Oververhit??

Vmaxxx

MF veteraan
17 jun 2004
1.574
61
Eindhoven
Wanneer is een motorblok oververhit?

Laatst was ik lekker aan het doorrijden in Duitsland en zag de olietemperatuur van mijn Vmax richting de 120 graden Celsius gaan. Normaal is die temperatuur zo'n 90 graden Celsius. Is 120 graden (te) veel en zo ja, wat kunnen de oorzaken en gevolgen zijn?

bvd.
 
De koelvloeistof is gewoon netjes op temperatuur (tegen de 100 graden Celsius aan). De olietemperatuurmeter is inderdaad zo'n peilstokding, maar niet zo'n moto-detail gevalletje. Ik meen dat ie van RR is. Ik heb hem voor montage in een pannetje kokend water gehangen en toen gaf ie netjes zo'n 100 graden Celsius weer.
 
De koelvloeistof is gewoon netjes op temperatuur (tegen de 100 graden Celsius aan). De olietemperatuurmeter is inderdaad zo'n peilstokding, maar niet zo'n moto-detail gevalletje. Ik meen dat ie van RR is. Ik heb hem voor montage in een pannetje kokend water gehangen en toen gaf ie netjes zo'n 100 graden Celsius weer.
Doet de moto detail ook net zo goed hoor, toch Kanarie ;) De RR kan alleen beter tegen benzine die erover zou kunnen lekken.

ps. 90 graden bij doorrijden in duitsland vind ik laag (autobahn?). En tja het is de laatste tijd wat warmer..
 
Terug
Bovenaan Onderaan