overstappen naar een 600cc met 35kw (belgische wetgeving)

mikey1850

Rookie
4 mei 2014
9
0
grimbergen
een goede nacht iedereen ik rij nu ongeveer al ongeveer een jaartje met een honda cbr'tje een 125cc'ke.
nu zou ik graag naar een 600 willen overstappen met 35kw natuurlijk nieuwe wetgeving is het plezant om met een 600 35kw te rijden? en wat raden jullie aan mischien?
en is het mogenlijk voor een bevoorbeeld r6 ik zeg nu zomaar iets nieuw te kopen in een 35kw?

Mvg mike *D
 
In nederland is het inderdaad 70 kw max, de meeste motoren kunnen door de dealer op 35 kw gezet worden dus ook een nieuwe, ik denk alleen dat een nieuwe r6 meer dan 70kw heeft, misschien dat een oud type daar onder zit.

Heb het even voor je opgezocht, de oudste r6 heeft 88 kw en het laatste model 91kw, dat zou betekenen dat je er niet mee mag rijden op 35kw.



Motorrijbewijs België sinds 1 mei 2013 - Rijbewijs A .be
 
Laatst bewerkt:
ok bedant en wa raad ge aan voor te rijden ik zeg het ik rij op het circuit me de 125 me een ganse bende me 125cc'tjes ik pak men bochtjes al redelijk diep wa raad ge aan voor te rijden me 35kw? :p
 
en zou ik bevoorbeeld dan mogen rijden met een 25kw model? omda da nog het vorige wetgeving was in belgie maar daar zijn er genoeg van tmoet gene full power zijn eerst op het gemak leren verkennen iets zwaarder :p
 
Nee mag ook niet met 25 kw model, ik zou zeggen zoek een motor met minder dan 70 kw, zxr400 ofzo.
 
Belangrijkste vraag: wat is je budget?

Ik heb een Z800e op 35kW gereden en ben van mening dat meer koppel/vermogen totaal zinloos is in Nederland op de weg. Dus ja, ook een 600cc op 35kW is leuk rijden.
 
een budget ik kan tot een +- 15.000 euro gaan kzou graag nu een nieuw nieuw willen kopen bevoorbeeld een xj6 nu die heeft een vol vermogen van 57kw iemand ervaring me deze motor?
 
dus ge zou aanraden een kawasaki z800e voor verder te gaan een paar vraagjes over deze motor
is de baanligging goed in de bochten?
hoeveel verbruikt deze?
wat kost deze +- in onderhoud?
wat is de aankoop prijs nieuw met 35kw?

Mvg mike
 
dus ge zou aanraden een kawasaki z800e voor verder te gaan een paar vraagjes over deze motor
is de baanligging goed in de bochten?
hoeveel verbruikt deze?
wat kost deze +- in onderhoud?
wat is de aankoop prijs nieuw met 35kw?

Lees mijn review eens op de link onder mijn post om meer te weten te komen over de 35kW Z800e.

En een Z800e vergeleken met een CBR500R is een wereld van verschil, waar de CBR500R nooit spannend is, is het op een Z800e echt een heel stuk leuker. Niet dat een CBR500R slecht is, maar met 2 cilinders extra en een berg koppel erbij kan je je A2-periode behoorlijk aangenaam maken. Je betaalt alleen ook wel heel wat meer, 9000 euro tegenover 6000-6500 euro ofzo voor een CBR500R.
 
Ja hij is wel groter als de cbr125r hoor ;)

Volgens mij was het niet de grootste onder de 500cc's maar hij is zeker groter dan je 125 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan