Overstappen van VFR naar Fireblade, ervaringen?

Menuw

MF'er
2 jun 2004
163
0
Zutphen
Hi all,

Ik heb nu een jaartje m'n VFR, en dat bevalt opzich super. Ik gebruik 'm zowel voor woon-werk, als funritjes. Echt lange toerritten (nog) nauwelijks. Vooral bij de funritjes betrap ik me d'r op dat ik 'm toch steeds sportiever begin te gebruiken. Hij is dan toch wel redelijk zwaar, en 't blok kent bovenin toch z'n beperkingen.

Tja, en toen ben ik gister een proefrit op een Fireblade ('96) wezen maken. Erg mooi, over de prijs worden we 't wel eens, maar:
- eigenlijk zit 't wel wat minder relaxed dan m'n VFR.

- het blok is onderin toch wel wat minder sterk dan de VFR, misschien toch wat minder passend bij m'n "luie rijstijl buien"

- OMFG wat trekt dat ding hard, ik had niet verwacht dat 't zo'n verschil zou zijn, :9~

- Toch wel een beetje bang dat ik met zo'n kanon binnen no-time de volledige prijzenkast van de KLPD te pakken heb :)

- Geloof dat 't wel erg scherp stuurt, maar daar was 't ritje te kort voor. (en ben ik ook nie echt ontevreden over de VFR, alleen wat zwaar)

Moeilijke keuze dus, misschien ga ik nog voor een langere proefrit, maar ik hoor graag of meer mensen deze overstap (of van een VFR op een andere SS) gemaakt hebben, en hoe 't bevalt.

Alvast bedankt!
 
ik ben van een VFR800VTEC bj 2002, overgestapt naar een CBR954RR FireBlade bj 2003,en ik zou nooit meer terug willen naar die VFR wat een verschil was dat zeg.Meer pk's meer koppel 40 kilo lichter noem maar op.En nu 2004 heb ik weer een CBR gekocht maar dan de nieuwste :} en die rijdt nog makkelijker ;) maar zoals altijd ga een op wat verschillende motoren proefrijden :) suc6 met je keuze.
 
hoi,

Ik had een vfr uit 1991 en ben toen over gestapt naar een fireblade uit 95.
Het is natuurlijk voor ieder een eigen ervaring of het wel of niet bij je past.
Het voegde mij iig niet en vond de fireblade niet de meest geweldige fiets die ik gehad heb. Scherp sturen heb ik andere ervaringen mee, ze willen graag rechdoor en je moet em soms dwingen in de bocht. Het is iig geen allemans vriend zoals de vfr.

Nu weet ik wel dat de stuur eigenschappen van de fireblade na type 1 en 2 stukken is verbeterd.

Ik heb hem daarom wee ingeruild na een jaar en ben op een SV (2004)gaan rijden.
Waar ik tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van heb.
 
Damn, toch weer de hele dag lopen twijfelen. :?

Ik blijf benieuwd naar meer ervaringen.
 
Tja, en toen ben ik gister een proefrit op een Fireblade ('96) wezen maken. Erg mooi, over de prijs worden we 't wel eens, maar:
- eigenlijk zit 't wel wat minder relaxed dan m'n VFR.

Zou voor mij een reden zijn om 't niet te doen. Wat voor motort je ook koopt, hij moet voor jou relaxed zitten.

Probeer eens soortgelijke motort van een ander merk. Misschien is dat wel wat je zoekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan