overstappen naar een r1

triggerrr

Rookie
9 jun 2006
1
0
Goedemiddag ik ben nieuw hier en laat ik eens wat vragen..

Ik heb nu ongeveer 1 jaar mijn rijbewijs en rij een dik half jaar op een kawasaki gpz 900r van '94. Ik zat te denken aan een andere motor en nu was mijn oog gevallen op zo'n geweldig mooie R1. Ik ben zelf 1.96 m en heb op veel motoren problemen met mn lengte omdat sommige motoren knie uitsparingen hebben in de tank waardoor ik niet lekker zit. Ben even op een R1 gaan zitten van '99 en ik zit er super lekker op. Maar dan nu de vraag, heeft er iemand ervaring met een dergelijke overstap? Is de R1 te heftig of is er goed op te rijden na mijn gpz 900r?

En is evt een r6 net zo ruim? want die is net zo mooi.

Gr.Erik
 
Ik heb ook een paar dagen op een R1 gereden (straat en circuit) en vond ze super lekker rijden. Waren wel '01 uitvoeringen. De '98/'99 schijnen wat 'bulliger' te zijn en ook de vering is ook niet al te best, maar da's standaard op Jappen uit die tijd nooit zo.
Kortom: als je 'm leuk vind en je hebt de centjes....doen!
 
Voor motoren waar je als lang iemand echt lekker op zit: koop een aprilia rsv.

Heb je nog een mooiere sound ook :) .

Ik ben zelf 1,97 en zit er prima op, terwijl een R1 bijvoorbeeld veel minder ziet (voor mij dan, misschien is jouw verhouding qua lichaam anders)

Met beheersing van je motor dat ligt aan jezelf, als je voorzichtig ben kan je alles aan, alleen ga niet overmoedig doen.
 
Ik zou zeggen, gewoon doen !!!

Het is een gevaarlijke fiets als je het gas open draait, MAAAARRRRR

Het is ook een hele makkelijke fiets !!! Als je van een GPZ 900 komt is dit de hemel ,,

Het rijgenot, stuurgemak en stuur precisie, alleen al je R1 uit de schuur draaien is een genot vanwege het lage gewicht. Even straatje keren met een R1 is ook mega simpel (Moet je op mijn GSXR 1100 eens proberen...)

Gewoon proefrijden !!!
 
Doen :Y

Alleen laat wel je vering aan passen!
Ik ben maar 65kg, en had op mijn '98er al last van
zwabberend rijgedrag in de bochten.

Jij bent bijna 2 meter, dus zeker heel wat kilo's extra :P
Dus gooi er een klein beetje gekd extra tegen aan, en je hebt
een fiets waar je echt vrolijk van wordt *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan