Ik ben benieuwd of er mede-motorrijders zijn die een dergelijke overstap hebben gewaagd en zou graag wat ervaringen willen horen.
Even wat achtergrond-info:
Na twee jaar een lichtelijk gemodificeerde blackbird te hebben gereden ben ik nu eigenlijk op zoek naar iets anders. Mijn rijstijl heeft zich het afgelopen jaar richting de sportieve kant ontwikkeld en ik zoek daarom een motor die daar wat beter bij past.
Ik zoek dus een motor met minder gewicht, ietsje minder vermogen en meer bodemspeling...
Ik denk hierbij aan een VTR1000SP1.
Heb gisteren dan ook eindelijk eens op een VTR proefgereden en ik vond het best "apart"
Het smaakt naar meer in ieder geval !
Helaas heb ik niet erg lang op de VTR kunnen rijden en ik twijfel dus ook over de stap van 4 naar 2 en ben dus erg benieuwd naar de mening van mensen die een gelijksoortige stap hebben genomen..
Wat me verder opviel:
-De VTR leek de eerste paar minuten net een minibike
(gewoon ff gewenning, zal je ook hebben als je van een goldwing op een BB gaat zitten neem ik aan
-De houding, je hangt veel meer over/op het stuur en je ziet eigenlijk geen kuip maar
gelijk het wegdek. (mijn lengte is 1.92 mtr)
-Iedereen heeft het altijd over het koppel van een twin..... Nou het reed best fijn maar mijn snelheidsbeleving en acceleratie"gevoel" bleven toch echt achter in vergelijk tot de bird. (Zou het wat met de veranderde zithouding te maken hebben ??)
-Direkt stuurgedrag, hier moest ik wel ff aan wennen, vooral in de korte, langzame bochtjes.
-Het geluid (en trilling uiteraard) van het motorblok is veel meer aanwezig, helaas zaten de standaard stofzuigerbuizen er nog op..
-Remmen vond ik vergelijkbaar
-Terugschakelen en koppelen vond ik ook niet zo'n probleem (4cyl tov 2 cyl)
-De VTR voelde verder best goed aan en de snelheden lagen ook snel op het oude vertrouwde niveau.
Dussss..... ik hoor graag eens wat ervaringen....
Even wat achtergrond-info:
Na twee jaar een lichtelijk gemodificeerde blackbird te hebben gereden ben ik nu eigenlijk op zoek naar iets anders. Mijn rijstijl heeft zich het afgelopen jaar richting de sportieve kant ontwikkeld en ik zoek daarom een motor die daar wat beter bij past.
Ik zoek dus een motor met minder gewicht, ietsje minder vermogen en meer bodemspeling...
Ik denk hierbij aan een VTR1000SP1.
Heb gisteren dan ook eindelijk eens op een VTR proefgereden en ik vond het best "apart"
Het smaakt naar meer in ieder geval !
Helaas heb ik niet erg lang op de VTR kunnen rijden en ik twijfel dus ook over de stap van 4 naar 2 en ben dus erg benieuwd naar de mening van mensen die een gelijksoortige stap hebben genomen..
Wat me verder opviel:
-De VTR leek de eerste paar minuten net een minibike
(gewoon ff gewenning, zal je ook hebben als je van een goldwing op een BB gaat zitten neem ik aan
-De houding, je hangt veel meer over/op het stuur en je ziet eigenlijk geen kuip maar
gelijk het wegdek. (mijn lengte is 1.92 mtr)
-Iedereen heeft het altijd over het koppel van een twin..... Nou het reed best fijn maar mijn snelheidsbeleving en acceleratie"gevoel" bleven toch echt achter in vergelijk tot de bird. (Zou het wat met de veranderde zithouding te maken hebben ??)
-Direkt stuurgedrag, hier moest ik wel ff aan wennen, vooral in de korte, langzame bochtjes.
-Het geluid (en trilling uiteraard) van het motorblok is veel meer aanwezig, helaas zaten de standaard stofzuigerbuizen er nog op..
-Remmen vond ik vergelijkbaar
-Terugschakelen en koppelen vond ik ook niet zo'n probleem (4cyl tov 2 cyl)
-De VTR voelde verder best goed aan en de snelheden lagen ook snel op het oude vertrouwde niveau.
Dussss..... ik hoor graag eens wat ervaringen....