Overstap van zzr 600 naar R1 (te) groot?

Mr Ed

Die hard MF'er
29 jul 2004
293
0
Almere
Rij nu bijna 2 jaar op mijn ouwe getrouwe zzr 600. (1e motort)

Aangezien de vrouw nu bezig is met haar motortrijbewijs (heeft inmiddels motorvoertuigbeheersing gehaald) ben ik nu op zoek naar een andere motort.

Ik wil een R1 gaan aanschaffen (bwjr 1999).
Las hier op het forum al een aantal maal dat sommigen zich, laat ik maar zeggen, niet zo thuis voelden op de R1.

Ben nu benieuwd of overstap van zzr 600 naar R1 misschien te groot voor me zou kunnen zijn.

Ideeen?
 
maak een proefritje...ben je er zo uit
Besef wel dat je 1 van de meest extreme fietsen van dit moment dan hebt, de vraag is aan jou dan of je dat aankan :)
 
ik denk dat de overstap wel behoorlijk is (R1 is lichter, zithouding extremer en veel meer vermogen) maar dat je door je 2 jaar ervaring het wel kunt doen (ligt er ook aan hoeveel rijervaring je hebt opgedaan in die 2 jaar natuurlijk. als die motor 2 jaar in de schuur heeft gestaan.. tja)

de oude R1's (model 98-99) werden nog wel eens 'gemeen' genoemd ja. dat komt door de gasresponse van die motoren. wilden nog wel eens een beetje ruw reageren op gas open / gas dicht. niet leuk met 150pk.

als je een beetje rustig aan doet in het begin denk ik niet dat je heel veel problemen krijgt. crashen kun je met elke motor. het enige waar je echt even op moet letten is dat als je de bocht uit komt je niet zo bruut het gas open trekt als je op zo'n ZZR600 kunt doen.

ga eens rustig een proefritje maken op zo'n R1. rij hem goed warm en ga gewoon rijden zoals je op je ZZR gewend bent.


ennuh. zo'n 2002/2003 model is wat vriendelijker. ondanks dat ie meer vermogen heeft.

Te koop: 2002 R1 Zilvergrijs

( ik zie je in dat topic ook al zo kwijlen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Ja veel te groot neem liever een zzr1100 })

maar serieus...tis niet de motor maar wat je er zelf mee doet he ;)
 
ik rij 120km per dag, 4 dagen in de week (werk maar 32 uur :P ).

Enige moment dat ik niet rij, is als de ijspegels onder de motort hangen.

Ga zeker een testritje maken en zal er dan aan proberen te denken het gas niet open te gooien na een bochie!

Thnx
 
Ben zelf 3 jaar geleden van een Suzuki GSX600F overgestapt op een R1 2001 en moest in het begin wel ff wennen aan het verschil in vermogen.

Maar zoals hier al eerder vermeld maak eens een proefritje, dan ben je er zo uit lijkt mij.
 
Aangezien de vrouw nu bezig is met haar motortrijbewijs (heeft inmiddels motorvoertuigbeheersing gehaald) ben ik nu op zoek naar een andere motort.

dit begrijp ik nie goed
u vrouw doet haar rijbewijs, en daarom koop je een andere bike? ;)

maar de overstap is goed te doen hoor
gewoon hoofd er goed bijhouden
doen man, veel succes :)
 
schitterende bike gewoonn
echt gewoon doen
ik had een R van 98 maar ja naar 40.000 km
nu dus een R van 2002
met en akra potje full system

ow man is helemaallllllll vett

maar ik zou het doen wonderfull bike



omg rotterdammmmm hierr
 
Is maar 400 cc meer

full
 
ik denk dat de overstap wel behoorlijk is (R1 is lichter, zithouding extremer en veel meer vermogen) maar dat je door je 2 jaar ervaring het wel kunt doen (ligt er ook aan hoeveel rijervaring je hebt opgedaan in die 2 jaar natuurlijk. als die motor 2 jaar in de schuur heeft gestaan.. tja)

de oude R1's (model 98-99) werden nog wel eens 'gemeen' genoemd ja. dat komt door de gasresponse van die motoren. wilden nog wel eens een beetje ruw reageren op gas open / gas dicht. niet leuk met 150pk.

als je een beetje rustig aan doet in het begin denk ik niet dat je heel veel problemen krijgt. crashen kun je met elke motor. het enige waar je echt even op moet letten is dat als je de bocht uit komt je niet zo bruut het gas open trekt als je op zo'n ZZR600 kunt doen.

ga eens rustig een proefritje maken op zo'n R1. rij hem goed warm en ga gewoon rijden zoals je op je ZZR gewend bent.


ennuh. zo'n 2002/2003 model is wat vriendelijker. ondanks dat ie meer vermogen heeft.

Te koop: 2002 R1 Zilvergrijs

( ik zie je in dat topic ook al zo kwijlen ;) )


Vriend ! :}
 
Wanneer zou je dan op een 1000 mogen stappen, om te beginnen zou ik het niet doen maar als je ervaring hebt zoals jij kan dat gerust gewoon opnieuw beginnen en wennen aan de power. Let op deze trekt wel gelijk als je aan het gas draait en dat doet die 600 niet.
 
Wanneer zou je dan op een 1000 mogen stappen, om te beginnen zou ik het niet doen maar als je ervaring hebt zoals jij kan dat gerust gewoon opnieuw beginnen en wennen aan de power. Let op deze trekt wel gelijk als je aan het gas draait en dat doet die 600 niet.

:^

Dit verschil is veel kleiner dan de overstap van niks naar 600cc. Zeker als je 480 km in de week maakt heb je denk ik genoeg ervaring om naar 1000cc te gaan. Ik heb zelf een paar keer op een 1000 gereden en het grootste verschil vond ik dat zo'n ding echt bij alle toerentallen er hard vandoor gaat. Ook onderin, in tegenstelling tot een 600. Gewoon ff proefrijden en als het je aanstaat: doen!!!
 
Bottom line is dat ik op dit moment gewoon geen mooiere motort zie dan de R1. Heeft verder nix met het aantal pk's of wat dan ook te maken.

En ik zeg altijd maar: " 't oog wil ook wat ".
 
Terug
Bovenaan Onderaan