overstap z1000 ??

cris-99

MF'er
25 jun 2010
75
0
Ik tuf inmiddels al weer 2 jaar rond op me z750 en ben zo'n 10.000km verder. Nu zit ik te denken aan de overstap naar een z1000 (nieuw model).
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van het vermogen (test gereden met z1000 sx).
Ok, het is sneller en je voelt dat het meer vermogen heeft maar om te zeggen het heeft 1/3 meer vermogen(106 vs 140), dat voel ik echt niet.
Tevens gereden op een superduke 990 maar daar had ik hetzelfde eigenlijk (rijdt wel heel anders vanwege 2-takt natuurlijk).
Dus voor mijn gevoel is de beleving bijna hetzelfde, alleen op je teller zul je harder gaan.
Ligt dit nu aan mij of zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
 
Tevens gereden op een superduke 990 maar daar had ik hetzelfde eigenlijk (rijdt wel heel anders vanwege 2-takt natuurlijk).

Waarschijnlijk bedoel je 2-cilinder, want de superduke is gewoon 4 takt
 
Laatst bewerkt:
wel een dik ding die nieuwe z1000.
Als je hem kan betalen zou ik het gewoon doen waarom niet?
Je gevoel ligt hogerop te gaan dus ik zou zeggen zet de stap ;).
 
Das zot...had ze alletwee in staan...(750 was van mn vriendin), en daar
merkte je toch wel aardig wat verschil...en dan is de Z1000 van 2008.
2012 heeft alweer meer koppel/pk's...

Ook al had de 750 hyperpro, de 1000 stuurde beter...

Paar dagen geleden de black edition gezien... :9~ ... :}
 
Paar dagen geleden de black edition gezien... :9~ ... :}

Jij ook al _O-

Vind hem :9~ , moet ook niet meer gaan kijken. :N

8-)

full
 
bedoel natuurlijk de 2 cilinder idd, en RVS4 em streetfighter vind ik niet zo mooi (daarintegen heeft die rvs4 wel lekker veel vermogen, maar het oog wil ook wat). Vind de z1000 erg mooi (nieuw model). Maar ik moet best veel bijleggen voor een Z1000, en ik vind de verschillen niet echt spectaculair. Had veel meer vermogen verwacht van een 1000cc in vergelijking met een 750cc.
 
Ik heb zelf een z1000sx en ervaar het vermogen als meer dan voldoende en een plezier om mee te rijden. Echter zie ik je punt wel.

Ik zou dan toch meer gaan kijken naar iets als een zx14 o.g. als je meer vermogen zoekt.
 
Toch nog ff een update wat ik nog ff kwijt wil:
Afgelopen zaterdag ben ik hem toch maar eens gaan huren (z1000 2012) bij silverline.
En moet toch wel bekennen als je er wat langer op rijdt ga je toch wel degelijk verschillen voelen:
- allereerst natuurlijk het vermogen: het vermogen komt veel meer van onder uit, waar mijn z750 eerst toeren nodig heeft om echt te vertrekken heb ik het idee dat de z1000 die hoge toeren niet perse nodig heeft maar gewoon al meteen vertrekt. En als je echt ff doorschakelt vanaf zijn 1 en tot zijn max toeren doortrekt is het toch wel ff schrikken...
En idd die powerwheelie's zijn ook wel leuk, viel me wel een beetje tegen dat ie dat alleen vanuit zijn 1 doet, en vanuit zijn 2 doet ie wat mijn z750 in zijn 1 doet namelijk een klein hupje. Al met al toch wel een aardig verschil.
- Dan de zithouding, ik heb het gevoel dat je wat meer 'in' de motor zit (hogere tank en ik ben 1.95). Toen ik weer op mijn z750 ging zitten kreeg ik het gevoel dat ik er wat meer boven hing en stuur te laag was, vreemd gevoel opeens.
- Verder de wegligging en remmen, tjah voel wel iets verschil maar ik vind dat allemaal wel meevallen (maar ik rij dan ook wel vrij voorzichtig, dat scheelt ook denk).
-Uitstraling, ik had ze ff naast elkaar gezet maar dan lijkt mijn mooie z750 toch wel idd het kleine broertje van... z1000 ziet er wel nog aggresiever uit.

Dus waarschijnlijk ga ik hem over een tijdje inruilen op een z1000 :) . Twijfel alleen nog heel erg over de kleur:
zwart-groen: heb nu ook groen en erg mooie kleur in de zon(metallic), uit de zon is het maar dof groen. en aangezien we in nl wonen.....
Zwart: wel stoer, maar blijft maar saai zwart.....
wit-rood: heb niks met rood haha
Wat een luxe problemen. ps 2012 kleuren worden me te prijzig en wil wel het nieuwe model (vanaf 2010).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan