Overstappen van Fireblade??

pdavie

Die hard MF'er
4 nov 2007
484
0
Hoi Naked bike rijders...

Mijn naam is Patrick en ik heb eigenlijk altijd sportieve motors gereden..Rij nu op een Fireblade uit 2003, gewoon in nieuwstaat..Sinds november vorig jaar hebben mijn vrouw en ik een prachtige dochter gekregen..Nu hoeft het van mij allemaal niet zo snel meer en wil ik gewoon fijn gaan toeren als ik motor ga rijden..

Een Chopper? Heb ik ook aan gedacht, maar ik vind die stap te groot denk ik..Van een Supersport naar een chopper..Ik ga steeds meer naar een naked bike toe..
Wat kunnen jullie aanraden? Toevallig iemand hier die naar een racer wil overstappen?

Gezien wij met een nieuwe woning bezig zijn, ga ik niet investeren, dwz..Mijn blade is ook nog wel een 6000,- euro waard als ik zo naar vergelijkbare motoren kijk..Qua km's, onderhoud, banden etc..En geheel origineel...Dus in die prijsklasse zoek ik een naked?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zoek een waardig opvolger voor mijn blade, zodat ik deze prachtige hobby wel kan blijven beoefenen....

Thanx....
 
Weet ik..Maar als ik nu aan me gas leur zit op no-time boven de 150..Daarbij zit je met een naked meer in de wind, waardoor je niet constant op hoge snelheid rijdt..Of je moet er plat op natuurlijk..
Weet ook totaal niet wat ik zoek, want ik vind de honda/yamaha naked supermooi..cb1000 etc..maar die zijn er net en dus niet te betalen nog voor mij...het is even een zoektocht, maar goed bereidt, kost even tijd...toch??
 
Hmmm 150... denk dat er maar weinig naked rijders zijn die daar niet op een dooie gemakkie aan komen.. (zie ook het topic dat ik noemde).
 
Wil je echt een keer iets totaal anders kies dan voor een Ducati bv monster of hyper.


Btw ik lees nog steeds dat de Ducati hoge onkosten heeft cq minder betrouwbaar is.
leven we soms nog in de middeleeuwen, het onbetrouwbare is een lang gepasseerd station en tegenwoordig moet een duc (nieuwere modellen) pas om de 12.000 km naar de dealer...

Succes
Fons
 
Laatst bewerkt:
Zit je te denken aan een 4 pitter, of mag het ook minder zijn?

Een Yamha FZ1 of een Kawa Z1000 zijn er denk ik wel in jou prijsklasse, een Street of Speedtriple zou ook kunnen.
En wil je ook ook kijken naar 2 pitters, dan kan je denk aan: Aprilia Tuono/Shiver, Buell XB12, Ducati Monster.

De meesten zitten waarschijnlijk wel allemaal net boven de 6000 euro.
 
Als je eens een 2 cilinder wil proberen zou ik eens kijken naar een SV 650/1000 kijken. Net afhankelijk van hoeveel vermogen je wilt.
Wil je graag de betrouwbaarheid van een Japanner en de looks van een Italiaan? Kijk dan eens naar de Cagiva Raptor. Zitten blokken van Suzuki in.

Kawasaki Z1000 is denk ik wel haalbaar voor het budget wat je in gedachten hebt.

Verder heb je in de lichtere klasse de Yamaha FZ6 N of de Suzuki GSR 600.

Alle tips ten spijt, ga gewoon proefrijden. Dat is nog altijd de beste methode om erachter te komen of je een motor fijn vindt ;)
 
Als je eens een 2 cilinder wil proberen zou ik eens kijken naar een SV 650/1000 kijken. Net afhankelijk van hoeveel vermogen je wilt.
Wil je graag de betrouwbaarheid van een Japanner en de looks van een Italiaan? Kijk dan eens naar de Cagiva Raptor. Zitten blokken van Suzuki in.

Kawasaki Z1000 is denk ik wel haalbaar voor het budget wat je in gedachten hebt.

Verder heb je in de lichtere klasse de Yamaha FZ6 N of de Suzuki GSR 600.

Alle tips ten spijt, ga gewoon proefrijden. Dat is nog altijd de beste methode om erachter te komen of je een motor fijn vindt ;)

Ik ga mijn GSX-R1000 ook inruilen voor een sv650s. Door het koppel van de twin mis je niet eens heel erg het vermogen bij gewoon toerwerk en vanaf de 150km is het echte accelereren ook wel over (ook al gaat hij door tot over de 200 hoor). Mijn vriendin heeft gelukkig al een sv dus heb hem vaak genoeg kunnen proberen en het is elke keer weer genieten :]
 
Heel simpel: CB1000R (evt met ABS). Zelfde blok zo ongeveer, maar dan wat minder topvermogen en meer koppel. Erg lekker rijden!
 
8-) Verhaal komt me bekend voor. Heb mijn Blade toen in geruild voor een Monster. Heb er geen moment spijt van gehad.
 
Thanx!! Allemaal goede tips!! Wil wel wat zwaarder blijven rijden denk ik..Buell en Triumph zijn mooie modellen..Betrouwbaarheid van een japanner natuurlijk ook wel wat waard..Kan zelf niet sleutelen...Yamaha bulldog kreeg ik gister nog als tip...Ook mooi hoor...
 
Thanx!! Allemaal goede tips!! Wil wel wat zwaarder blijven rijden denk ik..Buell en Triumph zijn mooie modellen..Betrouwbaarheid van een japanner natuurlijk ook wel wat waard..Kan zelf niet sleutelen...Yamaha bulldog kreeg ik gister nog als tip...Ook mooi hoor...

Wat dacht je van de Hornet 900? Zelfde blok als de oudere Fireblades. Met wat aanpassing aan de veren ook messcherp sturend.

Als je liever een tweecylinder zoekt: Cagiva (V) Raptor. TL1000 blok en italiaanse schoonheid. Alhoewel de V Rap wel wat apart is. Stuurt ook erg goed trouwens.

Yamaha Bulldog zit in een heel andere klasse wb power en sturen. Is een stuk tammer (wel veel koppel) en stuurt ook minder snel dan de andere genoemde nakeds in jouw topic. Wel ideaal als je het echt rustiger aan wil doen.
 
ik heb mijn cbr ook weggedaan (vandaag)en heb een aprilia shiver. rijdt echt super(proefrit)
veel koppel onderin,rechtop zitten en heel luxe afgeleverd.
ga met zo aan kleden moet nog een uurtje op de cbr voor ik bij de motorzaak ben.
daar staat de shiver voor me klaar
 
Trouwens het gevaar ligt niet direct in die hoge snelheden die je met een sportmotor rijd. Vergis je niet in het stuurgemak die de huidige nakeds hebben, waardoor je juist op binnendoorweggetjes (juist de gevaarlijkste in vgl met de snelwegen) veel sneller en aggresiever kan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Net even die shiver opgezocht...mooie fiets hoor..rechtop zitten ook wel lekker ja...
Heb al een RSV mille gereden, deed ook altijd goed hoor...
Het is geen weer, anders toch maar eens proefrijden, hoewel ik hem toch niet koop bij motorboer..
Moet toch altijd geld bij, ruilen met dichte knip doen ze toch nooit.....
 
Vorig jaar mn Fireblade(2001 model) verkocht en n Aprilia Dorsoduro terug gekocht, GEEN moment spijt van gehad :P Was t ook helemaal zat om steeds hard te rijden en alleen maar om me heen te kijken naar camera's enzzz.
Wil niet zeggen dak nu niet te hard rij maar tis nu geen 200+ op de snelweg e.d. en de zithouding is veel aangenamer dan dat voorover geleun op je polsen ;)

Succes met je keuze
 
Een Fazer 1000 ufkors :)
Zeker zoals ik hem had, met ultra lage ruit, ideaal voor de 'plezier bij een lagere snelheid'-factor.
Maar als het dan toch snel moet heb je altijd 'wat' over.
 
Vorig jaar een Duc (1000 sportclassic) gekocht en m'n Blade 2008 verkocht. Was het supersportgenre ff zat.
160 km/h in z'n eerste versnelling en 180 pk klinken op papier leuk maar zijn in de praktijk nauwelijks bruikbaar. Het mooie van een Duc is z'n heerlijke power onderin en de "aanvaardbare" trillingen........noemt men karakter en is in de praktijk gewoon gaaf.
Setje termignoni's maken de boel af, dikke klappen en een mooi geluid.
Snel zat trouwens 100 pk onder je.........loopt nog steeds 230 km/h.
 
Laatst bewerkt:
Zit nog steeds rond te kijken, maar valt nog niet mee..Vind een paar motoren wel leuk..Monster 1000, Speedtriple, sv1000, zoiets...Voor een goede 6000 euro moet zoiets wel haalbaar zijn dacht ik..
 
Terug
Bovenaan Onderaan