangen bij hobby gebruik en 45u bij wedstrijd gebruik. Maar er zijn er ook die 300uur zijn meegegaan (=+/-15000kms) , hobby (mis)gebruik.

Kolder om de 750km olie te verversen (uitzondering Exc,CRF)

Ik reed 5000km, LC4 dezelfde cartervulling, zeker 50000 km mee gereden in het zand en over de weg.
Olieverbruik 0

:W
 
;) Dit is wat jij zoekt. *O*
De ultime machine voor alle omstandigheden lange ritten etc, :}
full
 
Is een 2008/ 2009 Yamaha Tenere niet wat voor je? Erg breed inzetbaar, woon-werk, snelweg, flink off roaden gaat ook prima, ideaal ding! *O* je zou haast denken dat ik er zelf een heb :+
:W
 
Is een 2008/ 2009 Yamaha Tenere niet wat voor je? Erg breed inzetbaar, woon-werk, snelweg, flink off roaden gaat ook prima, ideaal ding! *O* je zou haast denken dat ik er zelf een heb :+
:W

Tis nie echt een power ding...

Beetje zwaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan