overstap van een thundercat 600 naar R1

Snoepie

Die hard MF'er
9 sep 2004
302
0
omgeving Rotterdam
Hallo allemaal,,

Ben net nieuw hier en zat een beetje het forum door te lezen en vroeg me toch iets af..

Zijn er hier mensen die van een thundercat 600 CC naar een R1 zijn overgestapt..

ik heb nu z'n een 1 jaar z'n thundercaat.. baal er alleen een beetje van dat ik er telkens wordt uitgereden door die blaf 900 CC.

Nu twijfel ik een beetje om een R1 te kopen of iets anders.. ben trouwens wel heel tevreden met me thundercat alleen weet ik gewoon dat het wat harder kan enzo..

Las alleen dingen over die R1 dat je bijvoorbeeld bij "snelheid" nogal veel last
van de wind heb en dat als je een beetje snel optrekt het voorwiel nog wel eens naar boven wil gaan wijzen..

Vraag: iemane ervaring met verschillende typen moterfietsen qua 900 CC alla 140-150 pk.

greetz..
 
Anders neem ie toch zo'n stoere TLR?
Dan hebbie tenminste geen jankgeluid. })

:9
 
en wat is dat???

ja sorry maar ik ben totaal nog niet opzoek geweest van wat er nou allemaal te koop is qua fietsen etc..

plaatje :?
 
Ben van een R6 naar 3 R1's gegaan...

Meer power/koppel is leuk.
Mja meer koppel kan zorgen voor meer luchtledigheid.
De vraag is echter ga je al die pk's wel gebruiken en meteen vraag 2..niet misbruiken?

Voordeel van een 600 is de belevings factor,lekker op toeren jagen..lekker in bochten spelen,vergevings gezinder etc.

Nadeel van een 1000 kan zijn schakel lui te rijden,mindere belevings factor (hoeft natuurlijk niet... O-) ).


En tja dat je eruit gereden word door een 900 blaf..wil niet persee aan de motor liggentuurlijk (no offence ;) ).
Ik reed met mijn R6 menig 900/1000 zoek.. O-)
 
In mijn ondertext staat een foto. Allebei de fietsen zijn 2 cilinders.
Die gele is de TLR.

Maar die overstap kan je best wel maken hoor. Als je een beetje ervaring hebt met de thundercat, kan je best een 1000cc gaan rijden. Gewoon effe in het begin rustig aan doen

Je kan idd menig 1000cc rijder eruit rijden met een 600 en zeker met een 750. Komt gewoon hoofdzakelijk neer op kwaliteiten van de rijder. Op het rechte stuk natuurlijk niet, maar dat scheelt misschien 1 seconde naar de 200km/h dus dat is ook niet echt boeiend.
 
Nu twijfel ik een beetje om een R1 te kopen of iets anders.. ben trouwens wel heel tevreden met me thundercat alleen weet ik gewoon dat het wat harder kan enzo..
Als je eigenlijk tevreden bent met wat je hebt, lekker de thundercat blijven rijden... :] Er is inderdaad meer wind en je levert veel in op je zit(houding) comfort op een R1.

De acceleratie is echter wel :9~ maar daar raak je errug snel gewent aan B|

[me]Crash is overgestapt van een CBR600 naar een R1 om de wheelies :X [/me]
 
Laatst bewerkt:
kan aan mij liggen maar een daytona rijd toch mooi bij me weg in welke versnelling ik ook zit..

niet dat daar om gaat daar niet van..

wil gewoon iets meer motor hebben :P


greetz
 
Ahum, als je een Thundercat een beeeeeeetje op de staart trapt, dan is ie niet veel langamer dan een Blade :X

Moet je er niet mee als een mietje rijden O-)

BHRacing en ikzelf kunnen het weten en we reden allebei standaard cat.

Op circuit bleven we de meeste blades wel voor......... :+

DAAAAAR hoef je het dus niet voor te doen. Wel heeft een blade gewoon meer koppel en hoef je minder te schakelen.....


;)
 
Nou...dan moet ik natuurlijk ook een reactie geven.... ;)

Als je de cat een fijn fietsje vind, maar je mist vermogen....

Kijk dan eens naar een Ace.... Qua vorm, comfoor en zitpositie lever je niet veel in...En je kan met deze dame toch redelijk de Blades en R1s van voorheen (dus niet de modellen van de laatste jaren) een moeilijke tijd geven....Ookal heb je danmaar 5 versnellingen ;)

en nu het mooiste van alles: Omdat ze zo ondergewaardeerd is, kun je ze voor een prikkie op de kop tikken (zeker in DLD)

...en nu gaat iedereen roepen: 'Acen zuipen olie!'....Nou....ze verbruiken idd wel wat ja....maar om nou te negeren voor 10 euro per 5 a 6000 km is ook wel overdreven.... :)

greetz,

Cyc
 
In iedergeval bedankt voor jullie reacties..

Maar denk toch wel dat een R1-tje wordt denk ik..

Heb er althans nog geen proef rit meegereden(misschien dat iemand wil ruilen voor een dagje met de mijne? :P ) maar als ik er goed op zit zal bet hem toch wel worden denk ik..

ben toch wel een beejte verliefd op die fiets... ( en nee ben geen vrouw).

Eer dat ik hem aan zal gaan schaffen zal toch pas volgende seizoen wezen denk ik..
dus nog ff afwachten..

greetz
 
Ik ben overgestapt van zzr600 naar R1 (uit 2000).

Bevalt mij prima. Nou rij ik wel wat rustiger op de R1 dan op de zzr. Wil em wel heel houden, want goedkoop was ie niet :)

Wat ik begrepen heb is dat de r1 vanaf 2000 minder 'extreem' is als eentje uit 98-99.

Suc6 met je besluit.
 
was van plan om een r1 uit 2002 te halen ofzo.. zijn ook nog wel te betalen.. en blijven ook nog een beetje geld waard na een paar jaar..

maargoed enige waar ik bang voor ben is dat die klote zit, omdat ik nog wel vrij lang ben (1.93) Maar dat zal wel volgend jaar uit me testritje blijken..



greetz
 
was van plan om een r1 uit 2002 te halen ofzo.. zijn ook nog wel te betalen.. en blijven ook nog een beetje geld waard na een paar jaar..

maargoed enige waar ik bang voor ben is dat die klote zit, omdat ik nog wel vrij lang ben (1.93) Maar dat zal wel volgend jaar uit me testritje blijken..



greetz


Een vent van 1.93...die zich zelf snoepie noemt :? :) :) :)
 
Ik ben ook van een thundercat naar een R1 gegaan (sinds een maand of 2) en tot nu toe bevalt het prima. Acceleratie is om van te smullen en de rest ook ;) .
Ik ben zelf 1.90 lang en kan mijn zit prima vinden. Dus proefrijden op een R1, dan met een glimlach je spaarcentjes naar de motorzaak brengen en met een nog grotere glimlach wegrijden op je nieuwe R1. :] :] :]
 
wat voor model hebbie dan???

ik zat te denken om er 1 uit 2002 te halen...


greetz

p.s. en die 2005 modellen zijn niet te betalen nee :(
 
wat voor model hebbie dan???

ik zat te denken om er 1 uit 2002 te halen...


greetz

p.s. en die 2005 modellen zijn niet te betalen nee :(
Ik heb een model uit 2000. Btw je hebt wel wat meer last van de wind maar een hoger schermpje erop helpt enorm. Ennuh een 2002 is ook :9~
 
en wat dacht je van een Fazer 1000 (is ong. een naked R1)

a_fazer1000.jpg


21.jpg


moto-alex2.jpg


--> http://www.yamaha-motor.nl/products/motorcycles/street/fzs1000.jsp <--
 
Op circuit kon ik met m'n Thundercatje ook R1's achter me laten. Da's lullig voor zo'n R1 rijder... andersom heb je nog een goed excuus dat je vermogen te kort komt...
 
het gaat er gewoon dat ik iets meer motor wil hebben..

Die cat rijd gewoon perfect alleen vind ik dat je het nog wel iets sneller kan que power/optrekken etc..

dus gaan we kijken naar iets anders..

maar als ik op die R1 gewoon klote zit dan doe het ik het gewoon niet.. zal dan naar iets anders moeten gaan kijken of me cat houden..

die fazer is meer touring heb ik ook aan zitten denken maarja om nou op die motor met een pak te gaan zitten zie ik niet zo zitten.. :P

greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan